[welsh k] wie oh wie heeft er een?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:19

lars"]
[quote="Fellor schreef:
Nope, dat gevoel had ik ook altijd. Ze waren een tijdje heel populair, maar er is de laatste tijd veel te veel temperament ingefokt en zijn dus niet meer gescvhikt als kindersportpony waarvoor ze officieel bedoeld waren.



oke nu gaan we praten Haha! disussie (niet dat ik goed mee kan praten heb er net 1 en me verder nog niet erg in verdiept)

zal ik even verder gaan op de disussie, er worden nu voornamelijk nrps pony's gebruikt dat zijn ook meestal geen rustige pony's dus tja je argument er is altijd een trend en ik denk dat je daarom veel nrps ziet en kwpn ze hebben een stempel gebregen binnen de sport en de normen en waarden van de mens, als je wilt dressuren en springen en wedstrijden wil rijden je wilt erbij horen of/ en een goed paard hebben moet je een kwpner kopen of nrps.
het is een trend, nou moet ik zeggen dat bijna geen welsh in de sport ziet, maar er is ook weinig promotie.
Ik zelf heb een tijdje een economische studie gedaan en kan je vertellen dat er altijd een trend is en er is een voorbeeld persoon, kijk naar ankt bijvoorbeeld, wat voor paarden heeft zij'?
kwpn en holsteiner iedereen ziet haar tegenwoordig als een voorbeeld in de dresuur in ieder geval akwa presatie's dus wat gebeurt er mensen willen ook een kwpner want dan horen ze erbij en dan kunnnen ze presteren. En het ras is er ook voor gefokt, maar bij de pony's ook het is gewoon de trend en als je de welsh nu gaat promoten enz. mensen moeten er weer over gaan praten dan krijg je ok meer welsh pony's in de sport terug, maar niemand heeft het er ook maar over, je met ze terug brengen op de kaart.

dat zijn ze nu ook aan het doen met de arabieren ben ik zelf niet blij mee want heb toch echt persoonlijk ondervonden dat arabieren niet geschikt zijn voor de sport als ze echt een mooi showpaard zijn,
arabieren met een recht hoofd die ook niet overbouwd zijn die wel maar goed dat is eigelijk een ander verhaar maar wat je daar ziet is dat ze dus rijpaarden zijn gaan fokken gevolg er komen meer arabieren in de sport ook worden ze verschikkelijk gepromoot met wedstrijden en show, maar er is ook een bepaald status beeld bij de arabier en een droombeeld, zn beeld meot je ook krijgen bij een welsh

als je aan een droom paard denk moet je mensen aan de welsh laten denk het moet gelijk in ze opkomen zonder er bij na te denken dat is het, als ze een sportpony willen moeten ze aan een welsh denken maar je moet dit beeld eerst gaan presenteren je moet iets doen waardoor de welsh ineens alle aandacht krijgt en dat het weeer opnieuwe een beeld krijgt bij de mensen en dan beeld moet bij de welsh K dus weer sportpony worden

en tja wat voor iedeeën
een sportdag dnek dat ze die al wel hebben maar dan meer promoten een show geven en iedereeen uitnodigen gratis en dan laten zien wat ze eigelijk allemaal kunnen,
maar goed heb ook het iedee dat ze binnen het stamboek worden vervwaarloost maar dan kan aan mij liggen Haha! Verward
[/quote]

Er zijn 1000 den welsh k's in de asport hoor! Als ik op concours rondloop is denk ik een 10% van de pony welsh of welsh k. Ze lopen niet voor niets op het EK en weet ik t. Promotie genoeg, maar als ik kijk naar de nieuwe lading jonge paarden, dan vind ik dat alle eigenschappen die ik goed vond aan het oudere type verdwijnen en er veeeeel te veel temperamentvol gefokt wordt. WElk kind stuur je weg op een opgefokte neuroot met de onbetrouwbaarheid van (niet allemaal boos worden, het is wat ik tot nu toe bij stuk voor stuk heb ondervonden) een arabier (die ik trouwens geen geschikte sportpaarden vind).

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:47

Dit is Yesta ze is 7 jaar ons kind geweest maar sinds december woont ze ergens anders. Ze heeft geen papieren.

Afbeelding

Afbeelding

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:06

www.vandaalen.com Lachen

Trouwens, stuk voor stuk bloedeerlijk, maar zeker niet dom en erg helder.
Dat is ook de kracht van een goede sportpony vind ik, helder in het hoofd en alles voor je doen als je ze voor je hebt gewonnen.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 17:15

he de webmaster ook van ysselvliedt toch Haha!

bbbe

Berichten: 41
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:51

k heb ook een welsh K (lenny:D)
heb er geen foto van maar lijkt wel wat op de eerste foto van bloemkooltje

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:42

Jaaa Ikke ook!!! Het is een Welsh K ruin, maar er word me ook wel gevraagd of ie drachtig is en wat voor kruising het is Verward hmm key dan. hij is trouwens van een vrij onbekende hengst: Pionier's Sjoerd. Maar even wat mooie foto's:

Afbeelding
Was met Oefencross in Wieringerwerf (noord-holland)

Afbeelding
CH Koudum (friesland)

Afbeelding
Dit was met de prijsuitrijking (1e L1 dress en 1e viertal) met rechts ook nog een Welsh K merrie (V.Orchard d'Avranches)

Afbeelding
Laatste foto van dress in Franeker (1e L1 dress, 170 pnt)

Groetjes hester

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:19

Sinds kort rij ik een Welsh K er bij.
Voor heen reed ik een Welsh K pony ( foto's zie profiel) van Anjershof rocky.
Over de pony die ik nu rijd komt binnekort een verslag in het welsh nieuws. Dan zien jullie waarschijnlijk metteen foto's. Het is een ruintje van 4 jaar en binnekort wordt hij uitgebracht in de wedstrijden door mij als alles goed gaat. Hij schijnt ook goed papieren te hebben maar daar heb ik absoluut geen verstand van! Zn opa is volgens mij iets met Baltashar? volgens mij Belgiesch bloed.
Foto's staan in mn profiel!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:12

Ik heb er ook eentje, nou anderhalf dan. 1 k-merrie en haar zoon (vader onbekend) Dit in is November, hij is nu 2 maand (op deze foto was hij 1 dag)
Afbeelding
en eentje van de merrie:
Afbeelding

De merrie die ik heb wordt door mijn dochtertje gereden, net zo braaf en super koel in het hoofd. (percentages zal ik even na moeten kijken)

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:58

Nou kom ik hoor:

Ik verzorg op een welsh fokkerijtje waar we nu 4 Welsh K's hebben, 3 HBW's en 1 B'tje
Zal alleen de K's noemen:
* Keulse Hoeve's Zilvia (Majan's Sunny Boy x Conquistador) 1997, koffievos, merrie, krijgt in April een veulen van Kielshoop Honeymill
* Sandra (Bokkesprong Czardas x Chancley Narrator) 1997, vos, merrie, Krijgt in Juni een veulen van Vita Nova's Hannassie
* Kraneveld's Usance (Wester Aikema's Nando x Vita Nova's Celesto) 2001, vos, merrie, krijgt in Maart een veulen van Wolling's Dino (B'tje)
* Hagelkruis Ursula (Wester Aikema's Nando x Kraneveld's Kadans) 2001, vos, merrie, krijgt in Julie een veulen van Veenstra's Promise

Kom allemaal trouwens ook naar mijn Welsh forum!!!! (Link staat in m'n onderschrift)

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:20

Fellor schreef:

Er zijn 1000 den welsh k's in de asport hoor! Als ik op concours rondloop is denk ik een 10% van de pony welsh of welsh k. Ze lopen niet voor niets op het EK en weet ik t. Promotie genoeg, maar als ik kijk naar de nieuwe lading jonge paarden, dan vind ik dat alle eigenschappen die ik goed vond aan het oudere type verdwijnen en er veeeeel te veel temperamentvol gefokt wordt. WElk kind stuur je weg op een opgefokte neuroot met de onbetrouwbaarheid van (niet allemaal boos worden, het is wat ik tot nu toe bij stuk voor stuk heb ondervonden) een arabier (die ik trouwens geen geschikte sportpaarden vind).

Ben blij dat je het zegt. Ik heb dit gevoel ook maar dacht dat het aan mij lag. Het valt mij ook op dat de welsh K's van nu erg pittig zijn. Je kunt ze beter volwassen dan kinderponies noemen en dat terwijl ze toch echt voor jongeren bedoelt zijn..

Heidehofiej
Berichten: 112
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:54

Ik heb ook een Welsh K

Afbeelding
Deze madam (met het veulen van dit jaar)

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:04

Ik ben net nieuw hier maar wil toch nog even reageren, wellicht wat laat maar je was zo naarstig op zoek naar Welshjes K. Ik heb er ook 1 hoewel ie sinds kort officieel in het NRPS stamboek is ingeschreven. Dat ging namelijk gemakkelijker?? dan in het Welsh, vraag me niet hoe.

Mijn Sancho is een e-pony v. Orchard Limb-Lopper van 10 jaar!
Het programma waar ik mijn foto's upload is er ff vanwege technische storingen niet maar ik zal de foto's snel in mijn profiel plaatsen. Ik heb overigens wel al een foto geplaatst bij Rare Kleurtjes.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:54

Heb een merrie van Hanassie, en een veulen van haar van Anjershof Rocky (profiel foto maar is niet super duidelijk).

Heb helaas nog geen tijd gehad om m'n foto's ergens te zetten om te downloaden. Maar dat komt er aan...

Vind het wel geweldige ponies, af en toe wat tempramentvol maar super karakter.

Nog meer mensen met een Hanassie of Anjershof Rocky afstammeling?

Ik wil graag weten of mijn veulen een beetje op schema zit met de groei, ze is nu 1.30 met 1 jaar (per vandaag Haha! )

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:09

Ik heb ook een welsh k tje Haha!
Dis Goldy Star, een merrietje van Orchard LimbLopper:
( Kwijl kwijl beestje he?! Tong uitsteken Knipoog)
AfbeeldingAfbeelding

Ps, ik heb dr vorige week net laten dekken door Veenstra's Promise:
(1.52 m, palomino, Verona's Bo-Gi x Kompas Solferino Welsh-K)
AfbeeldingAfbeelding

Dus volgend jaar als alles goed gaat een palo veulentje Cool

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:20

Ik heb een Welsh K merrie van bijna 16 jaar oud. (zie Profiel Haha! voor foto's).. Victor x conquistador. Loopt nu bijna M2 met mijn zusje..

Heidehofiej
Berichten: 112
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:58

Ik verzorg op Welsh K fokkerij Heidehof...
Hier staan de welbekende Heidehofjes Haha!

Neem ook een kijkje op Welshforum

Daar staan veel foto's Haha!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:12

*volcano* schreef:
Ps, ik heb dr vorige week net laten dekken door Veenstra's Promise:
(1.52 m, palomino, Verona's Bo-Gi x Kompas Solferino Welsh-K)
AfbeeldingAfbeelding

Dus volgend jaar als alles goed gaat een palo veulentje Cool


Goedzo!! Toch Promise dus geworden!!!
Echt een prachtige hengst, heb hem een paar keer in het echt mogen bewonderen en we krijgen in Juni als alles goed gaat ook een veulentje van hem

Afbeelding Afbeelding
Deze foto's heb ik van hem gemaakt op de hengstenshow in Tolbert!! echt een mooie hengst!!