nieuws over ICS erkenning

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:35

Dan vind ik dat het ics zich schuldig maakt dat er laster praat(discusies) komt door buiten staanders of niet leden ics! Is dat een publiciteit stunt?

Als ics openkaart speelt naar de gehele buiten wereld, hoeven er dus ook geen laster praatjes(discussies) worden gevoerd.
En kan iedereen het zwijgen worden opgelegt.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:42

tinkernikky schreef:
Dan vind ik dat het ics zich schuldig maakt dat er laster praat(discusies) komt door buiten staanders of niet leden ics! Is dat een publiciteit stunt?

Verward Deze snap ik even niet..

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:48

Jellie"]
[quote="tinkernikky schreef:
Dan vind ik dat het ics zich schuldig maakt dat er laster praat(discusies) komt door buiten staanders of niet leden ics! Is dat een publiciteit stunt?

Verward Deze snap ik even niet..
[/quote]

Als het ics open kaart speelt ten alle tijden hoeven we niet te discuseren over het wellis of nietus..
maar de info is alleen voor leden, en dus zullen niet leden altijd blijven discuseren over het wellis of nietus.
En krijgen ze bovendien te horen dat ze lastig zijn met hun laster praat en onwaarheden..

Die info die het bestuur kan geven per persoon persoonlijk kan ook openbaar gemaakt worden.


Ps 1: en nu heb ik er al te veel van mijn kostbare tijd weer ingestoken.
Er al weer te veel over na gedacht en mee gedacht. er zijn vele leukere/belangrijkere dingen in mijn leven..
we gaan lekker lunchen!!!!!

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:01

Mariska_28 schreef:
Ik heb net mijn 2 merries + veulen aangemeld voor opname in het stamboek.. zegt genoeg denk ik.. Lachen


Maar ik kan me erg goed voorstellen dat iemand die nog niet aangesloten was bij een stamboek en die als eerste keus het ICS heeft na het horen van deze ´geruchten´ toch weer twijfelt en het besluit om naar een ICS keuring te gaan uit stelt.
Tenminste...... dat zou ik wel doen. Eerst afwachten wat er nou precies gaat gebeuren met het ICS en pas als er duidelijkheid is naar een keuring gaan. Want stel je voor dat je nu gaat, je geld erin steekt, de hele ratteplan aanvraagt (paspoort, chip, bladiebladiebla Knipoog ) en dan krijg je een paar maand later te horen dat het hele ICS per medio 2003 al niet meer erkend is Verward Dan zou ik mij aardig bestolen voelen (om het maar even netjes te zeggen).

Maar het lijkt me verstandig om maar rustig af te wachten wat de Ierse overheid uiteindelijk beslist en wat Europa en Nederland uiteindelijk doen.
Wat de uitkomst ook moge zijn uiteindelijk horen we het vanzelf wel via het Nederlandse ICS-bestuur.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:47

Citaat:
Geachte mevrouw Peek,

De Ierse overheid heeft na langdurig overleg met de Irish Cobs besloten om in maart 2004 de erkenning als stamboek in te trekken, omdat ze van mening zijn dat deze organisatie niet voldoet aan de Europese regelgeving. Dat betekent dat in Nederland ook geen basis is om een dochter van deze organisatie te blijven erkennen. Derhalve is een procedure opgestart om de erkenning in te trekken.

In Nederland is een stamboek actief voor deze paarden, het Nederlandse stamboek voor Tinkers. De commissie ETP heeft al vanaf de start van de Nederlandse Irish Cobs gevraagd om samenwerking te zoeken met de reeds bestaande organisatie. Dat zullen we nu weer vragen. In dit overleg zal ook zeker ter sprake gebracht worden hoe voorkomen wordt dat fokkers onnodig allerlei kosten voor een tweede keer moeten maken. Overigens wist de Nederlandse ICS dat in Ierland al langer discussie bestond over de erkenning in Ierland en is deze organisatie zelf verantwoordelijk voor de juiste informatie aan haar leden (en dus ook de aansprakelijkheid van de kosten).
Met vriendelijk groet,
Margo Vonk


Nou, deze brief laat weinig onduidelijkheden over dacht ik zo.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:58

Hoe zie ik dat voor me?

Dat als ik naar een leden vergadering kom:

Miranda en Marijke samen aan de grote tafel zitten voor aan in het zaaltje, met beide een hamertje in hun handen en de papieren, en Jos, Jan en Wim aan de bar hangen gezamelijk een biertje drinken?

Haha!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:29

tinkernikky schreef:
Hoe zie ik dat voor me?

Dat als ik naar een leden vergadering kom:

Miranda en Marijke samen aan de grote tafel zitten voor aan in het zaaltje, met beide een hamertje in hun handen en de papieren, en Jos, Jan en Wim aan de bar hangen gezamelijk een biertje drinken?

Haha!




*LOL*

denk dat ik verder maar beter mn mond kan houden.... Haha!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:50

Heey Maike schoonheid hoest met jou en Quinta?
Zijn haar maantjes al eenbeetje geroeit?

die smilies zijn toepasselijk jah Haha!

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:05

tinkernikky schreef:
Heey Maike schoonheid hoest met jou en Quinta?
Zijn haar maantjes al eenbeetje geroeit?

die smilies zijn toepasselijk jah Haha!


Ik heb in het verleden zo'n ledenvergadering mee gemaakt en neem maar van mij aan dat was echt meer lach wekkend wat daar voor een vreemde argumenten naar voren kwamen. Het ging er toen onderandere om hoe een Tinkervereniging onafhankelijk kan blijven als de voorzitster zich volledig inzet voor het ICS. Nu is dat geloof ik allemaal veranderd. Er zijn toen ook heel veel vragen naar voren gekomen die nooit beantwoord zijn. Dus er moet wel een hele hoop verbeterd zijn (vanuit het ICS secu Tinker vereniging) wil dat ooit tot een samen werking komen. En nogmaals voor de mensen die hun vertrouwen in het ICS hebben genomen vind ik dit allemaal heel sneu. Wat gaat er dan als het ICS hier ook over de kop gaat met hun gekeurde Tinkers gebeuren en hoezit dat dan met het paspoort?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:24

tinkernikky schreef:
Hoe zie ik dat voor me?

Dat als ik naar een leden vergadering kom:

Miranda en Marijke samen aan de grote tafel zitten voor aan in het zaaltje, met beide een hamertje in hun handen en de papieren, en Jos, Jan en Wim aan de bar hangen gezamelijk een biertje drinken?

Haha!



Jos doet al een poosje niets meer aan de stamboekenzaken Knipoog

Maar ik zie t zo ook nou niet bepaald voor me haha... echt onmogelijk Tong uitsteken


Verder begin ik wel te twijfelen over het bekwaam zijn van Margo Vonk... Is er nu echt verder niemand die buiten het ICS staat en hier duidelijkheid over kan geven?

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:45

tinkernikky schreef:
Heey Maike schoonheid hoest met jou en Quinta?
Zijn haar maantjes al eenbeetje geroeit?

die smilies zijn toepasselijk jah Haha!


ja inderdaad....
vond het ook echt weer op zo'n mon manier omschreven... *LOL*

heb je trouwens gepbt om verder niet offtopic te gaan... Haha!