Trekpaarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:20

ik heb een Oostenrijks trekpaard, een Noriker.

Er zijn er nu al meer dan 100 in Nederland, maar op Bokt ben ik er nog niet één tegengekomen.

Ik heb een bonte, daar zijn er maar 12 van in de hele wereld!

Kijk voor foto's maar in mijn profiel of op Morries eigen site: www.moritz.nl.nu

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:27

Geweldig! Ik rij zelf al 2 jaar een haflinger en dat heeft ook een lekkere brede rug, maar zo'n geweldige grote is echt super! OK dan!
Rij je daar dan ook vaak op, of alleen buiten ofzo?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:34

wie ikke??

Morrie is maar 1.54 groot, dus eigenlijk een pony!

Ik heb maar een piepklein bakje dus als ik naar een echte bak moet, ga ik erheen, een half uur door druk verkeer.
Ik rijd vaak alleen buiten (maar ik ben ook al 45 jar oud Clown ) maar ik galoppeer nooit!
Ik ben vorig jaar toen ik Morrie pas had een paar keer echt aan de kletter gegaan, dat was gelukkig in Brabant, waar we de ruimte hadden, maar dat mag hier in het drukke verkeer nooit gebeuren!

Toen Morrie vorig jaar kwam in maart was hij niet verkeersmak, maar nu begint ie er al aardig aan te wennen!

Hij is ook 1 tot 4 span betuigd en hij is supergoed in boomslepen.

Ik heb een boomloos Barefootzadel, omdat alle andere zadels van hem af gleden en een Belsenhoofdstel met een bit maatje.....17,5 cm!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:04

Trekpaarden zijn geweldige paarden voor op te rijden

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:33

Citaat:
Hij is ook 1 tot 4 span betuigd en hij is supergoed in boomslepen.

Dat zou ik Joseph nog wel eens willen leren. Hij loopt prima voor de wagen, maar als ik hem iets zwaars wil laten slepen staat keurig stil en kijkt mij dom aan Schijnheilig
Misschien nu ik een eigen bak(je) heb, nu kan ik tenminste deze zomer een ongestoord oefenen zonder allemaal mensen die zich er mee bemoeien!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:55

Feufollet schreef:
Citaat:
Hij is ook 1 tot 4 span betuigd en hij is supergoed in boomslepen.

Dat zou ik Joseph nog wel eens willen leren. Hij loopt prima voor de wagen, maar als ik hem iets zwaars wil laten slepen staat keurig stil en kijkt mij dom aan Schijnheilig
Misschien nu ik een eigen bak(je) heb, nu kan ik tenminste deze zomer een ongestoord oefenen zonder allemaal mensen die zich er mee bemoeien!

Onze trekpaarden kunnen het ook. Ze leren echt heel makkelijk

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:58

beginnen met een autobandje, dan een pallet en dan een klein boompje en zo uitbreiden.

Morrie loopt een parcours met pionnen met ballen erop zonder dat ik hem hoef te sturen, hij kijkt zelf achterom, hij kan zelfs achteruit met die boom en weet precies hoe lang de hele combinatie is OK dan!

Dat komt omdat ie op een middelbare landbouwschool heeft gestaan het laatste jaar dat ie in Oostenrijk stond en daar is boomslepen een schoolvak Clown

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:14

Leuk is dat he, werken met deze krachtpatsers

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:15

Dan ga ik deze zomer toch maar eens proberen mijn shire te leren hoe hij een zwaar gewicht moet trekken.

Vorig jaar toen ze op een stukje weiland stonden, kwam ik wat extra hooi brengen, maar door een stuurfoutje gleed mijn auto naast de weg op de akker de blubber in. En ik kreeg hem er niet meer uit. Toevallig lag Josephs tuig nog in de auto dus ik heb geprobeerd of hij kon helpen om de auto net dat kleine stukkie naar het droge te slepen, maar hij snapte er niets van

En daar sta je dan, auto in de blubber, een gigantisch trekpaard bij de hand kompleet met tuig en toch je man moeten bellen of hij de buurman met de trekker even kon vragen om me er uit te trekken.
Ik voelde me behoorlijk voor joker staan! Clown

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:51

Haha, leuk he trekpaarden die dan niet willen helpen Clown

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:33

Citaat:
ik heb geprobeerd of hij kon helpen om de auto net dat kleine stukkie naar het droge te slepen, maar hij snapte er niets van

ja, zo zijn ze wel..... we hebben een keer geprobeerd met een zeer ervaren span Ardenners een autootje uit de blub te trekken, maar ze vertikten het om te trekken Haha! terwijl ze een huifkar met 25 man erin moeiteloos wegtrekken Schijnheilig

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:22

De mijne net zo! Met een wagen vol mensen heeft hij geen enkel probleem, maar zo'n auto uit de blubber
Ik dacht dat het misschien kwam doordat je bij een wagen niet zoveel "startkracht" hoeft te gebruiken omdat hij door de wielen vrij makkelijk in beweging te krijgen is.

Daarom wilde ik ook gaan oefenen met het slepen van zware dingen, in de hoop dat hij dan snapt dat hij soms ook dingen echt van hun plek kan trekken, op commando dan welteverstaan Lachen
Want nu blijft hij braaf stilstaan als het gewicht niet onmiddelijk meewerkt.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:27

als ik gewoon met Morrie onder het zadel ga rijden en ik ga van stap in draf, zet hij ook altijd echt aan, alsof ie weet-ik-veel hoeveel kilo moet wegtrekken Haha! doen jullie paarden dat ook?

Mijn vorige paard (Zuidduits koudbloed) deed het heel extreem, die maakte echt een sprongetje bij het aandraven *LOL*

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:52

Tanneke schreef:
Zijn er nog meer trekpaardliefhebbers? Lachen

Ikke!!! Mijn verzorgpaard is een Belgisch trekpaard. Ze is nu bijna 4 jaar en staat samen met haar moeder voor de kar. We zijn haar nu ook aan het beleren onder het zadel. Vorige week heb ik er voor de tweede keer opgezeten. Ik zal even gaan proberen of ik een foto van haar kan plaatsen.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:05

De vader van dat paard is Nico uit de Bredeweg of verzorgde jij daar geen veulen van?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:52

Afbeelding
anky van grunsven! ziet er leuk uit!

veroontje
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:55

Mijn vriendin heeft ook een trekpaard(ze heeft zelf nog geen internet dus vroeg ze of ik haar er even bij wou zetten).
Een belg genaamd Monica uit de Bloemendaal (vader is Johan).

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel rijdt ze haar onder het zadel en zodra ze een geschikte kar heeft gevonden wordt ze ook in het tuig gezet.
Maar eerst moet ze gedekt gaan worden....door Charmeur van het Spreeuwenhof *LOL*

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:15

luxx schreef:
anky van grunsven! ziet er leuk uit!

Hee, dat heb ik gezien. Een paar jaar geleden op een Palm Challenge cup wedstrijd. Toen deed ze samen met Tineke Bartels een pas de deux op 2 trekpaardhengsten. Was nog lastig, want het had geregend en er werd hevig door de modder geglibberd Lachen
Maar al met al zag het er heel goed uit, vond ik.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:31

Veroontje Johan, is een zeer mooie hengst

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:17

Tanneke schreef:
De vader van dat paard is Nico uit de Bredeweg of verzorgde jij daar geen veulen van?

Ja klopt! *LOL* Leuk dat je dat hebt onthouden.

Haar moeder wordt trouwens binnenkort gedekt door Johan. Wat denk je Tanneke, is de kans groot dat het een bruinschimmel wordt? Vera's moeder (Tessa) is zelf bruinschimmel.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:31

Udo van den Houwenberg K2839

Emir van Waardzicht K 2865

Pia van't Loever K66676



Gamin van Begijnenhof K2797

Desiree uit de Bredeweg K66505

Chantal uit de Bredeweg
K 65788

Ik zag net dat Nico uit de Bredeweg deze stamboom heeft. In mijn profiel staan foto's van Udo van den Houwenberg. En hieronder staan nog foto's van Nico en de vader van Nico, Emir van Waardzicht.

Afbeelding
Dit is Nico

Afbeelding
Dit is de vader van Nico. Emir van Waardzicht.

Udo van den Houwenberg is inmiddels al 17 jaar, en is een van de beste trekpaardhengsten

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:32

Ik denk dat ze waarschijnlijk een bruinschimmel veulen krijgt

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:00

Leuk die stamboom en die foto's! Dankjewel.

Die foto.... Vera lijkt echt als twee druppels water op haar vader. Al denk je de benen weg, zou het zo Vera kunnen zijn Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:08

Die foto van Udo van den Houwenberg heb ik in mijn profiel staan. Die zijn 2 weken geleden gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:39

Wow Veroontje, wat een stoer beest! Hyper!