Aegidienbergers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:30

Ik heb een aegidienberger.
Hij is drie jaar oud, al aardig aan de maat (1.40 +) met veel uitstraling en tölt. Mama is een ijslander van Eyfirdingur en papa is Sanson (http://www.paso.nl)
Hij is bij ons geboren en tot nu toe ben ik heel tevreden over hem. Hij heeft de elegantie en beleefdheid van de paso maar is duidelijk sterk als een ijslander.
Nu natuurlijk nog afwachten hoe hij het straks (lees over zo'n 1,5 jaar) gaat doen.

Dit is onze Pasco (= Paso maal IJsco Haha! Knipoog )

Afbeelding



Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:55

Yes, dus aegidienberger F1 (eerste generatie).
(en laatste want we hebben hem laten castreren Haha! )

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:52

Askja schreef:
Wauw wat een mooi paard Gaitkeeper! Ik val helemaal voor vossen met bles en deze is wel errug fraai! Maar wat wil je ook met Sanson als vader en Eyfirdingur als moeder, dat zijn twee gave hengsten. Sanson ken ik overigens alleen van foto's, hoor! We hebben zelf een ruin van 'Evert', maar die is dan weer muisgrijs. Een superpaard, heel sterk, net als zijn pa, maar hij heeft ook een geweldige moeder.
Als Pasco ingereden is, ga je hem dan ook showen op bijv. IJslander-evenementen? Daar trekt ie vast veel bekijks!


Dank je wel !
Nee helaas zal hij niet geshowd mogen worden in Nederland omdat de ijslanderwedstrijden gesloten zijn Scheve mond .
Maar goed, hij moet eind volgend jaar eerst maar es wat gaan doen en dan zien we wel weer.
Ik denk ook wel eens dat ik hem misschien zou verkopen als er een echte liefhebber voorbij komt maar ja...hij is in m'n armen geboren he ?
Dan doe je dat ook weer niet zomaar en bovendien is hij ontiegelijk lief en beleefd. (En behoorlijk aan de maat gelukkig voor mijn lange benen, 'gespierde' ( Schijnheilig ) bovenbenen en brede achterwerk Haha! )
En ik ben ook wel benieuwd hoe hij het gaat doen straks.

Een muisgrijze Evert is ook niet gek zeg.
Ik heb even in je profiel gesneupt maar helaas doen de foto's het niet.
Was wel benieuwd naar deze jongen.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:23

grid schreef:
Yah ik heb ze dus gereden op Stal Aegidienberg (bij Walter dus)

Grrr kan natuurlijk nu geen foto's vinden (en moet ze dan ook nog eerst inscannen/ en ben officieel nog aan het werk dus Bloos! )

Ik had toen nog nooit ijslander/tölt gereden en vond dat dus bij de Aegidiënbergers veel makkelijker. Ook konden ze makkelijker dressuurmatig gereden worden. Hele duidelijke viergangers met goed gescheiden makkelijk te rijden gangen en omdat ze wat groter en sierlijker waren wat ruimer en soepeler in beweging --> zo kan ik ze me herinneren!!!!!! Vond Priore en Prodomo destijds toch wel héél cool Knipoog

Ja alleen in Duitsland worden wel gangenwedstrijden georganiseerd, daar rijden dan bv ook gewone paso's, Tennessee Walkers ed mee!!!

Ik vond het dus hele leuke en makkelijk te rijden paarden, maar hou toch ook wel van het robuste van een ijslander.
Nu ik ondertussen een aantal jaren ijslander heb gereden, kan ik die gangen ook redelijk makkelijk en goed rijden en ook dressuurmatig komen ze goed mee, dus nu zou ik toch voor een "echte" ijslander gaan (mede omdat dat robuste toch wel goed bij me past Haha! )


Leuk om eens ervaringen te horen van mensen!

Citaat:
Ben benieuwd hoeveel Aegidienbergers er al in NL zijn Verward ging geloof ik toch niet zo vlot met dat ras.
Ik heb er vorig jaar voor het eerst 1 een dorp verderop gespot, dat was volgens mij een eindprodukt, maar ik vind de F1 eigenlijk toch mooier (toch nog wat teddybeer, de "eindprodukten" zijn toch wel héél gladjes)


Volgens mij gaat niets 'vreemds' echt vlot in Nederland.
In Duitsland zijn er honderden aegidienbergers.
Maar Nederland doet er altijd wat langer over om te ontdekken hoe leuk iets anders kan zijn Haha! .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers