[ Gelderlander & Andalusiers ] ..: Praten :..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:05

Leuk zeg!
Het is trouwens Gelders paard, geen Gelderlander! (dat is een krant hier in Gelderland)
€4500 voor een Gelders paard is héél veel. Een 1.5 jarige merrie van Parcival (heel goede hengst die het goed doet in de sport) grote maat en donkerbruin van kleur kost €1000. Gelderse paarden zijn momenteel héél weinig waard en absoluut niet geliefd.
Maar jij hebt een heel leuk paard als ik het zo begrijp!
Alleen de foto's doen het niet....

Don't dream your life, live your dreams!



gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:34

Tigo schreef:
Oops...Maar ik zeg altijg gelderlander Tong uitsteken Weet wel dat het un Gelders paard is hoowr...Sowry hihi...Niet geliefd ? Huh ? HIj lijkt heel erg op paardenrassen zoals KWPN-ers en NRPS-ers of Oldenburgers of Trakheners...Das ong. hetzelfde allemaal...Voor mij is ie wel heel geliefd hoowr...Ow ze doen ut niej :'( spijtigg


Ik vind het niet erg hoor, maar het is zo'n lang woord!
Het Gelders paard is een onderdeel van het KWPN stamboek. Je hebt daar 3 richtingen; rijpaard, gelders paard en tuigpaard. Gelderse paarden zijn vaak wat zwaarder van bouw, hebben een recht kruis, zwaarder hoofd en hebben vaak meer witte aftekenigen.

Don't dream your life, live your dreams!

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers