wie legt mij het verschil uit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

wie legt mij het verschil uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 22:22

tussen cremello en albino? ik heb hier een plaatje en dat moet een cremello zijn,(blauwe ogen)
en een albino heeft rode ogen...
heb ik ergens gehoord dat een van deze twee niet levensvatbaar is,of meer kans heeft op ziektes,wat is waar?
Afbeelding

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:30

Volgens mij is die pony geen cremello maar een moorkop (of hoe dat ook weer mag heten). [Edit] Daar stond net een ander plaatje, dit moet volgens mij idd een cremello zijn! [/Edit]

Citaat:
Albino
Een albino is een paard met een aangeboren pignment gebrek, waardoor de haren en de huid wit is en de ogen rood blijven. Albino's zijn lichtschuw en zien het best in schemerlicht

Wit
Witte paarden hebben witte of gebroken witte haren op een roze huid. De ogen moeten donker zijn. Hebben deze dieren blauwe ogen of glasogen dan worden ze ook wel cremello's genoemd.


Bron: http://seahorsesdamiana.homestead.com/f ... ize]

Cremello:
Afbeelding

Albino:
Afbeelding

Hoop dat het zo duidelijk is!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:33

ooh aha.. ik snap het verschil iig. het plaatje van de albino doet het trouwens niet Verward en ik vind die eerste Cremmelo maar eng! Verward:?

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 22:36

maar welke is het dan die niet levensvatbaar is,?of is dat weer een andere naam?
er is er 1tje die te weinig pigment heeft en niet tegen zon kan,of kraam ik nu weer blonde taal uit? Verward
en er bestaat ook iets dat zilverkleurig haar heft en blauwe ogen,wat is dat dan?ik vraag teveel Scheve mond

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:36

ik vind die eertste net een engeltje, de vleugels ontbreken er nog aan,

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:40

Albino is gevoeliger voor ziektes en ook minder levensvatbaar, vandaar dat er maar zo weinig albinos op aarde rondlopen (alle rassen overigens, paarden, maar ook mensen, apen, honden, vul maar in). Door dat gebrek aan pigment zijn ze gevoelig voor de zon en ook gevoeliger voor ziektes. Hoe het precies zit weet ik niet maar een albino is een foutje van de natuur, komt heel weinig voor.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 22:42

*Tamara* schreef:
Albino is gevoeliger voor ziektes en ook minder levensvatbaar, vandaar dat er maar zo weinig albinos op aarde rondlopen (alle rassen overigens, paarden, maar ook mensen, apen, honden, vul maar in). Door dat gebrek aan pigment zijn ze gevoelig voor de zon en ook gevoeliger voor ziektes. Hoe het precies zit weet ik niet maar een albino is een foutje van de natuur, komt heel weinig voor.

had ik het toch goed opgevangen.... en toch vind ik het raar,in amerika bestaat er een albino-horse stamboek....
betekend dit dat er mensen trots zijn op een albino,en zelfs hengsten ter dekking zetten? ik vind het raar dat je een genetisch ongeschikt paard ter dekking aanbied... of is het niet erfelijk?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:53

albino (met rode ogen) komt bij paarden niet tot nauwelijks voor, en ALS het al voorkomt sterft het veulen snel.
zoek even op albino (op bokt) zijn al erg veel topics over geweest

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 22:58

Citaat:
De American Cream Draft kan binnen elk willekeurig ras worden gefokt. In 1937 werd in Nebraska de Amerikaanse Albino paarden
Club opgericht. Old King, een witte hengst met lichtrode huid en rode ogen, zou stamvader zijn van de American Cream Draft.
Zijn afstamming is voor een groot deel onduidelijk, maar waarschijnlijk had hij voornamelijk Arabisch en Morgan bloed. De
veulens van Old King erfden zijn vachtkleur, ongeacht welke kleur de merrie had (die een Morgan was).

een albino kan dus wel volwassen worden begrijp ik hieruit... Verward

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:40

zou stamvader zijn.... Vind ik zowiezo al vaag.
Hij is stamvader, of hij is het niet, klaar

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:16

die eerste foto is dat niet een perlino?
die tweede is cremello
en albino is wit met rode oogjes, idd vatbaarder voor ziektes en minder levensvatbaar

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:44

*Tamara* schreef:
Albino is gevoeliger voor ziektes en ook minder levensvatbaar, vandaar dat er maar zo weinig albinos op aarde rondlopen (alle rassen overigens, paarden, maar ook mensen, apen, honden, vul maar in). Door dat gebrek aan pigment zijn ze gevoelig voor de zon en ook gevoeliger voor ziektes. Hoe het precies zit weet ik niet maar een albino is een foutje van de natuur, komt heel weinig voor.


niet alle, van ratten zijn er juist enorm veel Knipoog


volgens mij had ik in een van de andere albino topics ook iets gelezen dat een witte pony een zwarte neus heeft en een cremello een roze, maar zeker weten die ik het niet Verward

bij die foto van die albino Bloos! , neusje is ook helemaal wit en de hoeven zijn ook kleurloos voor zover ik kan zien, ik vind hem wel wat hebben

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:57

een cremmelo heeft idd een roze huid. Schimmels hebben meestal een zwarte huid

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 19:10

en wat is dan een perlino? Verward
wahhht dit is niet goed voor mij ik wordt er overspannen van!
Scheve mond