Flauwe opmerkingen over een Fjord

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:24

Ik rijd zelf wedstrijden met een fjord maar ik heb hier nog nooit geen last van gehad.
Als je een goede proef rijdt dan kunnen ze toch niet om je heen. Fjord of geen fjord.

<3 Galanto <3



Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:19

Quellian schreef:
Ik ga 2 mei a.s. starten met mij Haflinger. Aan de een kant ben ik wel bang voor rare blikken en rot-opmerkingen, maar aan de andere kant... Clown Lekker laten gaan! De meeste mensen die alleen maar paarden-met-knoppen gewend zijn, kunnen niet eens een Fjord of Haf netjes bij elkaar rijden. Je moet 10x zo goed zijn om dezelfde punten binnen te halen. Maar dat neem je voor lief op het moment dat je zo'n dier koopt. Knipoog

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Ook ik heb het idee dat sommige fjordenmensen zelf zien wat ze willen zien. M.a.w. ze denken dat ze gediscrimineerd worden.
Ik ken heel wat KWPNers die moeilijker te rijden zijn dan Taco en die veel meer moeite hebben moeten doen voor het niveau wat ze nu rijden.
En dan natuurlijk niet gaan denken dat Taco een automaatje is.
Als je een goede proef rijdt zal de jury jou daar echt niet op discrimineren.
Sorry hoor maar 9 van de 10 keer als ik een fjord op wedstrijd zie vind ik het ook geen promotie van het ras.

<3 Galanto <3

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:22

Quellian schreef:
Gelukkig dat we allemaal onze eigen mening hebben (je mag de mijne best een keer komen testen...).


Maar waar zegt dit iets over.
Ik denk over jou paard en over de manier waarop hij/zij aangereden is.
Maar vergis je niet, niet alle KWPNers zijn makkelijk te rijden.

<3 Galanto <3

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:40

Quellian"]
[quote="Taaclover"][quote="Quellian schreef:
Gelukkig dat we allemaal onze eigen mening hebben (je mag de mijne best een keer komen testen...).


Maar waar zegt dit iets over.
Ik denk over jou paard en over de manier waarop hij/zij aangereden is.
Maar vergis je niet, niet alle KWPNers zijn makkelijk te rijden.
[/quote]

Wéér een andere mening
[/quote]

Natuurlijk kan het zo zijn dat jouw Haf niet gemakkelijk te rijden is.
De reden waarom weet ik niet.
Misschien is jouw haf dan wel niet geschikt voor de dressuursport.
Ieder zijn specialiteiten.

<3 Galanto <3

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:38

Soeskia schreef:
ik heb een fjord, en heb nu 3 wedstrijden gereden, en van te voren weet ik waar ik lage punten voor krijg, dus de jury is tot nu toe gewoon eerlijk geweest. en als ik goed rij is er toch geen probleem.

en ik heb zelf niets tegen die grote paarden, ik vind het heerlijk om er naar te kijken, maar ik sta er niet op. ik ben te klein en heb korte benen. dus ik ben blij met mijn fjord.

en dat hij gewoon zijn best doet kwam ook niet in een keer, ik had geduld nodig en nog loopt hij niet bevestigd, maar dat zal met elk paard zo zijn. in principe is elk paard gewoon gelijk, alleen sommige zijn typisch voor de sport gefokt en de ander niet, en dat houd je.

en als je niet tegen het commentaar kan (wat ik nog nooit heb gehad) dan moet je er niet aan beginnen.

en t ligt voor 95 % ook aan je eigen houding, in de losrijbak maak ik gewoon een praatje, en mensen doen dan heel gewoon terug. komop dat gezeur


AMEN

Ik klets ook altijd gezellig met mensjes.
Het enige nadeel aan KWPN mensjes vind ik dat ik altijd zo omhoog moet kijken als we aan het praten zijn

<3 Galanto <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers