ervaringen temperament andalusische merrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olav

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: noordwijk

ervaringen temperament andalusische merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 13:18

Wie heeft er ervaringen met het temperament en karakter van n anda merrie tijdens buitenritten?? Worden ze steeds "heter" of gaat de fut er na n tijdje uit?

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:55

Merrie kan ik u nie helpen...ik heb een hengst en die is na eventjes hevig te zijn, gekalmeerd Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:14

Ik ga met Cinv mee, mijn hengst is altijd superblij als we naar buiten gaan, in het begin dribbelt hij dan een beetje, en na een tijd is hij gewoon helemaal rustig!
Enkel moeten alle paarden steeds wel weten dat hij er is, dan gaat hij even luid brullen Knipoog

Maar ik denk niet dat je kan zeggen: alle anda's zijn zus of zo op buitenrit... Elk paard is anders...

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:59

Een anda bij ons op stal die blijft altijd wel lekkr actief maar zij is dan ook nog erg jong en dan mag ze het allemaal wel erg spannend vinden.

gr

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:55

Geen ervaring met merrie's maar elk paard is anders, de ene Andalusier is de andere niet.
Piropo is altijd vlot tijdens buitenritten, super handelbaar maar vlot Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:03

Mijn half anda/half arab was erg druk buiten, dribbel, dribbel en soms een pasje op haar achterbenen. Maar nooit gebokt, of echt onhandelbaar geworden. Racen wilde ze wel, maar er zat altijd een noodrem op Haha! .

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:25

heb een tjidje een anda merrie gehad en die was de hele weg buiten een braaf beest, maar absoluut geen sul... Dus oplettend, actief maar niet kijkerig of druk

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:25

"typisch" voor een Andalusier is dat ze erg druk zijn, maar goed handelbaar. Blijven dus veel onder je dribbelen maar zonder met je weg te lopen. De een of de ander kan natuurlijk verschillen. Mijn ruin Llano is juist weer erg rustig.

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:28

De anda die ik had vond het erg eng buiten het lieft verstopte ze zich. tijdens het rijden ging ze dan van ellende allerlei spaanse kunstjes doen.
maar ja ze was dan ook nog erg jong.
wel bleef ze goed naar me luisteren.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:07

Mijn Andalusier (ruin) wordt heter naarmate je langer buiten bent. Als de rest na 3 uur moe is wordt meneer warmer. We hebben ook een merrie maar die is nog niet zo lang onder het zadel, nog geen buitenrit mee gemaakt. Maar zij is veel koeler dan die ruin en zal waarschijnlijk gewoon rustig blijven.