wintec 2000 op een Tinker?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

wintec 2000 op een Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:36

Ik ben dringend op zoek naar een zadel voor mijn zeer brede Tinkermerrie, en op het moment worden er veel wintec 2000 te koop aangeboden. Zijn er andere Tinkereigenaren die zo'n zadel op hun Tinker hebben liggen en hoe bevalt dit?
Op bokt staat er eentje te koop met de witte boom (extra wijd), zijn er eventueel nog bredere bomen te verkrijgen? Want ik weet niet hoe breed dat is, maar heb toch wel een ontzettend brede nodig..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:05

ik zou zelf geen 2000 nemen omdat die zweetbladen erg naar voren liggen, meer dan een normale vzh. ik dacht ook dat het vzh springericht was maar daar kan ik abuis mee zijn.

bij een dressuur hebben ze veel meer schoudervrijheid om te bewegen.

de witte boom is de breedste Lachen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:27

Wij zelf hebben een Wintec 2000 en die ligt op Flanna perfect. Het is een vzh zadel. Wij hebben ook de witte boom erin zitten.
Flanna is best stevige merrie van 1.60.

Wij zelf hebben ook verschillende zadels (dressuur wilde ik eerst) gepast en geprobeerd maar geen enkele lag zo goed op haar rug als de Wintec.
We hebben toen toch voor vzh gekozen omdat we er ook graag mee willen springen en dan is dressuur weer niet zo fijn. Er zaten ook blokjes bij die je dan onder de zweetbladen kan doen heb je meer steun bij het springen. Ik zou nog wel een x een dressuur erbij willen maar t liefst wel Wintec. Het is heel makkelijk te reiningen en het zit heerlijk.

Wel goed (laten) kijken of het voor jouw paard geschikt is want het is niet de bedoeling dat je met een slecht passend zadel gaat rijden.
Ook is het waar je van houdt. Ik rij net zo lief op kunststof als op leer maar sommige mensen vinden het vreselijk.
Wij hebben die met dat suede en het zit als een huis OK dan!

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:17

wij hebben 5 wintecs, eigenlijk allemaal dressuur en 1 vzh, en wij vinden ze prettig en goed liggen, onze merries zijn nu drachtig en aardig breed, maar ze blijven altijd goed liggen.
Misschien zou je er eens van iemand één kunnen lenen, om dit uit te proberen.
gr.Marianne

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:36

en vinden jullie de bladen niet teveel op de schouders liggen? het zijn al van die korte paardjes.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:03

Pellie schreef:
en vinden jullie de bladen niet teveel op de schouders liggen? het zijn al van die korte paardjes.

Daar dacht ik ook al aan. hoe zit het met de schoudervrijheid?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:19

ik heb de pro dressuur en die ligt mooi achter het schouder

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:25

Ik heb ok een Wintec vzh op Kado (ok, hij ligt nu tijdelijk op Tiko, maar toch Tong uitsteken) Welk type het is, geen idee, maar het ligt goed en rijdt (springt) fijn Lachen Foto's in profiel zijn allemaal met wintec volgens mij (gaat zelf even kijken)

Code
Jup :) klopt! (moet hem trouwens weer even vernieuwen O:)

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:01

Bij mijn weten heeft Flanna genoeg schouder vrijheid.
We hebben de zadels gepast met kenners en van alle zadels (waaronder toch ook echte bekende merken) die bij haar op de rug hebben gelegen was dit het beste.

En we hebben eerst tijdelijk een stockzadel geleend dat lag ook heel goed alleen daar kon ik niet op i.v.m. mijn te korte beentjes Bloos

Pas geleden heb ik er nog een x naar laten kijken omdat Flanna sinds we haar hebben best van vorm is veranderd.. van een olifantje naar een gespiedere en dunnere Schijnheilig Tinker!