[fries] zijn wij nou zo moeilijk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

[fries] zijn wij nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 23:46

mijn vriend en ik zijn aan het rondkijken voor een leuke fries in de leeftijd van 1 t / m 7 en maximaal 8 jaar.
liefst een merrie, maar ruin is ook geen probleem.

wat ik daarin zoek is:
* werkwillig karakter
* betrouwbaar (niet bokken, steigeren, wegsprinten, etc.)
* leeftijd dus tussen de 1 en 7 / 8
* geen superdeluxe type, maar wel beetje rijpaard gefokt
* tijdens rijden dus betrouwbaar, liefst cool in het hoofd en verkeersmak
* hoeft neit voor de wagen te kunnen, maar gewoon bereden.
* geen super wedstrijpaard (wel de basis, bij een paard vanaf 3,5)
* stokmaat rond de 1.60 iets kleienr mag, maar veel groter niet (1.62 is zo´n beetje de max)
* drachtige merrie ook geen probleem
*papieren zou leuk zijn, maar niet noodzakelijk

het is voor ons beiden in princiepe gewoon voor recreatie rijden en af en toe wat dressuurmatig, heel klein sprongetje zou leuk zijn, maar geen must.

ons struikelblok is dus dat we niet even een paar duizend euro hebben liggen, maar dat we een nette regeling willen treffen (uiteraard met contract) en zo binnen een jaar de betaling rond zijn. onze max. is 4000 euro. lijkt mij dat we daaar best een leuk paardje voor moeten kunnen vinden toch?

waarom bekruipt mij dan het gevoel dat ik iets onmogelijks vraag?

mocht iemand iets weten rond die prijsklasse en waar een regeling eventueel mogelijk is... we houden ons aanbevolen

hoe (on)mogelijk is zoiets?

[edit - aub niet op spelfouten letten - edit]

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:25

Heb je al op marktplaats gekeken? daar staan er meestal ook wel een hoop, of moet je even kijken op http://friezen.messageboard.nl staan er mischien ook wel wat (moet je wel eerst registreren en dan bij TeKoop kijken Lachen )

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 12:08

marktplaats hou ik heel goed in de gaten. bij dat friezenforum sta ik ook geregistreerd.

bedankt voor de tips in ieder geval.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:11

Waarom wil je perse een fries? Je hebt nu ook een Welsh, Welsh Cobs grote maat zijn ook hartstikke leuk.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 12:21

een fries is altijd al een droom geweest voor mij, maar dat terzijde. ik heb ook een vriend om rekening mee te houden en die wil dus geen welsh cob, fjord, haflinger of wat dan ook. zo zijn we dus samen uitgekomen bij een fries.
we zijn nu een beetje aan het rondkijken voor een fries, maar kan net zo goed zijn dat we een ander paard zien die we leuk vinden.
kan dus beter zeggen dat onze voorkeur daarnaar uitgaat, maar niet persé.

froukje2
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:40

Ik weet nog nog 2 hele leuke merries te koop, de enne is net bevallen van een hengstveulen 4 jaar oud maar nog niet beleerd, het is een hele
lieve en rustige merrie (veulenboek)
Deandere merrie (stamboek) is wat ouder en nu nog drachtig, deze is beleerd en verkeersmak, ze staan bij mijn buren en ik weet de leeftijd zo niet uit mijn hoofd, hij wil deze merrie eerst laten werpen, als het een merrieveulen is wil hij het veulen houden.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:46

Ik denk dat je enige onmogelijke eis is een regeling te willen treffen. Mensen die hun paard willen verkopen willen gewoon gelijk de betaling hebben geregeld.
Als je het geld op dat moment niet hebt zal je waarschijnlijk gewoon even door moeten sparen (een jaar dus) tot je dat wel hebt.
Betalingsregelingen zijn niet echt gangbaar in de paardenwereld.
Helemaal terecht mijns inziens.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 00:01

Gaitkeeper schreef:
Ik denk dat je enige onmogelijke eis is een regeling te willen treffen. Mensen die hun paard willen verkopen willen gewoon gelijk de betaling hebben geregeld.
Als je het geld op dat moment niet hebt zal je waarschijnlijk gewoon even door moeten sparen (een jaar dus) tot je dat wel hebt.
Betalingsregelingen zijn niet echt gangbaar in de paardenwereld.
Helemaal terecht mijns inziens.


we zijn een aantal tegengekomen die er wel aandoen, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. vorig jaar heeft er zelfs een (volgens mij erkend) paardenbedrijf geadvereerd met paarden vanaf 45 euro per maand. daarnaast hebben wij ook een regeling kunnen treffen voor ons arabiertje wat toen nog veulen was en dat ging ook over een paar duizend euro.
ik vind het jammer dat het in de paardenwereld zo geregeld is.
ik bedoel bijna iedereen kan een auto leasen of op afbetaling kopen en daar komt ook heel wat meer bij kijken dan alleen de aankoop. daarnaast kan je tegenwoordig bijna alles op afbetaling kopen naast auto´s ook pc´s wasautomaten, etc. waarom zou dat dan niet met paarden kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 00:25

Ik had mijn auto ook aan mijn neefjen gegeven ,geld zou ik krijgen iedere maand een beetje.Tarara een jaar verder gene euro gehad ,auto total loss,en nog een hoop regelwerk met de anwb.Dit gaat over een auto maar mijn paard zou ik zeker niet op een afbetalingsregeling verkopen.jamais .

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 00:27

dat is nou jammer, dat in deze gevallen de goede onder de kwade vallen.
we hopen dat er iemand komt die wel dat vertrouwen in ons kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 00:35

het is niet kwaad naar julie toe bedoelt maar ik denk gewoon dat weinig mensen hun paard zo verkopen uiteindelijk moet je als exeigenaar maar je geld zien te krijgen als er met dat paard wat gebeurt.Wasmachine's en computers op afbetaling worden meestal verkocht door grote zaken die daar in thuis zijn met paarden zit je gewoon in een andere branche,je hebt ook veel meer met partikulieren te maken.Nietemin hoop ik dat je gauw een paardje vindt.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 00:39

ik voelde me niet persoonlijk aangevallen hoor, maar het is zo jammer dat mensen er vaak zo over denken. wij begrijpen ook wel dat het om een levend dier gaat wat neit helemaal te vergelijken is met apparatuur.
wij hopen gewoon dat er iemand is die ons in deze het vertouwens kan geven [trouwens zou dan onder contact gaan waarbij de verkoper zo goed als geen risico zak lopen, maar dat is een heel ander verhaal.).
zoals we al zeiden het hoeft niet gelijk morgen te gebeuren.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:38

Mijn moeders Fries zou perfect zijn maar ben bang dat ze die niet verkoopt Tong uitsteken

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 14:39

dat is nou iemand blij maken met een dooie mus okkie 1 Knipoog

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:08

duivelintje schreef:
ik voelde me niet persoonlijk aangevallen hoor, maar het is zo jammer dat mensen er vaak zo over denken. wij begrijpen ook wel dat het om een levend dier gaat wat neit helemaal te vergelijken is met apparatuur.
wij hopen gewoon dat er iemand is die ons in deze het vertouwens kan geven [trouwens zou dan onder contact gaan waarbij de verkoper zo goed als geen risico zak lopen, maar dat is een heel ander verhaal.).
zoals we al zeiden het hoeft niet gelijk morgen te gebeuren.
[/quote]


Als je geld wil lenen kan je ook gewoon bij één of andere bank een lening afsluiten. Koop je daar toch een paard van ?
Wedden dat je eisen dan niet te hoog gegrepen zijn en je prima een leuk paard kan vinden ? Knipoog
Heb je ook wat meer keus....

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:00


wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:01

nog en poging van rienke! Haha!
Afbeelding

??????

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:05

een fries van 4000 euro met papier bestaan niet! dus je moet zoiezo opzoek gaan naar een zonder papier

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:08

ollivia schreef:
een fries van 4000 euro met papier bestaan niet! dus je moet zoiezo opzoek gaan naar een zonder papier


Nou die van ons mét papier mag je daarvoor hebben hoor.
Een koopje dus Tong uitsteken .

(Volgens mij moet je eens even op marktplaats kijken, de 'gewone' friesjes zijn niet zo duur meer hoor. 4000 euro kan je prima een leuk paardje voor vinden dat opgenomen is in het stamboek)