Wie heeft ervaring met shets?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:59

Karakter: Ook al staan ze bekend om lastbakken die van mij is niet zo Haha! Het verschilt per shet hoe het karakter is.
hoe duur?: Nou een shet is niet zo duur als je welsh Haha! maar als je hem alleen als maatje voor je pony neemt en een beetje rijden dan heb je (denk ik) een leuk shet rond de 400/500 euro.
Zadel: Misschien als je je shet koopt dat je daar een zadeltje bij krijgt, maar ik heb niet zo veel verstand van zadels moet anders even informeren bij: Miloeska van Zorro, ken je misschien wel?

Je shet kan makkelijk in de winter buiten, maar het zou misschien voor hem wel prettig zijn als hij een schuilstalletje heeft of iets waar hij uit de wind kan staan?


Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:22

Welshcobfan schreef:
Is een deken ook nodig?


Het lijkt mij persoonlijk wel handig er 1 aan te schaffen. Al heb je gereden en je pony is nat doe je toch ook een deken op? En aangezien shetten gewoon onder eht begrip pony's staan moeten die dus ook een deken op als ze gezweet hebben!

Ik rij zelf ook met pannekoekzadel. Ik ben er wel tevreden mee.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:24

Welshcobfan schreef:
Thanks. Ik mag helaas niet van de gemeente een schuilstal op mijn land hebben Boos! . Maar als het weer echt te erg wordt dan kan hij in het gangpad van de stal staan. Niet praktisch maar wel goed. Ik zal es informeren bij haar. De kans is trouwens klein dat ik er zelf op ga rijden. Ik ben bang dat ik bijna meewandelen, lijkt een beetje banketstaaflig. Ik denk dat ik er een kleine, verzorgster voor ga zoeken voor de nodige beweging. Maar ik wil er eerst zo lang ik er zelf nog tijd voor heb, zelf verzorgen.


Het lijkt mij erg onlogies dat dat niet mag! Volgens mij mag het wel!
Maar ja je meot het nl zelf weten, maar het lijkt mij makkelijker. Het hoeft geen hele stal te zijn! gewoon een paar platen dat hij iig uit de wind staat! Dan is hij al tevreden. Shets hebben liever regen dan wind, wind haten ze! En evt. kun je er nl een dakje op doen

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:30

Zip schreef:
De prijsklasse hangt van een heleboel dingen af: Of het een hengst, merrie of ruin is, of er papieren bij zitten, of hij beleerd is, leeftijd etc.
Dus daar kun je niet zo heel snel iets over zeggen.


Weet ik Knipoog maar ze wil wel iig een shet om op te rijden.
Ik maak alleen maar een kleine inschatting hoor Tong uitsteken


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers