appaloosa kenners

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:20

Mijn Big Mac is niet heel abnormaal groot (1.66m) maar wel lekker stevig Haha! (oh ja...en te koop !!)

Afbeelding

Afbeelding

Een bijzondere jongen dat is ie!


Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:06

Big Mac heeft een onbekende afstamming oftwel gewoon geen papieren Haha! .

Hij heeft duidelijke gelders trekjes maar dan met stippels.
Toen ik hem kocht werd er gezegd dat ze hem misschien western hadden willen beleren maar daar heeft ie naar mijn idee een beetje teveel beweging voor.
Ik denk dat ze vanwege zijn stippeltjes wel een westernpaard in hem zagen Knipoog .

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:09

Summertje schreef:
Big Mac heb ik wel eens in het echt gezien, toen op manege de Wolden, heb ook nog foto's van hem en Rachel samen. Waarom ga je hem verkopen? Omdat je hem toen nog niet zo lang had.


Nee inderdaad, ik heb hem nu een jaar.
Ik heb wat huisvestingsproblemen met hem (eigenlijk hebben we natuurlijk ook gewoon teveel paarden Knipoog ) .
We hebben de paarden n.l. per tweetal in een paddock met loopstal. Hij staat bij de fries van mijn vriend en dat is een merrie. Maar wat we vorig jaar niet gemerkt hebben omdat ze drachtig was is ons nu wel duidelijk geworden : dat is een pismerrie..... Boos! Ze is steeds drie weken hengstig en dan slechts twee niet.
Maar dan blijkt dat een ruin daarbij absoluut niet goed past. Ze staat steeds voor hem te knipogen en hij springt er maar weer eens stom bovenop. (en bungelt daar dan wezenloos)
Maar je kan je voorstellen dat dat niet echt een gezonde situatie is zo'n dubbeldekker steeds in de paddock...hij is daar ook ietsje te groot voor en zwaait zo zijn benen over het hek als hij neerkomt.

Dus we hebben besloten dat dit niet langer kan...geen merrie en ruin bij elkaar. Da's vragen om problemen.
Dus moet onze grote baby (want dat is ie nog hoor...beetje onbehouwen maar geweldig lief) toch maar verkocht worden.


Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:15

liberty schreef:
De onze is ook een kruising met een gelderse, vandaar dat ik het vroeg. Op www.home.zonnet.nl/stalsintels/appaloosa.htm staat Sintels Confetti, zijn moeder is een Gelderse. Vandaar dat ik het me afvroeg.


Och jeetje, geweldig : ze lijkt qua aftekeningen ook best wel op hem....wat komisch !
(ruilen ? Haha! ... of misschien leuk om Mac erbij te hebben ? Hij heeft best wat in zijn mars, loopt leuk Schijnheilig )

Misschien is het wel familie ?
Mac (zijn naam heb ik zelf verzonnen Lachen ) heb ik gekocht van iemand die hem van de fokker had gekocht tesamen met nog wat andere paarden volgens mij.
Volgens hem zat die fokker in de buurt van Emmen.

Zegt je dat iets ?
(ik zou ook nog een telefoonnummer van hem krijgen om wat meer info maar ben daar niet meer echt achteraan geweest)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers