Shetlander vraagjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Shetlander vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 20:05

Ik heb een verzorgpony, een Shetlander. Hij is ong. 1.10 hoog, schat ik, of iets kleiner.
Hij is al een paar keer erg hoefbevangen geweest, en heeft soms als we over harde ondergrond rijden, een beetje last van zijn hoefjes.

Ik ben zelf 1.58 en weeg ong. 46/47 kilo.

Kan ik nog op hem rijden? En hoe vaak per week? Nu rijd ik 2x per week op hem, altijd buitenritten. En verder longeer ik hem doordeweeks nog 2 of 3 keer. Zonder hulpteugels, maar gewoon zodat ie beweging krijgt Knipoog
Tegenwoordig vind ie het longeren echt saai, dus meestal laat ik hem tussendoor lekker los racen, geweldig vind ie dat! *LOL*

Hoe lang hebben jullie doorgereden op een shet? En reed je dan alleen stapritjes buiten, of echt fanatiek? Knipoog

En wat doen jullie, naast rijden of onder het rijden, voor leuke dingen met je shet?

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:41

IK HEB JE PROFIEL BEKEKEN,ben je nu nog net zo groot als de foto van jou en diesel?

dan zit het wel goed hoor,maar hou diesel gewoon in de gaten ,als je te zwaar gaat worden ,laat hij het wel merken,en als je te lang word zodat je beugels in de buurt van zijn knieen komt en jouw knieen voor je zadel terechtkomen,dan moet je maar eens stoppen..

doeg

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:46

Ik ben ong 1.62 en ong 45 kg en rijd Dennis van 94 cm nog fanatiek. Zelfs als ik iedere dag fanatiek met hem aan het buitenrijden en dresuren ben heeft hij er geen moeite mee.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:06

Wat betreft lengte en gewicht kan het nog best.
Probeer met een pony die hoefbevangen is geweest zo veel mogelijk in de berm te lopen, als je merkt dat hij er last van heeft sowieso. En zorg verder dat jullie allebei lol hebben!! Haha!

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:16

Heb je er wel eens aangedacht om wat vrijhiedsdressuur te doen gaan doen of te wel hem wat kunstjes te leren? Voetballen wil hij misschien ook wel leren.

robir

Berichten: 327
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:32

gewicht kan nog hoor!
en wat voor hoefjes heeft hij zwart of wit\??

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:30

Marinke schreef:

En wat doen jullie, naast rijden of onder het rijden, voor leuke dingen met je shet?


- zwemmen *ja, alleen in de zomer dan Knipoog *
- vrij laten springen
- springen aan een longeer touw
- Mennen
- Met de lange lijnen oefenen
- buiten wandelen
- samen joggen
- vrijheidsdressuur

Genoeg dingen dus Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:06

Kindjes op laten rijden en genieten van hun stunten . M'n dochter haar tweede dag met 'r shet heeft ze erop gelegen, achterstevoren gereden, ... klimmen erop, eraf, in de stal, uit de stal, overal rond hupsen met die kleine schat . En ik kijk en geniet van het schouwspel! Echt, De MAX!!!!!!!!