Trakehners heethoofden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Trakehners heethoofden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 11:54

Gisteren was de dochter van mijn instructrice weer eens hier. We waren bij Prima en zij vroeg wat afstamming Prima had. De vader van Prima kende ze niet, maar toen ik zei dat er veel trakehner inzat was het onmiddelijk oeh dat moet een heethoofd zijn.

Nu is zij niet de enige. Bijna iedereen waartegen ik zeg dat Prima veel trakehner heeft begint onmiddelijk met: oh dat moet een hevige zijn, oh dat paard moet wel energie hebben, die zal wel een sterk karakter hebben...
Prima zelf is wel heel levendig en bezit veel energie en een sterk karakter, maar om echt te zeggen dat is een heethoofd ook weer niet.

Nu de vraag aan de trakehnerhoudes of liefhebbers, zijn dat nu echt zo van die beruchte heethoofden? Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 16:55

Volgens mijn hoefsmid vandaag is Prima toch een vervelend kreng Haha!
Maar ik vind het alleen zo raar, als ik iemand zeg dat Prima Trakehnerbloed heeft bekijken sommige haar alsof ze een wandelende tijdbom is, en iemand beweerde zelfs dat Trakehners vaak te veen temperament hebben voor de dressuur...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 13:16

ja dat is wel waar. Prima heeft een geweldig lief en aanhankelijk karakter, maar ik ben ervan overtuigd dat als ze niet consequent genoeg of verkeerd word aangepakt ze een lastpak zal worden.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 14:22

Amethyst schreef:
Prima is toch maar gedeeltelijk Trakehner? Ik denk dat de KWPN (zit er ook in, toch?) kant toch heeft gezorgd dat ze wat rustiger is als een ''volbloed'' trakehner. De Trakehner heeft indd een levendig karakter. Het is ontstaan uit Engelse en Arabische invloeden.... dus dat levendige kan wel kloppen...


Ja Prima zelf is KWPN, maar heeft tamelijk veel Trakehnerbloed meegekregen langs vaders kant. En als je dan iemand zegt dat Prima langs vader kant trakehner in de stamboom heeft zitten krijg ik vaak de opmerking dat dit temperamentvolle paarden zijn Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 14:36

ericalucasz schreef:
ik heb een poolse trakehner, hij is 3 en nu nog hengst en heel erg cool. er is nog niets geweest dat nieuws voor hem was en waar hij van schrok of i.d. hij vind alles prima (hij wordt nu langzaam zadelmak gemaakt) en hij accepteerd alles direct.


ja dat heeft Prima ook heel fel . Laatst heb ik haar voor het eerst laten 'kennis' maken(bij ons dan toch, weet niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan) met een plastieken zak. Rammelen, lawaai maken, zwaaien.. mevrouw keek er niet vanop en zat zonder enige argwaan dadelijk ermee te spelen en ik kon het ook gewoon op haar rug leggen zonder dat ze een kick gaf. En toen we in de zomer de allereerste keer met haar in het bos gingen, heeft ze vanaf het begin de leiding genomen en heeft ze praktisch de hele tijd voorop gewandeld, zonder ook maar 1 keer ergens vanop te schrikken(op 1 detail na maar daar zouden meer paarden van verschieten)

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers