vraagje over Tinkers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:54

ik denk niet dat het zo werkt amethyst.
Hoe zou het dan bij de kwpn-ers zitten? Daar wordt pas om het geld gefokt!! En noem verder alle andere rassen dan ook maar. Haha!

Dus eigenlijk vind ik het maar flauwekul. Lachen

Tinkers met een slecht karakter? Misschien 1 op de 100 en dan nog is er voor die ene waarschijnlijk net dat ene baasje wat wel met hem/haar overweg kan. Zoveel tinkers zoveel karakters.
Het fokken in tinkers voor geld... de echte kanjers gaan vanuit Engeland en Ierland voor duizenden ponden naar Amerika. Dan zullen daar de 'slechte' karakters ook wel naartoe gaan Lachen
Laatst bijgewerkt door Pellie op 02-03-04 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:04

Zekers maar dat wil niet zeggen dat er daarom slechte karakters in zijn gefokt. (ik heb mijn 1e tekst nog even aangepast, na nog ff te hebben nagedacht. Lachen ) Die prijsstijgingen zijn de afgelopen 1.5 jaar gigantisch geworden. Maar ken jij tinkers die gemeen of vals zijn? Is een paard dat überhaupt wel? Ligt de oorzaak hiervan dan vaak niet in factoren van buitenaf?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:56

Haarbal schreef:
Ja uiteraard, maar bovenstaande is vaak het geval bij de zogenaamde probleemtinkers.


precies. Ik denk dat de 'probleemtinkers' worden gecreëerd door hun baasjes door de verkeerde omgang en rijkunsten. Want hoeveel ouders met kinderen of groene ruiters willen niet een brave tinker??

Ik heb ook de hele probleemcyclus met Gam doorlopen, met alle geestelijke en lichamelijke kneuzingen van dien. Maar wat heb ik een ontzettend lief en eerlijk paard!!! Alleen door de juiste begeleiding kunnen we tegenwoordig door één deur en dat we dat niet konden lag niet aan hem maar aan mij! Maar het is zo makkelijk om niet verder te kijken dan je neus lang is en het paard maar op de schuld te geven; het is een rotbok en doet niet wat ik wil. Ze worden bang van zo'n ongeleid projectiel en doe maar weg want hij is toch eigenlijk wat te sterk voor mij... Scheve mond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:28

Esme_27"]
[quote="Pellie schreef:
Maar ken jij tinkers die gemeen of vals zijn? Is een paard dat überhaupt wel? Ligt de oorzaak hiervan dan vaak niet in factoren van buitenaf?


Goed punt. Ik ken namelijk best wat Tinkers met een (zeer) slecht karakter. Bewijs daarvan is het 15 cm grote litteken op mijn arm..
Maar je geeft ook al meteen de reden aan.
Veel geïmporteerde Tinkers hebben trauma's of andere gedragsproblemen. Bij Nederlandse Tinkers is dat al veel minder.
Ik vind Tinkers iig niet makkelijk. Ze zijn nuchter en stug. En wat ik bij 9 van de 10 Tinkers merk is dat ze redelijk dominant zijn. Hier moet je mee om kunnen gaan.
[/quote]

ik zou het eerder koppig en eigenzinnig noemen dan dominant. Ze weten heel goed wat ze wel en niet willen en laten zich niet snel dwingen tot iets.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:34

precies. ergens gaat er een knopje om in de bovenkamer en ze zijn amper nog ontvankelijk voor wat voor signaal dan ook.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:01

Gam kan een hoop hebben van zijn omgeving. Zal meestal even zijn hoefjes opzij zetten als hij ergens van schrikt. Zet je hem een paar uur in het verkeer dan wordt hij neurotisch en dribbelt hij het liefst zo snel mogelijk naar stal terug. En soms vind hij, net als een gewoon paard, een omgevallen boom ERRRRRRRRG eng Haha! Maar over het algemeen is hij heel nieuwsgierig en loopt ook zo op vreemde dingen af.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 18 bezoekers