Alter Réal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Alter Réal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 19:28

Hey iedereen,
Ik heb de kans om een Alter Réal hengst te kopen. Een heel mooi beestje. Het gaat dus over een 3-jarige grijze hengst met een brandmerk op zijn rechterbil (er staat AR, van Alter Réal dus). Mijn vraag was nu, als ik hem koop, kan ik dan bijvoorbeeld nog papieren van hem krijgen, ik weet wel niks van zijn ouders ofzo. Het enige dat ik heb is z'n brandmerk. En zou ik hem later als dekhengst kunnen gebruiken zonder dat hij papieren heeft? Hoe gaat dat juist in z'n werk?
Weet iemand waar ik in België moet zijn voor het Lusitano stamboek? En heeft er hier iemand een Alter Réal?
Groetjes,
Dorien

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:48

Je moet bij ABEL zijn in Belgie Knipoog De Belgische stud van de lusi.
Het brandmerk wil niet zeggen dat hij papieren heeft. Als je er geen papier bij krijgt zal het moeilijk zijn om er een te hebben.. Je moet toch een beetje gegevens hebben van u paard, ouders , afstamming, fokkerij eventueel...dat zou je bij Abel kunnen vragen.
Je kunt altijd dekken met een hengst Knipoog maar je zult hem nie kunnen laten goedkeuren bij de lusitano stamboek dat is al. Dus je zult papierloze veulens hebben dan.
Ik heb geen AR maar een PRE gekocht uiteindelijk Knipoog (je ziet hem in de link hieronder www)
Waar koop je hem ? En wat zijn u plannen en..vertel vertel Lachen ben benieuwd. Heb je (nog) geen foto's ?
Als je nog vragen hebt , aarzel nie. EN SUCCES !

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 22:24

Hier zijn al 2 foto's, het zijn wel foto's die de mensen zelf mij gestuurd hebben...

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk kan ik binnekort wel eens een kijkje gaan nemen want zo'n foto's, dat zegt natuurlijk niet veel... Ik zou hem in eerste instantie wat gewoon willen laten worden, hij was namelijk verwaarloost bij vorige eigenaars en daardoor een beetje mensenschuw (hoewel hij heel braaf is bij de DA enzo). Dus op het gemakje aan met hem. We zullen wel zien wat komt. Ik wil het paard gewoon een goede thuis geven. Het is ook altijd mijn droom geweest om zo'n PRE te kunnen bezitten, ik geloof dat het ook wel de droom van het paard is om iemand te vinden die er goed voor is.. Naja, melig misschien maar toch...

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:56

TOF ! Nope goed. Hij is nog jong en je hebt et heel leven voor u Knipoog da gaat tof worden , je moet wel 'streng' zijn met dat soort paard want als z ede baas over u spelen kan het echt een drama worden Knipoog naar het schijnt rond 5 6 7 j zijn ze het moelijkste en erna rond 10 11 proberen ze terug dominant te zijn gelijk in ed kude...tja heb een hele uitleg van mijn DA gekregen die veel Lusi en pre had tussen haar clienten Knipoog als ik op zoek was.
Ik vind het een leuk en mooi paardje wacht tot als hij zich ontwikkeld en spieren krijgt!
En wanneer ga je hem zien ? Waar is hij ergens ?

Hier heb je de gegevens van ABEL
Maar hun site doet het niet meer. Ze zijn in Ukkel gevestigd Knipoog

L'Association Belge des Éleveurs de Chevaux Lusitaniens
ABEL
Drève de Lorraine, 21
B-1180 Bruxelles
Belgium
Tel.: +32 2 374 57 39
Fax: +32 2 374 50 54
Email: a.b.e.l.@altavista.net
Web site: http://membres.lycos.fr/abel2/cadre.htm

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:29

In principe hebben lusitano's ook een brandmerk op hun linkerhals of schouder, dat is een nummer en geeft het volgnummer aan van het geboren veulen in een bepaald jaar. Dit om de veulens/paarden te herkennen in de vaak bijzonder grote kuddes op uitgestrekte landerijen.Het brandmerk op de rechterbil is veelal het brandmerk wat bij een bepaalde stoeterij hoort,bijvoorbeeld de initialen van de fokker, ik weet niet of de Alter Real een eigen brandmerk heeft, maar misschien dat je met een nummer ook een eind kan komen in je zoektocht naar papieren.
Succes en alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:21

'Regalito', het paard van een rijmaat van me heeft ook 'AR'op zijn achterwerk, maar is echt geen paard met een stamboom..... IJzers zijn vrij zolang het geen geregistreerd ijzer betreft en zelfs een geregistreerd ijzer zegt alleen maar dat het een product uit een bepaalde stal is en verder níets over kwaliteit, afstamming of 'raszuiverheid'.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:23

'Regalito', het paard van een rijmaat van me heeft ook 'AR'op zijn achterwerk, maar is echt geen paard met een stamboom..... IJzers zijn vrij zolang het geen geregistreerd ijzer betreft en zelfs een geregistreerd ijzer zegt alleen maar dat het een product uit een bepaalde stal is en verder níets over kwaliteit, afstamming of 'raszuiverheid'.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:13

Papieren vind ik niet zo belangrijk als het maar een gezond dier is en dat het klikt vind ik veel belangrijker dan papieren.Ik vind het trouwens wel een mooi dier.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:24

Juist gesproken Orban Knipoog met de mijne was het ook liefde op eerste zicht en op de rest, caracter etc... het moet klikken. Ik vind hem ook tof. Wanneer ga je hem zien? Laat iets weten hé !!