Brandmerk Andalusische Hengst??????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olav

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: noordwijk

Brandmerk Andalusische Hengst??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 13:11

Algelopen zaterdag heb ik een Andalusche?? hengst gehaald in Belgie. Hij heeft twee brandmerken. Op zijn kont, naast de staartwortel staat links een 1 en rechts een 3. Op zijn bil staan aan de zijkant twee B`s met de rug naar elkaar toe. Heeft iemand deze brandmerken al eerder gezien? is dit echt een andalusische hengst? Hij is waarschijnlijk gefokt in de belgische ardennen. [/b]

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:48

Een vriendin van mij had vroeger een Andalusier met een brandmerk, en dat brandmerk leek op het teken van de Albert Heijn.
Maar goed ik denk dat ze verschillende brandmerken hebben voor de verschillende stoeterijden of gebeiden waar dat paard gefokt is.
Succes met de zoektocht

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:30


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:26

Zoals ik in dat ander topic al zei, gaat het in dit geval volgens mij niet over een andalusier, maar over een lusitano. Weet je zeker dat hij in België is geboren? Want er zijn geloof ik niet zo gek veel Lusitano-fokkerijen in België. De site van het Belgische Lusitanostamboek is buiten werking, maar misschien moet je eens het Nederlands stamboek contacteren?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:58

Idra schreef:
De site van het Belgische Lusitanostamboek is buiten werking, maar misschien moet je eens het Nederlands stamboek contacteren?


Pff, tis gewoon schandalig, wij hebben er geeneens 1 ...
Kunnen er geeneens een fatsoendelijk domein voor registreren Verward
Sukkels Tong uitsteken

Overigens zoek je naar een speld in een hooiberg, er zijn echt zooooo ontzettend véél brandmerken. Iedere sukkel met een Lusi of Anda kan zijn eigen brandmerk op z'n paarden zetten. (tenminste, in het land van herkomst, in Belgie en Nederland mag er niet meer gebrandmerkt worden)

Ik ben al even aan het zoeken geweest maar ik kan het niet zo meteen vinden ... (en denk ook niet dàt ik het ga vinden)
Zolang we niet weten of het een Lusi of Anda is maakt het het allemaal nog moeilijker, en verwacht ook geen hulp van het stamboek in Spanje of Portugal. Die doen simpelweg géén moeite ...

ik hou m'n ogen iig open in de zoektocht naar dat 1ne brandmerk Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 02:13

Lola, er WAS dus wel een site van de ABEL, ik heb hem vroeger nog regelmatig bezocht. Hij werkt nu gewoon niet meer Verward

En nogmaals, vlgs de plaats van het brandmerk: rechts en niet links is het een Lusi Haha!

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:35

Bij het PRE heeft iedere fokker zijn eigen brandmerk. Dus dat zijn er een heleboel.
Een aantal zijn terug te vinden op internet, maar de meesten niet.
Daarbij zegt het dan nog niks over de raszuiverheid.Als die fokker toevallig gekruisd heeft,maar een brandmerk zet om kenbaar te makendat het zijn fokproduct is....
Raszuiver is hij pas op het moment dat er een papier bij ziten ook dan pas kun je dus zeggen of het een PRE is.
Maar goed, wat maakt het verder uit als je er een fijn dier aan hebt, hetmaakt hem vast niet minder leuk. Lachen OK dan!