[arabier] KI door kliniek in Gent, Belgie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:07

Ik ben zo ongeveer vaste klant in Gent, heb er al veel paarden laten behandelen, en ook laten insemineren. Ik verkies Gent ten allen tijden boven Utrecht (zowieso is Gent voor mij veel dichterbij, maar de manier waarop ze in Gent met mens en dier omgaan bevalt mij ook veel beter).
Over het algemeen laat ik de merries die geinsemineerd moeten worden daar staan tot ze drachtig gescand zijn, omdat ik het nogal risicovol vind om met een pas geinsemineerde merrie te reizen (ivm eventuele stress), en in het geval dat het niet meteen aanslaat, blijf je heen en weer rijden, en dat is voor zo'n dier ook niet alles.
In het hoogseizoen is het er echter zo druk dat ze je weleens willen verzoeken je merrie meteen weer te komen halen om plaats te maken voor de volgende "klant".

In Gent ben je geen nummer maar een mens, ze gaan erg liefdevol en naukeurig om met de dieren en ze staan er prima bij. Buiten dat, is Gent nog een stuk goedkoper dan Utrecht ook.



Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:55

Hoi Marieke, het hoogseizoen in Gent is hetzelfde als bij ieder ander dekstation, midden in het dekseizoen. Uiteraard kan ik je daarbij geen data geven, ik weet ook niet wanneer de mensen komen met hun merries, en hoe lang ze er overdoen om drachtig te worden, dat verschilt per keer en per paard. Het is een grote kliniek met erg veel stallen, dus je wordt er niet zomaar weggestuurd hoor.
Wat de beweging betreft, ze hebben er een binnenbak en met de paarden wordt dagelijks gewandeld. Voor zover ik weet gaan ze niet op de wei, maar dat vind ik voor die paar dagen / weken persoonlijk geen punt. De boxen zijn enorm en ze staan er super bij, dus de paarden hebben er niks te klagen.
Succes !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers