tinkertje is nu stinkertje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

tinkertje is nu stinkertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 22:08

het is weer minder weer !
ik heb sinds aug een tinker ,afgelopen zomer waste ik hem regelmatig maar nu ziet ie eruit!? hoe doen jullie dat in de winter gewoon af en toe borstelen en verder lekker laten smeren? hij draagt geen deken dus hij heeft een hele dikke vacht .

verder is het ook een smeerkees, elke dag nieuw houtvezel en schone stal , achterin poepen en achterin lekker liggen!

tips? alles is welkom!!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:27

Niet wassen! Als hij buiten loopt zonder deken heeft hij al z'n huidvet nodig. Als je hem gaat wassen krijgt hij het geheid koud. Gebruik gewoon de rosborstel om het vuil los te maken, even een zachte borstel erover, klaar. Echt wit word hij van de lente wel weer, het is nu veel belangrijker dat hij lekker warm blijft.

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 22:31

nee , hoor ik wilde hem ook echt niet wassen hoor!
straks word ie nog ziek.
dus jullie tinkers zijn in de winter ook wel geel /zwart inplaats van wit/zwart?
komt in lente wel weer goed, he

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:51

De mijne is ook niet zo wit als ik zou willen, op het moment, ik borstel haar af en toe eens, maar dat komt in de lente idd wel goed Lachen

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:51

Ik heb er ook wel last van, volgens mij was mn haf van de zomer toch echt lichtbruin Verward Tong uitsteken
Ik doe er niks tegen, wat kan je doen? Alleen goed schoonhouden, en als je veel tijd hebt de echt vieze plekken natmaken en met een sopje schoonmaken, en dan een dekentje erop tot hij droog is Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 01:42

nee inderdaad niet meer wassen. ik laat hem lekker vies zijn maar mocht het te bont (hahaha! Haha! ) worden dan kan ik hem licht afsponsen en dan een zweetdeken er op gooien.
en ook niet te hard rossen anders haal je het lichaamsvet weer los en moet 'ie dat weer heel veel gaan aanmaken.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 01:50

Mijn tinkertje heeft lekker een dekentje op Haha! Nergens meer last van hahaha

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:35

Ik heb ook heerlijk dekentje op! Dat scheelt al zoveel!

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 21:24

een dekentje, dat doen we volgend winter maar eens, ik heb hem nu vanaf aug, dus ik wilde 1 winter uitproberen hoe veel vacht hij krijgt(ik rijd hem nu toch nog niet, hij is 2 en een half)
is het niet zo dat als je een deken gebruikt in de winter , en je trekt de deken eraf voor het rijden dat ie denkt gatver wat koud laten we lekker fris doen en hard gaan rennen , of zou dat onzin zijn?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:27

Met een zwarte tinker heb je nergens last van, ik bedoel van gele vlekken Lachen

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 23:32

heb je helemaal gelijk in , dat is makkelijk, maarja die van mij is nu eenmaal een koe!!!!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:35

Dat zijn de meeste hè, daarom ook die problemen met gele tinkers;) en daarom is een dunne deken ook zo handig!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:12

Vasthi heeft ook een deken op, maar krijgt het toch voor elkaar haar billen en knietjes heerlijk vies te maken. De stal is ook altijd een bende, ze piest en poept overal en ook meer dan de andere paarden Boos! .
Ik gebruik 2 maal zoveel stro als het baasje van een grote WPN'er die naast haar staat en mest iedere dag heel secuur uit * zucht*...........

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:54

Connor is van origine bijna helemaal wit maar zijn permanente kleur is eigenlijk altijd muisgrijs charmant gecombineerd met poepgroen, urine geel en alles waar je maar vlekken van kunt krijgen.

Hij poept altijd een hoofdkussen s nachts en gaat daar lekker op liggen, hier helpt geen deken tegen. Zijn rechter kaak en eerste stuk manen zitten eigenlijk altijd met poepvlekken, en voor de rest zijn zijn sokken en de onderkant van zijn staart altijd blubbergrijs.

Heel af en toe haal ik er een vochtige spons over om het weer wat schoner te krijgen, maar dat is het eigenlijk. Dekens helpen bij hem toch niet, daar wordt hij toch vuil onder en zijn deken blijft dan schoon en de poep zit op zijn vacht.

Bij het verharen in het voorjaar gaat het meeste vuil er wel weer af en dan was ik hem een keer.

Smookey

Berichten: 1332
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Bunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:32

Heej hallo, Ik heb een halve Tinker en ken dit probleem. De mijne is dus ook zo'n smeerkees, al is zijn stal nog zo schoon en ligt er 1 drol in hij gaat prcies in die ene drol liggen!!! >;)
Ik stond dus elke dag 1 á anderhalf uur te poetsen op een dag gek werd ik ervan.
Maar ik heb de oplossing gevonden, ik heb hem geschoren ideaal, hij was al niet echt een Tinker, hij neigde al een beetje naar de sierlijke kant, maar nu dus helemaal. Ik hoef hem nu maar een kwartiertje te poetsen en na het rijden is hij zo droog SUPER!!! OK dan!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:59

Nu word het wel heel erg koud om te wassen. Dus gewoon lekker poetsen. Je kunt hem anders ook nog scheren en een deken op doen. Ben je ook overal van af.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:06

Spix'je heeft een dekentje opgehad, maar nu staat ie zonder (is tijdens de dag niet zo koud nu). Een goede regenbui kan erg goed doen voor een Stinker Knipoog Als het terug kouder zal zijn gaat z'n deken terug erop . En die vlekken? Die horen er gewoon bij Dat is diefstalpreventie Haha! Tong uitsteken

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:23

Sox zit nooit onder de mest, die ligt volgens mij niet op stal. Wel is haar staart vaak vies, ze poept er tegenaan. Op stal is alleen maar koud water en de staart te wassen vind ik het nu te koud. Met koud water dus. Als alles goed gaat (duim duim) krijg ik een huisje in Anloo waar ik vaak met Sox doorheen rijd. Het is een 2 onder 1 kapje zodat ik met Sox de achtertuin in kan via de oprit. Daar kan ik haar dus straks wel met lauw water wassen met de slang vanuit de keuken Knipoog

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:21

Spetter is ook zo'n viezerd. Hij schuift het schone stro aan de kant om vervolgens het smerigste plekje op te zoeken. Was het maar weer lente.... Haha!
groets Cindy

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 02:34

poetsen smookey... nèh dat moet je niet teveel en te vaak willen doen in deze tijd van het jaar. gewoon ff vlug het stof er af en klaar!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:32

Gewoon lekker smerig laten. Helemaal als je sTinkertje nog maar 2,5 is en dus niet hoeft te werken.

Goh, ik dank de hemel dat ik een ijdele sTinker heb die bijna nooit smerig is Haha! (en als ze wel een vieze vlek heeft dan is ie ook zo weer weg gepoetst OK dan! ).

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:31

kane begint nu ook aardig geel te worden Lachen
lekker laten gaan anders krijgt ie het zeker koud
tegen de lente aan wordt het al snel weer minder en kan je hem weer wassen

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:38

Smookey schreef
Citaat:
Heej hallo, Ik heb een halve Tinker en ken dit probleem. De mijne is dus ook zo'n smeerkees, al is zijn stal nog zo schoon en ligt er 1 drol in hij gaat prcies in die ene drol liggen!!!
Ik stond dus elke dag 1 á anderhalf uur te poetsen op een dag gek werd ik ervan.

Bof jij even dat je maar een halve Tinker hebt, anders was je 2 tot 3 uur aan het poetsen geweest Haha!

Meagan staat normaal gesproken in de winter onder een deken en blijft dan redelijk goed schoon. Ze heeft normaal gesproken stro in haar box. Deze winter kan ze geen deken op ivm haar blessure (borstwond) en moet ze ook op zaagsel staan. Ik heb nu een heel pluizige Tinker die wonderbaarlijk schoon blijft. Snap er niets van Verward Toch gaat ze weer op stro zo snel als het kan, want ze verveelt zich te pletter: zaagsel kun je immers niet eten...