[welsh k] wie oh wie heeft er een?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

[welsh k] wie oh wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 20:26

omdat ik er weinig van hoor en lees op bokt hier mijn topic dan maar, ben sins 2 weken eigenaar 9 onder voorbehoud van goedkeuring) van een 1,5 jarige merrie welsh K
v: vits nova's golden boris
een zweetvosje, en echt een schatje,
maar zijn er nog meer mensen met een welsh k je leest meestal allen over ab en cd verder lees je weinig over de K, ook zijn er een stuk minder fokkers en hengsten te vinden.

dus vertel

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:09

Ikke!!!!!!!!!! Cool

Afbeelding

Welsh-K'tje van bijna 7 jaar
Vos geboren en nu wordt ze langzamerhand een echte schimmel

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 20:33

oh wat leuk, heeft die ook papieren??????
dit is de mijne vraag me af of er nog meer mensen zijn is hier zo stil Haha!

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0ewDaAhkjNYCY4TQejmZ4PBQ7LDEk9bQt!ljMzig3MzfLkX8agkbqy1dQwpMTt0KUxhSV4rnpWgFCbYKnDZAfNb7wH!zHchDmpgnj3XI06ACn9SmYVNjTQ7zT3CNjzGm!ckyTO!hD!dQMeF07rnWqXVCxyTR71xceyO9ewRJDZ565LDoPvf71Fw/so%20what%20en%20raysha%20(2de%20dag)%2018%20januarie%20026.jpg?dc=4675456933131409354[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0ewDXAhUjOn!Y4TQejmZ4PBQ7LDEk9bQt!ljMzig3MzfLkX8agkbqy1dQwpMTt0KUxhSV4rnpWgFCbYKnDZAfNY6ZGEzwFBVosqZ*vt!*I1bs5l7qhigPp1Cbdx8Omia3mcYsvrHoYjwhfXKp!ByfUVlzDId2lYVXT9zlhDcre!MvIF9cOQpALg/so%20what%20en%20raysha%20(2de%20dag)%2018%20januarie%20031.jpg?dc=4675456933142841921[/img]

rest kijk in mn profiel

wat rij je er eigelijk mee alllen recreatief of ook wedstrijden???

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:39

Yeps, mijn ma en ik hebben ook papieren van dat lieve vrouwtje.
We rijden puur recreatief, zoals je wel ziet op de foto... Tuurlijk spring ik weleens met haar, of rijd ik een aantal oefeningetjes in de bak, maar van wedstrijden moet ik niks weten. Ook mede omdat ze arthrose heeft gehad. (Voor meer foto's van Opa, zie mijn profiel...)

Leuk paardje hoor! Ook zo'n deugniet met een eigen wil? }>

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 23:03

Citaat:
Leuk paardje hoor! Ook zo'n deugniet met een eigen wil? }>


eigen wil hoe kom je erbij Haha!
[/quote]

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:15

Ik heb er ook eentje! Inmiddels al weer ruim 7 jaar.
Naam is Nena.
Vader: Zeldenrust's Neptun (haha kent toch niemand!!)
Ze is bijna 19 jaar.
Tot voor 1,5 jaar geleden heb ik haar altijd gereden, daarna werd ik er echt te groot voor en ben ik ermee gestopt. Daarna zijn mijn zusjes verder gegaan met haar. Ik ben L1 Dressuur, M springen en M SGW met haar geweest. Een van mijn zusjes heeft net een startkaart met haar aangevraagd dus iedereen uitkijken op wedstrijden!
Dit is Nena:
Afbeelding
Afbeelding

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:03

gave pony;s heb je heb even in je prifel gekeken
we zijn al met zn 3 en er zijn er toch wel meer?!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:54

Jaaaaaaaaaaaaa, hier ook nog een welsh K eigenaresse

Ik heb een vosmerrie van bijna acht jaar: Florahof's Miranda.
Vader: Speyksbosch Nando
Moeder: Florahof's Lady

Het is een echte welsh K: ook een deugniet }> Helaas ligt ze momenteel uit de running. Ze mag niet bereden worden door een x-aantal ongelukken van het zomer Scheve mond

Zal vanavond ff foto's plaatsen. Ben nu op stage en ze hebben een download-kopieer beveiliging op internet Boos!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:02

Ik heb een welsh k ingereden. De pony is verkocht, en die mensen zeiden dat het een welsh was(met papieren), en iets met een k of een d. Zelf vermoed ik een k, of een rijtypischere d dan toch...
Zie profiel voor foto's, het is die palomino.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:59

Dit is mijn welsh K merrie in actie Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Janneke (21/22 jr oud), de weidegenoot en tante van mijn pony Mi: (is een van de weinige welsh K ponies in NL met echt veel welsh bloed in zich)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

saskija
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: in een weids veldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:48

Hai, ik rijdt er een bij mijn vriendin thuis. Een kruising welsh K x Arabier een ruin van ongeveer 1,48 m, hij is nu een jaar of 12 en heeft z samengesteld gelopen en z springen en nu zz dressuur. Nu voornamelijk recreatief maar hij heeft nog wel zijn kuren. Lekker eigenwijs en zo. Hij is van Downlands Folklore (of zo). Veel succes met jou Welsh K.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:55

Stoere paardjes staan hier zeg! Lachen Ik heb er zelf helaas niet 1 Maar bij ons op de manege staat een hele lieve Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:12

Ik had voor Nasmijn een Welsh K (tot ongeveer 2 maanden geleden). HOgewald's Axell (ofwel Fellor). Echt een superstoer beestje. Mooie uitstraling en hij kon super lopen, maar meneer was erg lang hengst geweest en showen ging wanneeer hij daar zin in had... Maar hij was helaas niet het type om vaak naar training te gaan enzo en te veel op stal te staan, dus hebben we hem verkocht aan iemand die hem dagelijks de hele dag in de wei zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:18

Hier is een foto (2 dan) van hem:

Afbeelding
Mister showboink in actie! Kwijl

Afbeelding (Niet echt een gunstige foto, hij lijkt hier net overbouwt, maar ja)

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 21:49

het worden er al iets meer maar het loopt zeker geen storm met welsh K pony's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:58

Nope, dat gevoel had ik ook altijd. Ze waren een tijdje heel populair, maar er is de laatste tijd veel te veel temperament ingefokt en zijn dus niet meer gescvhikt als kindersportpony waarvoor ze officieel bedoeld waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:58

Er staan er ook echt heeeeeeeeel veel te koop

Silmo
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:06

fellie is egt de leukste ahha

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 08:35

Fellor schreef:
Nope, dat gevoel had ik ook altijd. Ze waren een tijdje heel populair, maar er is de laatste tijd veel te veel temperament ingefokt en zijn dus niet meer gescvhikt als kindersportpony waarvoor ze officieel bedoeld waren.



oke nu gaan we praten Haha! disussie (niet dat ik goed mee kan praten heb er net 1 en me verder nog niet erg in verdiept)

zal ik even verder gaan op de disussie, er worden nu voornamelijk nrps pony's gebruikt dat zijn ook meestal geen rustige pony's dus tja je argument er is altijd een trend en ik denk dat je daarom veel nrps ziet en kwpn ze hebben een stempel gebregen binnen de sport en de normen en waarden van de mens, als je wilt dressuren en springen en wedstrijden wil rijden je wilt erbij horen of/ en een goed paard hebben moet je een kwpner kopen of nrps.
het is een trend, nou moet ik zeggen dat bijna geen welsh in de sport ziet, maar er is ook weinig promotie.
Ik zelf heb een tijdje een economische studie gedaan en kan je vertellen dat er altijd een trend is en er is een voorbeeld persoon, kijk naar ankt bijvoorbeeld, wat voor paarden heeft zij'?
kwpn en holsteiner iedereen ziet haar tegenwoordig als een voorbeeld in de dresuur in ieder geval akwa presatie's dus wat gebeurt er mensen willen ook een kwpner want dan horen ze erbij en dan kunnnen ze presteren. En het ras is er ook voor gefokt, maar bij de pony's ook het is gewoon de trend en als je de welsh nu gaat promoten enz. mensen moeten er weer over gaan praten dan krijg je ok meer welsh pony's in de sport terug, maar niemand heeft het er ook maar over, je met ze terug brengen op de kaart.

dat zijn ze nu ook aan het doen met de arabieren ben ik zelf niet blij mee want heb toch echt persoonlijk ondervonden dat arabieren niet geschikt zijn voor de sport als ze echt een mooi showpaard zijn,
arabieren met een recht hoofd die ook niet overbouwd zijn die wel maar goed dat is eigelijk een ander verhaar maar wat je daar ziet is dat ze dus rijpaarden zijn gaan fokken gevolg er komen meer arabieren in de sport ook worden ze verschikkelijk gepromoot met wedstrijden en show, maar er is ook een bepaald status beeld bij de arabier en een droombeeld, zn beeld meot je ook krijgen bij een welsh

als je aan een droom paard denk moet je mensen aan de welsh laten denk het moet gelijk in ze opkomen zonder er bij na te denken dat is het, als ze een sportpony willen moeten ze aan een welsh denken maar je moet dit beeld eerst gaan presenteren je moet iets doen waardoor de welsh ineens alle aandacht krijgt en dat het weeer opnieuwe een beeld krijgt bij de mensen en dan beeld moet bij de welsh K dus weer sportpony worden

en tja wat voor iedeeƫn
een sportdag dnek dat ze die al wel hebben maar dan meer promoten een show geven en iedereeen uitnodigen gratis en dan laten zien wat ze eigelijk allemaal kunnen,
maar goed heb ook het iedee dat ze binnen het stamboek worden vervwaarloost maar dan kan aan mij liggen Haha! Verward

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:24

Heyy,

Shanna16 hier op bokt heeft er ook een en die lijkt best wel een beetje op die van jou..
moet je maars in haar profiel kijke...
Verder heb ik zelf een kruising welsh K met haflinger Knipoog

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 12:13

wat ik verder eigelijk nog aan mn verhaal wil toevoegen is dat een nrps ook arabische bloed heeft en kan meer hebben dan een welsh

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:43

Naar mijn mening zijn ook heel veel nrpsers eigenlijk welsh k alleen zijn ze in het andere stamboek ingeschreven
mijn pony is ook zo'n geval
Had ik hem bij de welsh in laten schrijven net als al zijn broers en zussen had hij ook welsch k geweest
maar zijn fokker wilde hem eigenlijk als dekhengst houden en heeft hem toen bij de nrps ingeschreven
omdat hij een vervelende hengst was hebben ze hem toen laten ruinen en verkocht wij hebben hem toen gewoon bij het nrps gehouden maar konden ook overstappen naar de welsh

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:50

ik rij dr ook 1 Haha!

Een 6 jarige Ruin, koffievos, 1.46 hoog
saampjes starten we nog 1x L1 dressuur, op de Gelderse Kampioenschappen Party!!

Hijs echt superlief, zijn vader is Anjershof Rocky! hij heet Dubbelland's Boas.. foto's staan heeeeeel veel in mn prow Knipoog

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:52

Pasha schreef:
Heyy,

Shanna16 hier op bokt heeft er ook een en die lijkt best wel een beetje op die van jou..
moet je maars in haar profiel kijke...
Verder heb ik zelf een kruising welsh K met haflinger Knipoog



je was me voor Laura Boos! haha lol

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:01

hmm tog maar ff foto''s Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En... wat vinden jullie van mijn knapperd?? Tong uitsteken Haha!