Grote IJslander-Topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:00

Ijslanders maken ook minder grote passen denk ik, daardoor is er ook minder kans om onderuit te gaan.

Ik ging altijd met mijn verzorgshetje (tot twee jaar terug) altijd buiten rijden, maakte niet uit wat voor weer het was. Wij waren in het bos te vinden en dan ook echt drie uur lang.
Kim (die pony dus) vond sneeuw helemaal geweldig! Dan was ze bijna niet te houden, maar ik bleef dan altijd als ik erop zat stappen, want vond het toch wel eng. Heb haar wel eens losgelaten in het bos wanneer het sneeuwde omdat ik uitgleed en zij wegrende Haha! Gelukkig bleef ze rondjes om me heen scheuren en kon ik haar zo weer pakken.
Ik vind het altijd geweldig om met dit weer buiten te rijden, die dikke vacht van die ponys/paarden, daar kun je dan lekker je handen in doen. En die paarden lekker snuiven en stampen enzo. Lachen


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:07

Misschien vind zij het geluid van haar hoevjes op de weg ook leuk? Tong uitsteken
Nee ik denk dat het minder vermoeiend voor der is, door het gras loop je moeilijker.
Jij hebt dus ook een ijslander? (kan ik uit je verhaal tenminste opmaken)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:57

Sommige mensen beweren dat het zelfs beter is voor de pezen om over het asfalt te draven (of galoperen) maar volgens mij is daar nooit écht onderzoek naar gedaan.
Is ooit een discussie over geweest hier op Bokt/.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:37

Bij ons in de buurt rijdt ook altijd een meisje op een ijslander (helemaal zelf ingereden en leren tölten onder het zadel enzo) en die komt ook meestal in tölt langs de manege, dan zie je ook iedereen kijken!
Vind het ook een super mooi beestje! (hebben iwayalover en ik een kerjt eop mogen rijden! Bloos!, was echt super stoer!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers