wie heeft een new forest pony????????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jotje
Berichten: 26
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: zoetermeer

wie heeft een new forest pony????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 14:54

wie heeft er een new forest pony????? OK dan!
en hoe is zijn karakter OK dan!

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:20

Ik heb zelf niet een New Forester, maar de stal waar ik werk/verzorg is een New Forest fokkerij.

Onze forresters hebben een super karakter!

Behalve een die in haar jeugd is mishandeld, zij is af en toe naar onbekenden nog wat achterdochtig..

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:20

heb jij een new forester dan?

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:59

hoi.

ik krijg ik april mijn new forest.
hij is 2 jaar en nu nog erg braaf en een vetrouwend karakter maar ja dat kan nog veranderen

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:14

Wij hadden op de manege een new forest pony. Ze was superlief en deed goed haar best voor je.
Over het algemeen wat ik hoor over NFers is dat ze een lief karakter hebben en graag voor je werken. Wilde je een Nfer kopen dan? of waarom wil je dit weten?

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:28

Ik heb ook een New Forest.
HIj is heel erg lief en erg nieuwsgierig en hij is nergens bang voor! Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:43


benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:46

Ik heb ook new forest pony's (3)
Ze zijn allemaal idd heel erg braaf, soms wel ontdeugend. Maar ze zullen je nooit serieus kwaad doen!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:31

Mijn vriendin heeft 2 New Foresters gehad. De eerste was onwijs lief! Die pony ging voor je door het vuur! Ze stond braaf stil bij poetsen en met rijden was ze soms wat fris, maar altijd weer snel onder controle te krijgen. En ze reed zo lekker! Ze zat als een stoel! Lachen heb er heel vaak zonder zadel op gereden.

Haar tweede pony, Wendy. Is het tegenovergestelde. Bij poetsen staat ze ongeduldig te trippelen en poets je achter haar croupe (of soms zelfs haar schoft!) dan kan je een trap verwachten! Scheve mond Ook hoeven uitkrabben is zo natuurlijk een groot probleem.
Bij mij is ze een paar keer helemaal ontploft toen ik de beugels op maat aan het maken was (naast de pony) ze begon oppeens te piepen en alle kanten op te slaan Scheve mond Had toen een hele mooie afdruk op mijn been Boos!
Zodra je erop zit is ze op zich wel braaf, maar ook dan trapt ze naar andere ponys en naar mensen die haar willen aaien (met voor én achterbenen) bijten doet ze gelukkig niet.
Met rijden wil ze er ook vaak vandoor schieten, terug pakken lukt dan met veel moeite. Ook buiten is ze vervelend en dan vooral in de galop, dan gaat ze ff versnelel (denk je WIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEE!) en dan stopt ze oppeens! Met haar hoofd tussen haar voorbenen Scheve mond dus dan lig je er zo af Scheve mond
Geen lieve pony maar toch wel grappig om op haar te rijden. Heb een jaar geleden voor eht laatste op haar gereden dus het kan zijn dat ik haar nu wel de baas zou kunnen, maar toen niet!

Wendy is er trouwens een van Kantjes en heeft een heel goed springvermogen.

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:06

ik heb ook een new forest, ze is heel lief maar best dominant, met rijden is ze de ene keer best pittig en de andere keer is ze superbraaf.
maar gelukkig is het niet zo'n pismerrie Haha!
en je merkt ook niet als ze hengstig is dus dat is wel mooi meegenomen.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:17

Hallo! ik heb ook een newforestje! Haha!
hij is heel lief , en makkenlijk in de omgang! Lovers hij is alleen wel bijna overal bang voor maja soms ook niet Knipoog verder is hij heel erg lief tegen mensen en andere paarden enzo! OK dan!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:51

We hebben er twee op stal!! Op onderstaande site is wel meer informatie over ze te vinden....het zijn wel makkelijke paardjes, maar soms ook best eigenwijs!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:42

Ik heb een tijdje een New forest pony verzorgd. Was een 27-jarige witte merrie van 1.36. Ze was altijd nog erg fit, en schrok wel eens ergens van of schoot er eens vandoor, maar kan voor de rest nog van alles! Lekker beetje dressuren en sprongetje kan ze ook! Lachen

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 19:03

ik hen een new forest jaarling ze is heel makkelijk maart kan wel eigenwijs zijn

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:10

Mijn pony is ook een new forest, heel lief en braaf maar hij kan ook supereigenwijs zijn.

jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:42

ik heb een new forest pony en die is Super lief braaf en betrouwbaar !!!!!!!!! *LOL* OK dan! Lachen

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:22

ik heb ook een new forest, ze is echt vet lief soms wel super eigenwijs. ze is wel moeilijk om te rijden want afentoe heeft ze van die buien. maar ja dat hoort er ook bij:D

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:15

Ik heb zelf een forester. Ze heeft een heel eerlijk karakter. Aan de hand is ze erg braaf, maar als je erop gaat zitten wordt ze pas echt wakker. Onder het zadel is het meteen een pittige tante.

De manege waar mijn pony staat heeft ook twee foresters. De ene Desiree daar kan echt bijna niemand goed op rijden. Die is echt hyperactief en schrikt van alles. Echt een pony met een apart karakter.
De andere pony is een echte beginnerspony. Superlief en iedereen kan er op rijden. Deze pony voelt zich meer op haar gemak met een beginner als met een gevorderde ruiter.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:22

Ik heb 2 NF pony's...totaal veschillend:

PONY 1:
(Klootwijkhoeve's) David (v. Robijn m. Eveline) Hij is heel erg druk en echt energie te veel, er word vaak van hem gedacht dat er een beetje Welsh of Arab in zit. Maar hij is 100% NF. Hij is eerst 5 jaar schouwhengst geweest op een fokkerij en is daarna naar ons gekomen. Hij kon toen niets anders als aan een halster staan en we hebben hem alles geleerd...
Het is op stal echt een super paardje, heel lief en rustig, maar zodra je erop gaat zitten heb je egt een explosief iets onder je. Op de heenweg valt het meestal nog wel mee, maar op de terugweg probeert hij iedere auto/fiets/wandelaar/paard in te halen...

PONY 2:
Hardy, een vreemd paardje Knipoog Hij heeft 2,5 jaar in de New Forest in Engeland (Zuid-Westen) gelopen. En is daarna door een kennis van ons op een veilig gekocht en meegegaan naar Nederland. Het is een hele klus geweest om van deze draak een beetje een gangbare pony te maken! Maar nu is hij super braaf en kan je iedereen op hem weg sturen, hij heeft alleen een beetje kuren: grote stenen zijn doodeng! en hij is liever lui als moe.

Kortom 2 totaal verschillende pony's dus, maar in het 2-span zijn ze een super stel! Maar als je met Hardy 1-span gaat rijden dan is hij niet vooruit te branden, hij houd niet van alleen lopen, terwijl David er helemaal niets om geeft.

Maar als mensen info hebben over Robijn, Eveline (David's ouders) of over de stal waar David vandaan komt: Klootwijkhoeve's David. Want daar weet ik niets van!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:03

INkie hier van bokt heeft een new forester en ik geloof Jamy hier van bokt ook maar dat weet ik niet zeker!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:27

Er zijn er volgens mij genoeg met een New Forester

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:12

Margon schreef:
INkie hier van bokt heeft een new forester en ik geloof Jamy hier van bokt ook maar dat weet ik niet zeker!

Jamy is een connemara Lachen