Welk ras past mij mij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Welk ras past mij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 16:43

Ik wil van de zomer misschien een paardje erbij kopen of voor in de opfok of om meteen te kunnen rijden. Maar ben mij aan t orienteren welk ras het beste bij mij past.

Even een omschrijving van mijzelf:
rustig qua karakter, 1.85 lang, recreatief ruiter, 17 jaar ervaring, houd van voorwaartse maar niet al te vurige paarden want heb niet altijd veel geduld, kleur/uiterlijk van een paard vind ik niet het belangrijkste, houd niet van hele smalle paarden.

Iemand een idee wat bij mij past?


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 19:53

ok zat zelf aan een tinker te denken of een vuilnisbak maar jullie hebben gelijk moet gewoon naar het karakter kijken. ga aan het begin van de zomer lekker opzoek

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 09:34

het is toch zo'n beetje gebruikelijk om een paard 2 weken op proef te krijgen? dit ook om te keuren enzo. Ik heb wel de ervaring dat ie na 2 weken nog wel eens erg kan veranderen. zo heb ik 2 brave paarden gekocht die in ene heel onberekenbaar leken te zijn. ik hoop een paardje te vinden die hier in de omgeving bekend is zodat ik her en der wat navraag kan doen. het zal een beetje een gok blijven.
Ben nu de verschillende rassen aan t napluizen denk in de 1e plaats aan een tinker of een kwpn-er waarvan ik de ouders na kan trekken. Ik geloof dat je uit bloedlijnen ook een beetje de karakters kan bepalen toch? Mocht ik er een vinden dan vraag ik hier op bokt na hoe die lijn over het algemeen is.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 13:07

oh jaren geleden kocht ik 2 paarden via de vaste handelaar op een manege misschien dat ik ze wel op proef kreeg omdat het de vaste handelaar daar was. hoe kun je dan wel het beste het paard 'testen"? Gewoon een paar keer gaan rijden/kijken op onverwachte momenten ofzo? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 16:01

Keuren doe ik zeker ook al heb ik daar ook een slechte ervaring mee gehad. weet alleen nog niet of ik dat ook klinisch laat doen. ik laat het denk ik afhangen van de aankoopprijs van het paard.
ik heb alle tijd als ik een 2e erbij neem dan pas van de zomer en dan de situatie bekijken: opfok of 'kant en klaar' paard. ik rijd al ruim een jaar niet meer op mn oudje maar het begint toch weer te kriebelen


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 19:47

mackie: bij ons op stal staat ook een draver ze rijden er dressuur mee en ze is idd ook niet te vurig en heel betrouwbaar en bedankt voor het aanbod maar ga van de zomer pas zoeken. Nu eerst orienteren wat ik wil/kan.
django: ik hoef niet perse wedstrijden te rijden maar lijkt mij wel leuk om inderdaad (mits de mogelijkheid er is) af en toe te starten. ook vind ik buitenrijden leuk dus het moet een koele kikker zijn.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 19:41

friesen vind ik ook heel erg mooi en je hebt ook hele grote en brede ik ben 1.85 lang dus da's mooi. ook zijn ze vaak heel lief vind ik.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 21:03

friezen vind ik ook heel mooi en idd vrij prijzig maar dat zijn de meeste andere grote paarden ook toch? ik ga in de lente lekker overal kijken en dan kom ik vast mijn droompaard wel tegen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 13:00

seren: dat is ook een goed tip idd. dan pik je de brutaalste er vast wel uit

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 13:59

deesjah daar zit ik ook aan te denken of een vuilnisbakkenras. tinkers vind ik ook heel erg tof maar de meeste zijn toch net een tikkie te klein. een paard van boven de 1.60 rijd voor mijn toch het lekkerste. alhoewel kleiner soms ook wel gaat.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 09:26

goede tip cietolindo en utrecht is ook niet ver weg dus als zij van de zomer te koop staat wil ik wel komen kijken Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers