Waarom Tinker?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Waarom Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 12:25

Sinds ik hier op Bokt zit, begin ik meer en meer interesse te krijgen in Tinkers. Zou iemand me meer uitleg kunnen geven onver hun karakter enzo?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:15

Kom eens kijken op www.tinkerwereld.com daar word een heleboel geklept over Tinkers en hun karakter

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:04

Tinkers zijn gewoon heleee leuke pony's je kan er alles mee doen!!!!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:13

Oh daar gaan we weer.....elke tinker heeft een heel eigen karakter: er zitten sullen bij en er zitten ontzettende wilde draken tussen, maar door het koudbloed is het wel een ras wat makkelijker is dan de gemiddelde warmbloed, is mijn ervaring. Maar mijn persoonlijke mening: het zijn heerlijke paarden voor de recreatie en het is zo ontzettend leuk dat ze allemaal hun eigen unieke vlekkenpatroon hebben

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:02

Ik heb voor een tinker gekozen omdat ze bekend staan om hun rustige koele karakter. Ook zijn ze over het algemeen erg veelzijdig. Je moet echter wel eerst goed uitproberen voor je een paardje koopt. Mijn eerste tinker was heel koel, maar absoluut niet rustig en had geen rem. Dit liep totaal niet meer. Uiteindelijk heb ik hem verkocht en heb ik Spetter gekocht. Spetter is een tinker volgens de boekjes, qua karakter dan. Rustig, vriendelijk, koel, veelzeidig, kortom een superpaard! Ik rij en men met hem en hij is gewoon vreselijk lief! Ook de vlekken en de sokken en hun mooie forse bouw sprak mij aan. Ik was meteen verkocht aan dit ras toen ik me er in ging verdiepen. Je moet gewoon heel goed kijken naar het karakter, niet alle tinkers zijn even betrouwbaar en het blijven koudbloedige paarden.
groetjes Cindy en Spetter

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:21

peeky schreef:
Oh daar gaan we weer.....elke tinker heeft een heel eigen karakter: er zitten sullen bij en er zitten ontzettende wilde draken tussen, maar door het koudbloed is het wel een ras wat makkelijker is dan de gemiddelde warmbloed, is mijn ervaring. Maar mijn persoonlijke mening: het zijn heerlijke paarden voor de recreatie en het is zo ontzettend leuk dat ze allemaal hun eigen unieke vlekkenpatroon hebben


Sluit ik mij helemaal bij aan....als Tinkerfanaat.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:31

Probeer de zoekfunctie (op tinker natuurlijk Haha! ) dan vind je al heel wat verhalen & foto's van tinkers --> veel leesplezier en als je dan nog vragen hebt dan horen we het wel Knipoog

foto's van mijn schatje o.a. te vinden door links in onderschrift O:)

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:19

Voor mij is een tinker een sprookjes paard. Een paard wat tussen de mensen is opgegroeid...
Tussen de haardvuren en de smalle stroken gras.
Als een vriend van de familie. Een werkpaard en een knuffel voor de kinderen. Elke dier is anders want de mensen zijn ook verschillend. elk dier heeft een verhaal.
De ene is moeilijker te doorgronden dan de ander.
Dat is het .. .het is een paardje wat niet in het bekende hokje gestopt kan worden.
Daarom is het voor vele niet te begrijpen wat wij in ze zien. Maar die het wel zien en die hun zielmaatje hebben.. .die zijn gezegend met een vriend voor het leven.
Das mijn tinker ervaring. En ik heb al vele verschillende tinkers in mijn hartje een plaatsje gegeven.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:52

Mooi geschrven Myrddin, je beschrijft precies wat volgens mij elke Tinkergek voelt, en ik sluit me er volledig bij aan!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:59

Mazzel-meid schreef:
Mooi geschrven Myrddin, je beschrijft precies wat volgens mij elke Tinkergek voelt, en ik sluit me er volledig bij aan!


Ik ben het er helemaal mee eens. Ze heeft het mooi verwoord OK dan!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:07

Mijn mening ken je Lachen

Tinks
Berichten: 521
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 01:10

Zelf heb ik 3 Tinkers. Ben gevallen voor hun brede stoere uiterlijk. En toen ik later las wat het "gemiddelde" karakter was wist ik het zeker ik wil een Tinker.
Heb er inmiddels 3 en denk er nog steeds zo over. Ze zijn zo lief en zo nu en dan ook lekker eigenwijs. En als ze naar hun mening echt te moe zijn of het te warm hebben dan blijven ze ook zo stil staan. Sporen? ja en. Dat maakt dan echt ff niet uit. Wel vind ik dat een Tinker gezien zijn oorsprong veel buiten moet zijn omdat geimporteerde Tinkers dat meestal enorm gewend zijn. Verder kunnen ze zich ook enorm vermaken met gras. Soms dan roep je en komen ze niet dan loop je naar ze toe en dan schrikken ze. haha ze sluiten zich helemaal af en denken alleen maar eten!! ook al staan ze dan dag en nacht buiten.