Wie heeft ervaring met shets?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Wie heeft ervaring met shets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 12:30

Ik ga een shetlander kopen als vriendje voor mijn Welshcob pony. Nu heb ik een aantal vragen: Wat voor karakter hebben ze? Zijn ze duur? Wat voor zadel gebruiken jullie? En waar moet je goed opletten bij een zadel voor een shetlander (bv boom, maat etc) (behalve dat het past natuurlijk)? In principe is het de bedoeling dat hij/zij de hele winter buiten blijft staan. Wie heeft ervaring met deze o zo schattige pluizebolletjes? Lachen



vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 13:07

Thanks. Ik mag helaas niet van de gemeente een schuilstal op mijn land hebben Boos! . Maar als het weer echt te erg wordt dan kan hij in het gangpad van de stal staan. Niet praktisch maar wel goed. Ik zal es informeren bij haar. De kans is trouwens klein dat ik er zelf op ga rijden. Ik ben bang dat ik bijna meewandelen, lijkt een beetje banketstaaf. Ik denk dat ik er een kleine, verzorgster voor ga zoeken voor de nodige beweging. Maar ik wil er eerst zo lang ik er zelf nog tijd voor heb, zelf verzorgen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 13:08

Is een deken ook nodig?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 13:11

Ik vind het niet noodzakelijk dat er papieren bij zitten en hoeft ook niet ingereden te zijn. Het is immers voor de gezelligheid voor Gwyn. In welke prijsklasse moet ik dan denken?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 13:12

Ben je tevreden over je pannenkoek zadel?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 13:38

Ik kan helaas geen verbinding maken tussen de wei en de stal ivm spullen die in de stal staan. Voor de verzekering moet alles afgeloten zijn. Het weiland staat niet vol op de wind. Het staat alleen aan de voorkant open. Aan de achterkant en zijkant staan huizen en aan de andere zijkant staan een paar bomen. Een (zweet)deken is inderdaad wel handig.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 18:05

Als Gwyn op stal staat dan staat de shetlander in de buurt, zodat ze wel elkaar kunnen zien. twee keer per dag gaat Gwyn de wei in dus de shet zal niet vereenzamen. De gemente doet echt heel moeilijk als ik een schuilstal op het land zet, dan ben ik mijn land kwijt Huilen . Ik zal een rond gaan snuffelen naar shetjes en type zadels. Als het beestje ziek wordt dan kan er altijd wat geregeld worden met onderdak gelukkig, dus dat is geen probleem. Ik denk dat ik een shetje van rond de 2 jaar wil hebben, dan kan ik het zelf inrijden (of in ieder geval helpen met inrijden) zodat ik zeker weet dat het goed gebeurd. Maar ja aan de andere kant vind ik die shet veulens ook zooooo enorm schattig Lachen

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 17:51

ik mag van de gemeente helemaal niets in de wei zetten. Dus ook geen strobalen etc. omdat dat het uitzicht belemmerd van de mensen die achter de wei wonen. (jaja hoe verzinnen ze het toch?). Zijn shets ook lief voor kleine kinderen? Want ik wil graag als mijn neefje wat ouder is hem er af en toe op laten rijden (mijn neefje is nu 2,5 jaar, dus een beetje te jong nog... Ach jong geleerd is oud gedaan!)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 18:28

opvoeden is geen probleem. Ik heb ervaring genoeg met (jonge) paarden. Ik heb mijn pony ook goed ingereden en ervoor gezorgd dat hij nu een vreselijk lieve knuffel is geworden (maar het is en blijft soms en duveltje en dat is maar goed ook! Knipoog ). Aandacht zal die ook wel genog krijgen. Ik kom natuurlijk elke dag langs en daarnaast zal die aan een wandelpad komen te staan waar mega veel mensen de paarden gras (kom op mensen hij saat in een weiland!) en een aaitje gegeven dus dat komt helemaal goed!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 18:39

Het begint nu echt te kriebelen om er een shet bij te kopen. Ik ben nu helemaal overtuigd dat een shet echt een lieve pony is (ik had eerst echt mijn twijfels....). Ik denk ook wel dat mijn neefje een shet leuk vind. Hij is namelijk erg onder de indruk van mijn pony (1.45 m). Hij kijkt namelijk erg moeilijk als ik hem op mijn pony zet

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 20:03

Dat is een goed idee om er zelf 1 te maken. Bedankt! OK dan! Volgens mij is dat ook niet zo erg moeilijk. een pannekoek zadel leek mij ook niet echt ideaal, maar een wintec zadel vind ik wel duur (ik heb er zelf ook 1 voor mijn welsh cob) aangezien ik wel student ben en er toch zelf niet echt op ga rijden. een pinokkio zadeltje lijkt mij wel een goed idee (of een 2de hands wintec zadel)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 21:53

Ik heb ook een wintec 2000 zadel voor mijn welsh cob, zit echt super lekker. Bij mijn pony is het meer: geef hem 1 vinger en hij neemt mijn hele jas!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 21:56

ik kan echt niet wachten tot de winter voorbij is, want dan ga ik op shet jacht! Hoeveel gewicht kunnen ze op hun rug dragen (bij een stevige shet van ongeveer 1 m)?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 19:56

Ik ben blij om te horen dat die pony's veel kunnen houden. Lijkt mij namelijk enorm leuk om er eens op te rijden (leuke afwisseling)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 16:39

ik houd wel van ondeugende pony's

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 23:42

jacqueline bedankt. Het zal erg lastig worden denk ik. Ik denk dat ik alle shetties die ik zie wel wil hebben; ze hebben ook zo'n schattig koppie! Een dressuur zadeltje lijkt mij ook wel lekker zitten, maar ik denk dat ik toch voor een 2de hands winteczadel ga.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers