Wie wil me paard beoordelen N.R.P.S

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:21

als je een serieuze beoordeling wilt, dan zul je wat foto's moeten plaatsen van de zijkant, deze foto's zijn niet te beoordelen

pak je paard aan de hand en zet hem zo neer dat de fotograaf alle benen kan zien, en de benen aan de kant van de fotograaf staan daarbij het verst naar achter en het verst naar voor, snapje?
fotografeer haar vanaf de linkerkant, en zet linker voorbeen verder naar voren als het rechterbeen
en zet het linkerachterbeen verder naar achter dan het rechterachterbeen

en zet die foto's nog eens op bokt
deze foto's zijn wat betrefd een keuring niet te beoordelen ...


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:30

ehm ja najah , dan van zijn andere kant, van zijn linkerkant dus, en evenwijdig aan de camera, dus niet net zoals hier, met de voorhand dichterbij de camera

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:36

de lengte van de croup word ook gemeten van heupbeenknobbel - zitbeenknobbel
de lendenen - staartimplant daar heb je niets mee te maken!!
of een croupe lang of kort is of afhellend of recht, dat zie je allemaal als je een lijn trekt tussen heupbeen en zitbeen, de kont kan ooit wat plat of kort LIJKEN door een hoge staartimplant, maar hoeft dus niet kort of plat te zijn Knipoog


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 08:47

erg ingestoken hals, arm bespierd, onderhals.
croupe is afhellend en lang.
rug is iets week
schoft is hoog en kort
achterbeen is steil
hij heeft een ingesnoerde pijp (voorbeen)
het hoofdje is sprekend

als je m naar de keuring brengt, zou ik wel de manen kortwieken en mooi invlechten, de hals komt niet echt voordelig uit zo..
ook de onderhals zul je met goed rijden minder moeten laten worden, en de bovenlijn mag dus dikker en sterker worden, waardoor de hals minder ingestoken zal lijken,en de gehele hals mooier word. hals is nu ook vrij horizontaal volgensmij.
op de eerste foto staat ie achter ook behoorlijk frans..
ik denk dat als je naar de keuring wilt gaan, je hem eerst flink goed moet trainen om m meer body te geven en meer uitstraling, hij mag ook wat sterker worden
verder vind ik t een aardig beestje om te zien .. maar wel een waar wat aan gewerkt zou mogen worden Knipoog
als iemand nog dingen toe te voegen heeft... ben erg benieuwd

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:25

echt mager vind ik m niet, hij is kaal, als ie zolang heeft stilgestaan dan kan ik me voorstellen dat ie 0,0 spieren heeft, rustig aan opbouwen dan !

een ingesnoerde pijp wil zeggen dat de overgang van de achterkant van de voorknie naar de pijp niet mooi egaal is, een ingesnoerde pijp beinvloed volgensmij de beweging van het voorbeen ook in negatieve zin.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers