Poolse arabieren op Europese Kampioenschappen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:17

JIPPIEEEEEE !!!!! Go Ghajariy go !! OK dan! Haha! OK dan!

Toch nog even wat details..... vrijdag kreeg Ghajariy van jury Z 17-3n en 18-en, en die plaatste hem helemaal achteraan, met 86 %. De rest van het team gooide met 19-en en 20-ers en plaatste hem bovenaan zn klasse. (waar heb ik zulke dingen eerder zien gebeuren.....? Uhh..... dit jaar nog op de NL-se Nationale geloof ik.......?)

Dankzij jury Z is Ghajariy dus zn kampioenstitel door zn mooie neusje geboord, maar dank zij de rest van het team, heeft hij toch de reserve titel gekregen. En terecht !! Op naar Parijs !!!! OK dan!

Mirkayan
Berichten: 48
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:57

hoi,
WWWWWWWWWWAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.........TE GEK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK dan! Cheese! Haha! Cool Cheese!
gr,sas.

Diamonds
Berichten: 88
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Ees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:04

Josje , gefeliciteerd met je fok product ,ghajariy.Super voor zijn nieuwe eigenaren de Andersson in Zweden,en complimenten aan zijn trainers. Knipoog

Diamonds
Berichten: 88
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Ees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:14

epoka schreef:
Nee, je kunt niet zomaar inschrijven. Je moet topdrie geweest zijn op de regionale show of topvijf op de Nationale.
Je hebt A, B en C shows maar daar heb ik me eigenlijk nog nooit grondig in verdiept. Ik hou het eerste aan. Op één na kunnen al onze paarden starten.
Die ene is nog nooit geshowd,maar daar gaan we nog wat aan doen.
Die regel stelt niet veel voor hoor,want als je op de regionale maar 2 of 3 paarden in een klasse hebt ben je eral ongeacht de kwaliteit, maar of je dan internationaalmoet starten is vers2 natuurlijk.


Marga , kun jij me vertellen hoe lang de plaatsingen op A en B shows geldig zijn om in te schrijven voor een Europees Kampioenschap ?
De plaatsingen op keuringen kunnen nogal eens verschillen. Zo sta je eerste of tweede en zo sta je achteraan.
Wat blijft er staan : die eerste plaats of verlies je punten als je later lager eindigt op een show. Of geldt het laatste resultaat.

Dick

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 20:33

Dick, het is simpel:één keer (goed) geplaatst, altijd geplaatst, kun je dus altijd op terug vallen.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 20:41

Er schijnen twee officiele klachten te zijn ingediend in Verona. Eén tegen het jurylid Zawadska(Josje!!)over de punten die ze gegeven heeft en iets in verband met de kampioenschappen van de oudere hengsten. De sjeiks hebben meegedaan aan een politiek spelletje.

Ik was er zelf niet bij, heb het gehoord dus, wat waar is, is dat Pesal de hoogste punten had van alle aanwezige hengsten, met meer dan 10 punten verschil met de kampioen.
Voor de goede orde, de eigenaar van Pesal is hier niet bij betrokken en het zal ook wel niets uithalen maar houdt de gemoederen weer bezig.
Leuk toch zo'n hobby!!!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:56

Punten tellen niet in het kampioenschap, nu niet, en nooit zo geweest. Als dat wel zo zou zijn, zouden we geen kampioenschappen hoeven te houden, dan zou gewoon het paard met de hoogste punten automatisch kampioen worden. Het kampioenschap staat op zich, daarin worden de paarden met elkaar vergeleken en kiezen de juryleden hun persoonlijke favoriet. Punten zeggen dus helemaal niks.
Ik heb in Parijs ook wel eens meegemaakt dat de hengst met de hoogste punten van de show er niet bij zat met de kampioenschappen, sterker nog, dit gebeurt meer dan regelmatig en is in dit geval in Verona dus absoluut geen uitzondering en, vind ik persoonlijk, niks om je druk over te maken. In het kampioenschap wordt het paard gekozen dat op DAT moment de favoriet is van de jury, degene die er het meest uitspringt, en dat kan weleens anders zijn dan in de verschillende leeftijdsklasses. Niet zo bijzonder toch ?

Tja, wat Zawadska betreft... zij kan wat mij betreft gaan samenwonen met onze Toto. Meer wil en kan ik daar niet over zeggen.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 21:09

Ben het niet helemaal met je eens maar dit lijkt me een leuk onderwerp voor onze zin......... discussie de 21e

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:21

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn, maar het is toch zo dat als de punten doorslaggevend zouden zijn, de kampioenschappen niet meer gehouden zouden hoeven te worden ? Pesal was de beste van zijn leeftijdsgroep, in het kampioenschap werd hij vergeleken met paarden uit andere leeftijdsgroepen, en op dat moment koos de jury dus voor twee andere hengsten. Is echt niet voor het eerst en niks bijzonders hoor.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:45

Even off topic: ik heb een verhaal gehoord over Pesal dat hij het dekgeld niet waard is (2500 euro) wat er voor em wordt gevraagd vanwege zijn zaad (klinkt beetje schunnig misschien)? Dat schijnt niet goed te zijn? Wie kan mij daar meer over vertellen?
Heb verder geen merrie die ik door hem wil dekken, maar even het verhaal uit wereld helpen misschien?

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:51

Dit lijkt me een vraag die je aan de eigenaren moet stellen, en niet aan buitenstaanders. Alleen de eigenaren weten hoe het zit, de rest kan alleen maar spreken van horen zeggen. Dus ik zou zeggen, vraag het Klarenbeek !

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 22:07

Inderdaad, vraag het de eigenaar. Roddels zijn snel verspreid en ik denk dat ik wel weet uit welke hoek de wind waait.
Maar ik heb het even voor je nagekeken en hij heeft meer dan 150 nakomelingen, waaronder Kampioenen. Geen Nederlandse hengst die dit presteert vandaag de dag, maar als er dan ééntje uit het buitenland komt wordt half Nederland nerveus en worden er zulke dingen verteld.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:22

Dus waarschijnlijk broodje aap verhaal.... Maar bedankt voor het antwoord. Jullie hadden er dus nog nooit over gehoord?
Hoorde het verhaal het eerst in Bunschoten tijdens Nationale. Hij werd toen net voorgebracht. Naast me zaten mensen op de tribune, hoorde ze dit zeggen. Ik hield mn oortjes natuurlijk gespitst Knipoog
Later hoorde ik het nog een keer, dus dacht natuurlijk: is het misschien dus toch waar?
Dit is gelukkig niet het geval! Waarschijnlijk....

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:38

?????????????Goh, gelukkig weet altijd iedereen beter als de eigenaar van het paard hoe hij is .......ik zou zeggen, vraag de eigenaar om een rapport van sperma onderzoek als je het echt en serieus wil weten, hij zal best zo slim geweest zijn om dat te laten doen.
Ik weet 1 ding, ik ken Pesal al een tijdje, en hij is erg mooi, Cheese! Cheese! en de opmerking dat hij zijn dekgeld niet waard is, en zeker om die reden geeft weer aan hoe slim we bezig zijn in NL. Niet............dus. Verward
Enne Marga, ons oude Basje heeft 294 nakomelingen dus.........er zijn er in NL die dat gepresteerd hebben maarre..................hij is gene NLer van geboorte he, en het zijn ook niet NLse nakomelingen die 294, maar heel NL werd wel mega nerveus toen hij er net was zo'n 10 jaar geleden, zelfde als met Pesal zielig hoor......

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:02

Ben een tijdje weg geweest uit het forum (nog steeds die verbouwing), maar zijn we weer!

Ghajary natuurlijk super, heb zijn moeder maar een dikke knuffel gegevens, nu Parijs!

Jury???? Josje heeft gelijk, verder this is Italy, er zijn meerdere redenen waarom niemand graag naar Verona gaat, niet alleen vanwege de stallen en de afstand, zijn altijd wel "vreemde"dingen gebeurd, this is live...

Je kunt het ook zo bekijken, wanneer heeft een NL paard voor het laats op een EK zijn klasse gewonnen? (Ik dacht dat Pesal inmiddels op Belgisch papier stond?)

Tot de 21e (PS vond het idee van Ghajariy petjes of t-shirts wel een goed idee

Groetjes!

Diamonds
Berichten: 88
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Ees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:28

Diamonds schreef:
Josje , gefeliciteerd met je fok product ,ghajariy.Super voor zijn nieuwe eigenaren de Andersson in Zweden,en complimenten aan zijn trainers. Knipoog

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:10

Uhh ja, dat zei je al... Dank je wel, we zijn allemaal erg trots op het kereltje !

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:26

zawadzka die oude taart? Man dalijk is de vut regeling op haar ook van toepassing en hebben jullie in het circuit daar geen last van. Scheve mond

Maar goed als sabiy jouw paardje komt er wel daar ben ik van overtuigd ongeacht wat een jurylid denkt, OK dan! maar het is net zoals met de dressuursport als je afhankelijkk moet zijn van iemand zijn mening krijg je strubbelingen, nadelen van een jurysport wat vaak heel oneerlijk is! Scheve mond

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:46

Is jammer, maar niet belangrijk voor Parijs, 4 juryleden vonden hem wel leuk genoeg om hem vooraan te zetten, en daar gaat het zondags in Parijs om, niet hoe 1 jurylid hem met punten de grond instampt.....Al wordt hij derde in zijn klasse op zaterdag

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 10:53

Juryleden Parijs??? Ik weet er twee: Trela en Heumer.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:15

Ik weet ze allemaal !

- Cristian Bourrasse (frankrijk)
- Lt. Colonel Farouk Al Adawy (Oman)
- Titti Gagliani (Italie)
- Ferdinand Huemer (oostenrijk)
- Deirdre Hyde (UAE)
- Tomas Rombauer (hongarije)
- Marek Trela (polen)

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 15:33

Oh en ik moet even wat rechtzetten. ik zag net de punten van de EK en Pesal heeft helemaal geen 10 pnt meer dan de Kampioen en reserve. Dus in dit geval is er niets aan de hand.
OP NAAR PARIJS!!!
Josje ik ken die Kolonel niet , heb al bij ECAHO gekeken maar daar zie ik hem ook niet staan.

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:54

Is oosters, valt meestal wel op types als Ghajariy

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 15:58

Bofkont

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 01:44

Ach, behalve persoonlijkheden als mevr. Zawadska en haar tweelingzus Toto, valt zo ongeveer de hele wereld op Ghajariy, dus wat dat betreft.... het zal wel loslopen !