Welk zadel ligt er op jouw IJslander?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Welk zadel ligt er op jouw IJslander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 02:22

Na aanleiding van het ijslanderzadeltopic van Bijke ben ik eigenlijk ook wel benieuwd welk zadel jullie op je ijslander hebt liggen... en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen met verschillende ijslanderzadels?

Ik heb een tijd lang op een 'Skagfjörd de Luxe' gereden. Ik vond het een heel fijn zadel (vooral de ribzit met een wollen voering), maar ik merkte wel dat ik niet genoeg contact had met de rug van mijn paard. Achterhand eronder rijden was voor mij moeilijker met dat zadel en daar kwam ik achter toen ik een tijdje op een winteczadel (typ 1) had gereden. Sindsdien rijd ik altijd met het winteczadel, wat overigens ook fantastisch zit! OK dan!

Groetjes Jessie

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 02:45

ik heb op een paar oudere goertz zadels gereden op stage
die vond ik eingelijk wel prima zitten(de zadels met een beetje lange zweetbladen)
de goertz liberté heb ik pas op gereden die zit errug fijn
makkelijk contact met paard en prettige pasvorm voor ruiter

pagony ijsland daar vind ik de zitting te breed van , daar krijg ik last van mijn heupen van

enneh
oja , op stage was er ook een wintecje wat idd ook best lekker zat

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:58

Ik heb een Pathfinder töltmaster op Áknir liggen.

Echt een súperzadel

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:20

ik heb een kn ijslanderzadel maar ga voor een sleipnir of astund.. dat zadel waar jij het over had jessie daar heb je indd goed contact mee! erg fijn

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 20:25

MarjoEisla schreef:
ik heb een kn ijslanderzadel maar ga voor een sleipnir of astund.. dat zadel waar jij het over had jessie daar heb je indd goed contact mee! erg fijn

Bedoel je het winteczadel?
Ik heb vandaag met het Astundzadel van mijn moeder op Fraeva gereden... Mén wat is dat een fijn zadel!! Je knieën liggen heel mooi en je hebt superveel contact met je paard! Als ik jou was, zou ik echt voor de Astund gaan hoor.
Waarschijnlijk ga ik de wedstrijden ook met dat rijden, dan heb ik geen last meer van dat gepiep van die laarzen, hihi! Knipoog

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:40

hahahaha ja dat gepiep is aan de andere kant van de baan te horen Tong uitsteken ja ik bedoelde dat wintec zadel.. Had het er inderdaad met je moeder over en zij vond astund helemaal geweldig.. Heb toen ook op snegla met een astund regeden, was indd niet onaangenaam Knipoog

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:32

Eerder heb ik altijd op een Astund zadel gereden, beviel me prima. Alleen was het zadel zo ontieglijk duur.
Ik rijd nu met de Wintec cair, met verstelbare boom en die bevalt me ook goed. Zit lekker, ligt goed, kan meegroeien met het paard en nog het allerbelangrijkste; je hebt er geen onderhoud aan Lachen

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:06

1e zadel was een haflingerzadel VHZ
2e zadel was een ijslanderzadel (merk onbekend)
3e zadel was een VHZ
4e zadel die ik nu sinds 2002 heb en sinds 2003 volledig in gebruik is de Torsion en die houd ik ook, superding

Oja en tussendoor nog Skjagford (gel en wol) en Divoza zadel gebruikt, ligt goed op het paard, maar niet onder mij.