Poolse arabieren op Europese Kampioenschappen.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Poolse arabieren op Europese Kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 20:10

Tijdens de Europese kampioenschappen in Verona Italie werd Palanga(Ekstern) 1e bij de jaarlingmerries, haar stalgenote een 1 jarige Gangesdochter werd 2e in deze rubriek. Beide merries zijn gefokt en in eigendom van staatsstoeterij Michalow
Morning Breeze een 2jarige Eksterndochter en in eigendom van Klarenbeek Arabians uit Nederland bereikte een 4e plaats in een zeer zware klasse. De Ecahodochter Palmeta behaalde de 3e plaats.
Bij de 2 jarige hengsten was de 1e plaats voor Poganin (Laheeb) evenals Palmeta gefokt en in eigendom van de staatsstoeterij Janow Podlaski

Ook een fantastisch succes was er voor Sabiy,hier op het forum welbekend.
De door haar gefokte jaarlinghengst Ghajary werd 2e in zijn klasse.
Proficiat!!!


epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 12:47

Gybracha, het is inderdaad Dobra Nowina, ook de afstamming klopt helemaal, alleen dat vele wit kan ik me niet herinneren, heb haar in Aken gezien.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 18:16

Nee Jacq, ALS... ik gebeld wordt vanavond zal ik het vragen.
Maar toch weer fantastisch van Eldora de 1e plaats bij de 4-6jarige merries en een 4e plaats voor Emmona in deze klasse!!
Nog even afwachten wat Palmira gaat doen vandaag en dan op naar morgen.....Pesal!

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 18:26

Wederom succes voor de Poolse deelnemers.
Falada(monogramm x Fanaberia) 2e en haar halfzusje Palmira (Monogramm x Palestra) een 3e plaats bij de 7-8 jarige merries!!
Beide gefokt en in eigendom van staatsstoeterij Michalow.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 18:41

Nee Yootha, we zijn er zelf niet met paarden, zelfs niet lijfelijk aanwezig helaas. twee jaar terug zijn we er geweest en het is daar schitterend in Italie. De show zelf is een gedeelte van een hele grote beurs met allemaal dagjesmensen met rugzakjes die niet voor de Arabische paarden komen maar wel steeds voor je langs lopen.
DE show is Aken, waar de kwalitiet van de paarden nog hoger ligt en gelukkig dichterbij.
Als juf!! kan ik niet snipperen dus we hoefden niet te dubben wel of niet gaan. Kon gewoon niet.
En... de prijs van een stalletje voor je paard is iets van 300 euro, dan nog inschrijven en vervoer, niet echt iets voor Jan met de Pet dus.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 20:08

Dabrowa hebben we ook gezien,zelfs vastgehouden!, ze was destijds echt eentje die er uitsprong. De hengstjes hebben gewoon meer tijd nodig, straks is er opeens weer één denk ik.
Grafik werd in Warschau ook opeens letterlijk uit de stapmolen getrokken, gewassen en geshowd en hij werd 1e.
Van dat Eksternveulentje van Emigrantka hebben we een paar foto's, ziet er inderdaad heel goed uit, maar heeft/had natuurlijk ook een supermoeder.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:11

Nee, je kunt niet zomaar inschrijven. Je moet topdrie geweest zijn op de regionale show of topvijf op de Nationale.
Je hebt A, B en C shows maar daar heb ik me eigenlijk nog nooit grondig in verdiept. Ik hou het eerste aan. Op één na kunnen al onze paarden starten.
Die ene is nog nooit geshowd,maar daar gaan we nog wat aan doen.
Die regel stelt niet veel voor hoor,want als je op de regionale maar 2 of 3 paarden in een klasse hebt ben je eral ongeacht de kwaliteit, maar of je dan internationaalmoet starten is vers2 natuurlijk.
Hou het laatste weekend van september vrij, dan is Aken, Wij gaan meestal met de sleurhut en het is vreselijk gezellig in het Hollandse kamp en wat de paarden betreft weet je echt niet wat je ziet,krijg je spontaan kippenvel.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 09:49

Ja goedemorgen Jacq, mijn informant niet zelf aan de lijn gehad,dus...niets gevraagd. Had achteraf ook geen zin gehad dus.
Weet je ook waarom ze niet geshowd is??
We zijn er weer klaar voor vandaag. hadidi, andrut, PESAL?? en nog een belangrijke die ik niet meer weet. De totokloon begint denk ik met een Z. Als je het te crytisch vindt laat het weten.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 12:35

Yes!!! Pesal 1e!!!!!!!!!!

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 13:14

Pesal werd 1e met 469 punten eigenaar Klarenbeek Arabians Holland
Type 5x 19.5
Hoofd hals 5x 19.5
Body en top 19 18 18.5 17.5 18.5
Benen 5x 17
Gangen 3x 20 !! en 2x 19.5
2e was Hadidi
Vanmiddag zijn de Kampioenschappen


epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 15:59

Josje, proficiat met je res.KAMPIOEN!!!!!!!!!

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:33

Dick, het is simpel:één keer (goed) geplaatst, altijd geplaatst, kun je dus altijd op terug vallen.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:41

Er schijnen twee officiele klachten te zijn ingediend in Verona. Eén tegen het jurylid Zawadska(Josje!!)over de punten die ze gegeven heeft en iets in verband met de kampioenschappen van de oudere hengsten. De sjeiks hebben meegedaan aan een politiek spelletje.

Ik was er zelf niet bij, heb het gehoord dus, wat waar is, is dat Pesal de hoogste punten had van alle aanwezige hengsten, met meer dan 10 punten verschil met de kampioen.
Voor de goede orde, de eigenaar van Pesal is hier niet bij betrokken en het zal ook wel niets uithalen maar houdt de gemoederen weer bezig.
Leuk toch zo'n hobby!!!

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 20:09

Ben het niet helemaal met je eens maar dit lijkt me een leuk onderwerp voor onze zin......... discussie de 21e

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 21:07

Inderdaad, vraag het de eigenaar. Roddels zijn snel verspreid en ik denk dat ik wel weet uit welke hoek de wind waait.
Maar ik heb het even voor je nagekeken en hij heeft meer dan 150 nakomelingen, waaronder Kampioenen. Geen Nederlandse hengst die dit presteert vandaag de dag, maar als er dan ééntje uit het buitenland komt wordt half Nederland nerveus en worden er zulke dingen verteld.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 09:53

Juryleden Parijs??? Ik weet er twee: Trela en Heumer.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 14:33

Oh en ik moet even wat rechtzetten. ik zag net de punten van de EK en Pesal heeft helemaal geen 10 pnt meer dan de Kampioen en reserve. Dus in dit geval is er niets aan de hand.
OP NAAR PARIJS!!!
Josje ik ken die Kolonel niet , heb al bij ECAHO gekeken maar daar zie ik hem ook niet staan.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 14:58

Bofkont


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 5 bezoekers