Wie heeft ervaring met shets?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:11

AAAAAAACH .... de eerste mens die dood gaat na een leven lang zonder fouten moet nog geboren worden hoor Knipoog Ach gut

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 20:56

Ik ben blij om te horen dat die pony's veel kunnen houden. Lijkt mij namelijk enorm leuk om er eens op te rijden (leuke afwisseling)

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:25

shetlanders zijn heel ondeugend ik gebruik een dressuurzadeltje

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 17:39

ik houd wel van ondeugende pony's

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:18

Ik ben helemaal weg van shets Lovers
We hebben er zelf 3 op het moment en ik zou ze voor geen goud meer willen missen.
Ze leren heel makkelijk dingen.....als ze willen Schijnheilig .
Bij ons lopen er 2 voor de wagen en 1 daarvan moet nog onder het zadel beleerd worden de ander loopt wel onder het zadel.....en een doerak is het .......zodra er een klein ruitertje op stapt die niet kan rijden is hij heel lief en voorzichtig, totdat er een ruitertje opstapt die de kneepjes al wel kent.........nou dan is het een donder
Enne ......ze doen alles voor eten Haha!

Heel veel succes met je zoektocht......wil er ook nog wel 1 bij......

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:48

xcynthiax schreef:
shetlanders zijn heel ondeugend ik gebruik een dressuurzadeltje


WAT !!! Ik heb stad en land afgezocht naar een klein dressuurzadel maar er werd mij verteld dat die niet gemaakt werden. Hoeveel inch is hij ??

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:14

shetjes zijn heel eigenwijs maar ook echte knuffeltjes .....
wel zorgen dat je geen shet hebt die door de moeder is verstoten !
die kennen geen manieren en worden echt zeer ''onhandelbaar''
en gemeen

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 00:42

jacqueline bedankt. Het zal erg lastig worden denk ik. Ik denk dat ik alle shetties die ik zie wel wil hebben; ze hebben ook zo'n schattig koppie! Een dressuur zadeltje lijkt mij ook wel lekker zitten, maar ik denk dat ik toch voor een 2de hands winteczadel ga.

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:47

Welshcobfan schreef:
Ik ga een shetlander kopen als vriendje voor mijn Welshcob pony. Nu heb ik een aantal vragen: Wat voor karakter hebben ze? Zijn ze duur? Wat voor zadel gebruiken jullie? En waar moet je goed opletten bij een zadel voor een shetlander (bv boom, maat etc) (behalve dat het past natuurlijk)? In principe is het de bedoeling dat hij/zij de hele winter buiten blijft staan. Wie heeft ervaring met deze o zo schattige pluizebolletjes? Lachen


Shetlanders zijn onzettende lieverds. natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals frits die is niet zo knuffeltje tegen andere Ach gut maar de andere die hier staan die lopen naar alle mensen toe die ze tegen komen. zoooww nieuwsgierig Lovers Schijnheilig . ze zijn niet zo duur als je er een met papieren koopt zijn ze wel duurder. "maar met papieren gaan ze echt niet sneller lopen"
mijn 2 verzorgshetjes die zijn verkocht Huilen kostte 200 euro. ik gebruik een wintec kinder zadel Haha! dat vind ik een goed zadeltje voor de shet. grotere shetten passen soms ook wel een gewoon 14 inch zadeltje maar mijn verzorgshetjes 1 pony maar daar rijd ik mee met een 14 inch.

veel succes met het shetje Schijnheilig

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:14

Welshcobfan schreef:
Ik ga een shetlander kopen als vriendje voor mijn Welshcob pony. Nu heb ik een aantal vragen: Wat voor karakter hebben ze? Zijn ze duur? Wat voor zadel gebruiken jullie? En waar moet je goed opletten bij een zadel voor een shetlander (bv boom, maat etc) (behalve dat het past natuurlijk)? In principe is het de bedoeling dat hij/zij de hele winter buiten blijft staan. Wie heeft ervaring met deze o zo schattige pluizebolletjes? Lachen


Nou er kunnen een paar tussen ziitten die niet te vertrouwen zijn maar laat ik zeggen dat is bij ieder ras wel zo.
Dat ze zijn heel lief maar kunnen ook strond eigenwijs zijn Haha!
Je kunt ze in grof en minder grove bouw krijgen.
Dat ze zijn niet zo duur maar het ligt eraan bij wie je het haalt want sommige vragen bakken met geld.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:11

oud topic.