Meer Tinkers hier die kunnen springen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Meer Tinkers hier die kunnen springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:27

Ik hoor vaak dat Tinkers absoluut niet zouden kunnen springen.
Jordy heeft vandaag weer eens het tegendeel bewezen. Ik had er zo'n spijt van dat ik geen fototoestel bij me had.
We besloten hem weer eens te laten vrijspringen, ik zit met een niet-meewerkende rug, en mijn bijrijdster is ook al geblesseerd door een val van een paard, vandaar.
Ik wist dat hij voor een Tinker aardig de hoogte in kon, maar dit had ik niet verwacht. Hij sprong alles heel enthousiast, dus de hindernis af en toe weer eens een stukje verhoogd. We zijn uiteindelijk geëindigd met een steil op 1.50 Bloos! Hoger durfde ik de balk niet te leggen, hij had nog nooit zoiets gesprongen, maar hij ging er schijnbaar moeiteloos overheen. Onder het zadel zijn we nog niet verder gekomen dan 1.20, maar dat ik meer vanwege het feit dat ik zo'n schijterd ben...
Jordy meet zelf overigens maar 1.46.

Ik weet dat van de andere bokt-tinkers Tiko ook heel leuk kan springen, en verder heb ik hier en daar ook nogal eens foto's gezien.
Zijn dit uitzonderingen, of zijn er meer Tinkers die een aardige sprong kunnen maken hier?

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:59

Rhona is afgelopen voorjaar vanuit stilstand over een hek van ongeveer 1.20 gesprongen. Oké, ze redde het net niet, maar ze kwam op haar pootjes terecht.
Ik wilde zelf graag wachten met springen tot ze wat ouder was, maar daar dacht zij anders over Haha!
Verder weet ik dus nog niet wat ze gaat doen met een "echte" hindernis.Tot nu toe vind ik haar wel een veelbelovende springtinker! OK dan!

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 08:51

Katinka kan ook aardig springen. Op deze foto springt ze 1 mt. Mijn zusje zit erop, want voor mij is dit te hoog.
Afbeelding

Ciara vind springen ook geweldig, maar dat laten we haar alleen vrij doen. Ze is mij nog te jong om echt onder het zadel te springen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 09:29

Wij doen a.s. zaterdag mee met een onderlinge springwedstrijd bij ons op de manege.
Ook rijdt Jan er mee in de springles. We gaan nog niet zo heel hoog (ca. 60 cm) omdat ze er eerst nog niet echt ervaring mee had.
Flanna vind springen leuker dan dressuur! Haha!

Ook staat er nog een tinkerruintje bij ons op stal en die spring makkelijk
een parcours van 90 cm.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:13

Sarah springt nu met gemak 80 cm. Hoger gaan we (nog) niet, maar dat ligt aan mij Haha!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:47

Bij mij op de stalling zijn ook zowiezo 2 tinkers die heel goed kunnen springen. Zelf spring ik haast nooit dus mijn tinkie kan het nog niet zo goed.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:51

.
Laatst bijgewerkt door draaakje op 04-07-23 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:25

Ik wil wel springen met kane maar bij ons op stal is er geen hindernis matriaal , soms nemen we in de polder wel eens een sprongentje maar dat moet er niet toevallig een boom over het ruiterpad liggen ofzo

zal eens vragen waarom ze geen spring matriaal hebben

ik hou jullie wel op de hoogte

kane heeft in de polder ongeveer 80 cm gesprongen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:36

Ik heb Shakyra weleens vrij laten springen, maar niet hoger dan 20cm, komt nog wel als ze wat ouder is, ze is nog vrij jong en ik wil haar niet verpesten..

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:41

Spetter springt alleen als het hem uitkomt. Meestal vergeet hij dat hij achterbenen heeft of soms vindt ie het handiger om maar dwars door de hindernis te gaan. Kortom, hij blinkt er niet echt in uit! hahaaha. Toch vindt hij het wel leuk heb ik het idee. Hij gaat er in galop op af. In de natuur spring ik nooit. Bomen ed vind ik eng omdat Spetter gewoonweg wel eens vergeet zijn achterbenen op te tillen. Te gevaarlijk.
groets Cindy en Spetter

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:56

Tijdens een onderlinge wedstrijd laatst sprong een meisje een prachtig en rap parcours met haar tinker. Eén sprong raceden ze even voorbij, maar dat kwam vooral door het tempo geloof ik. Alle balkjes bleven mooi liggen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:04

Gam is nog lerende in het springen en kan met mij 50 cm. als hij een goed bui heeft Lachen

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:02

Ik sprong ook altijd wel met Pablo ( hengst ) Maar niet hoog 50 tot 60 cm een keer anders deed ie het niet Haha!

Verder waren er ook altijd wel tinkers die kruisjes sprongen enzo maar nooit echt hoog.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 19:08

Zal binnenkort weer eens foto's maken van een springende Jordy.
Jordy is er overigens een stuk beter in dan ik, ik hoef alleen maar te zitten en mee te gaan, ik lift gewoon mee Bloos!
Weigeren doet hij zelden, en als hij het doet is het mijn eigen schuld.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:16

En dat voor een pony die anderhalf jaar geleden nog dwars door een hindernis rende Haha!
Knap hoor!
Supertinker Cool

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 08:52

Dwars er doorheen heeft hij mij ook nog wel eens geflikt, dan rende hij er niet doorheen, maar gewoon in een sukkeldrafje alles meenemen....

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:52

Of gewoon ernaar toe galloperen maar niet omhoog komen Scheve mond Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:49

Hey,

ik ben zelf niet zo'n held, alhoewel Chubby best braaf is met springen... Ik laat haar wel regelmatig losspringen (nog niet zo heel hoog, binnenkort meer Knipoog ):

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/39843/thumbnails/MVC-002F(1).JPG[/img]

Groetjes!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:31

Kado kan ook lekker springen Lachen Hoogste wat we samen hebben gesprongen is zo'n 1.10/1.20, ben/was zelf ook niet zo'n held. Maar nu hebben we een hele tijd niet gesprongen omdat ik met stage was, gaan we nu weer lekker mee bezig dus Knipoog

Met Pablo, Glen en Pitalo heb ik ook gesprongen, Glen vindt het pas leuk worden wanneer het wat hoger wordt Knipoog En Pitalo heeft een super techniek voor een Tinkertje, die springt zo makkelijk!! Pablo heb ik volgens mij nog wel wat hoger mee gesprongen. Richting de 80 ofzo.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:04

Heeee.... Nu is m'n Cheese! weg Verdrietig

Ff een andere dan:

Afbeelding

Groetjes!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 19:58

Leuke foto, ze heeft alleen nog niet helemaal door dat het midden het makkelijkst is he? Haha!

Vind het nu ook wel jammer dat Jordy niet wat groter is, anders had ik ook nog weleens een parcourtje met hem kunnen springen.
Dressuur tussen de paarden oké, maar denk niet dat springen tussen de paarden zo'n succes wordt Scheve mond
En ik zou waarschijnljk toch 7 kleuren schijten als ik dat moest doen, dat doe ik al bij een meter Bloos!
Iemand die meer lef heeft een keer proberen? Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:07

Snow heeft los nu 1.20 gesprongen, met mij erop 1 meter. Ik spring alleen niet vaak met hem, van het voorjaar wel veel gedaan. Ook wedstrijdje van school ging vrij gemakkelijk bij het springen.