Welk ras past bij mij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Welk ras past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 10:50

Ik ben 20, 1m70 groot en weeg ongeveer 60 kg. Ik zoek en paardje voor reacreatie (vooral gezellig door de velden rijden) en een beetje bressuur en springen. Welk ras zou het beste bij mij passen?
Ben benieuwd...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:01

een rustige kwpner zou denk ik het best bij je passen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:09

of een BWP Lachen
bijna alle rassen kunnen dit, alleen niet te hevige nemen, die hebben er dan geen lol meer aan. misschien kan je voor een leuke kruising gaan, gewoon een paardje dat je bevalt.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:25

of een fjord of haf, kan je ook nog heel veel mee hoor, hele leuke pony's waar je vriendjes mee kan worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:29

waarom een ras?? Kijk gewoon eens bij particuliere mensen of handelsstallen die een paardje te koop hebben staan, zo kun je het beste kijken wat wl en niet bij jou past..

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:31

Ik denk dat je eerder naar het karakter van een paard moet kijken dan naar een bepaald ras. Vele rassen zullen paarden hebben met het karakter dat jij zoekt Lachen

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:31

Een grote New-Forest of Welsh Cob misschien. Zijn leuke, sterke paardjes! Maar inderdaad, waarom een ras..? Ook een "niet-ras" kan super bij je passen, gewoon overal gaan kijken. Het karakter van een paard staat toch op 1 !!!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:35

Wat je zelf een leuk paard vind. VAn ieder ras zijn er wel paarden te vinden die wat jij wilt doen goed kunnen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:40

Ga met Jola en Estragon mee. Waarom een ras plakken op een paard/pony? Moet het perse een paard zijn met papieren? Er zijn genoeg leuke paarden te vinden zonder papier. Wilde je een bepaalde maat hebben? Ik weet nog wel een leuke Quarter zonder papieren voor je...

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 11:52

De maat is niet echt belangrijk, als het beestje mij maar kan dragen Knipoog
Geef maar wat meer uitleg over die Quarter als je wil...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:24

Met jouw lengte, ben je in iedergeval niet te groot voor een fjord of haflinger dus eigenlijk staat alles voor je open! er is vast wel een pony/paard wat jou het meeste aan spreekt? Wil je een paard sober houden dan is de keuze misschien beperkt (fjord of een haflinger, tinker) maar ga je hem ergens stallen dan zijn er heel veel leuke ras/ rasloze paardjes. Als ik jou was zou ik gewoon wat rond gaan kijken! Succes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:28

Bijke schreef:
De maat is niet echt belangrijk, als het beestje mij maar kan dragen Knipoog
Geef maar wat meer uitleg over die Quarter als je wil...


Ik heb je een PB gestuurd.

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:53

hangt er van af welk ras je mooi vindt. Ik zou natuurlijk voor de arabier gaan, daar kan je zowat alles mee: recreatief rijden, wat dressuren en een sprongetje maken. Bovendien krijg je bij een arabier (bijna) altijd een goed karakter & veel respect. De arabier is het veelzijdige familiepaard bij uitstek... En dat een arabier altijd tonnen geld moet kosten is ook een fabeltje, een goed rijpaard kan je al vinden aan een zeer interessante prijs!
Maar zoals ik al zei, ieder zijn mening en smaak OK dan! Ik weet ook een goede, lieve ruin te koop met papier BWP en aan een zeer interessante prijs! (Zie topic in onderschrift)

groetjes Janna

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:00

met die wens kan je alle kanten op..

er zijn maar weinig paardenrassen die niet een beetje dressuur, beetje springen, en reacreatief kunnen lopen.

Goed nieuws dus: je mag gewoon op zoek naar een droomkarkater Knipoog

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:12

ik zou ook voor een fjord, haflinger, tinker gaan...

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:19

Ik zou dan voor een Tinker gaan...

De Tinker staat bekent om zijn veelzijdigheid.

Die kan een beetje derssuur rijden een beetje springen en heerlijk buiten rijden.

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:01

Je moet eerst eens kijken op welk ras je valt. Dat is echt gevoelsmatig. De een kan helemaal verliefd worden op een KWPNner en de ander gaat helemaal voor een koudbloed.
Kijk eerst eens of je een warm of koudbloed wilt, wat de voor en nadelen daarvan zijn. Ook i.v.m. huisvesting en dergelijke.
En het ene ras is wat handelbaarder dan de andere.
Laat je goed informeren en kijk vooral eens op homepages van paarden-eigenaren. Daar kun je erg veel info krijgen.
En het hangt er ook vanaf wat je met je paard wilt doen: wedstrijd, dressuur of bijv. recreatief. Want niet ieder ras is even geschikt voor deze vormen van rijden.
Succes!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:05

IJSLANDER!!! daar kan je écht álles mee doen, en zijn nog goedkoop in het onderhoud ook!

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 14:33

Ik ben wel een beetje verliefd geworden op een Arabiertje van 3, een ruimtje, maardje van mijn pennevriendin (Emme van hier op bokt) haar nicht... Maar hij is nog jong, dus als hij er nog een tijdje blijft staan, zal ik hem missch wel kopen... Weet het nog niet zeker...
Ik ben natuurlijk ook gek van ijslandertjes en heb gehoord dat hier niet zo ver vandaan een boerderij is met ijslanders en daar ga ik zeker eens een les nemen om te zien of dat echt is wat ik zoek!

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:27

Ik zou zeggen eenr as die je zelf geschikt lijkt en mooi
en trouwens een vuilnisbakken ras is ook handig hoor

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:44

Ik denk dat je een lekker rustig paardje moet nemen waarmee je lekker door de velden kan rijden