Prijzen tinkers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Prijzen tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 15:20

Een stalgenoot van mij is op zoek naar een leuke tinker. Nu kwam ie vrijdag helemaal enthousiast naar me toe met wat advertenties die hij had uitgeprint. Harstikke leuke beestjes hoor, maar 3500 euro voor een 3 jarige merrie???? Dat is zowat 8000 gulden!!!!!
Nu ben ik net ff op marktplaats wezen kijken, en ik sla echt stijl achterover van de prijzen.
Ik vind het leuke beestjes hoor, maar waarom zijn ze in vredesnaam zo duur????

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:26

duur??

mijn tinker ligt nog een prijsklasse hoger ( goede papieren, bouw , aftekening enz enz )

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:27

daar heeft het allemaal mee te maken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 15:36

Tinkers zijn over het algemeen toch recreatiepaarden (niet negatief bedoelt)
Ik vind het ontzettend veel geld, zelfs voor een sportpaard zou ik het niet over hebben (waarmee ik niet zeg dat ze het niet waard zouden zijn)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:50

stef schreef:
Ik vind het leuke beestjes hoor, maar waarom zijn ze in vredesnaam zo duur????



Ze zijn popi! Haha!

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het iets compleet "nieuws" is, ze hebben sinds kort een stamboek (2 zelfs geloof ik Verward), keuringen ed ...

Nu er een stamboek is zijn er ook papieren, en paarden met papieren stijgen hoe je het nou ook draait of keert in waarde. Ook nette Tinkers zonder papieren liggen goed in de markt, helemaal omdat het een open stamboek is en je dus iedere Tinker kunt laten inschrijven mits hij/zij aan de stamboekeisen voldoet.
Je krijgt er dus relatief makkelijk een papier bij.

Om een lang verhaal kort te maken, de Tinker maakt nog steeds zijn opmars. En alles wat "in" of "nieuw" is is duur omdat iedereen er wel 1 wilt.

Of zie ik het verkeerd Verward

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:13

tinkers worden steeds populairder ja daar heeft het zeker mee te maken

voorheen kwam ik bijna geen tinker tegen bij mij in de buurt maar nu zeker toch al een stuk of 6 en ik heb ook al heel wat mensen gehda die kane wouden kopen en er een bod op deden waar je u tegen zegt

en dat tinkers recreatie paarden zijn vind ik zeker geen negatieve opmerking omdat ik mijn tinkertje ook puur voor recreatie heb ( misschien in de toekomst meer, want ze kunnen het wel degelijk ) je koopt ook geen tinker op de de top in de sport te bereiken dan moet je toch echt een ander ras aanschaffen Lachen

tsja tinker zijn duur en worden steeds duurder

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:56

Tja is weer het vraag en aanbod verhaal he! De tinkers zijn nog steeds enorm populair en dus vragen ze er steeds meer voor en er zijn zat gekken die dat ervoor geven Knipoog Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:24

mickydo schreef:
duur??

mijn tinker ligt nog een prijsklasse hoger ( goede papieren, bouw , aftekening enz enz )


Nog een prijsklasse hoger? Lijkt me sterk, het is zowieso een ruin, dus geen fokwaarde. Ook kan ik uit je profiel niet echt halen of hij nog iets bijzonders gepresteerd heeft.
Ik zou het zelf nooit voor een Tinker betalen, prijzen boven de €3000,- voor een tinker vind ik eigenlijk al een beetje absurd, het zijn en blijven nu eenmaal voornamelijk recreatiepaarden.
Voor bijvoorbeeld een hele goede merrie met bijbehorende premie's, mooie nakomelingen e.d. kan ik me er iets bij voorstellen.
Ik denk persoonlijk dat je niemand zult vinden die dat ervoor betaald, hoe mooi hij ook is.

Ik heb zelf mijn tinkertje gekocht voor €2250,- , vond ik een nette prijs.
Ik denk toch zeker dat je onder de €3000,- moet kunnen slagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:53

Ik heb ze veeeeeeel goedkoper gezien, dan zaten degenen die ze verkochten eerder te denken aan 1500 en daar zaten ook papieren bij en duurder dan 2500 ben ik ze nog niet vaak tegengekomen
... Scheve mond

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:06

Beter kijken Fellor! Ik heb mijn merrie destijds voor 3000 GULDEN gekocht maar heb eens een bod voor haar gehad van 4000 euro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:10

Nou ja, het is wat de gek drvoor geeft, haha geintje, ik wou alleeen zeggen dat als je geen superstamboektinker zoekt ze ook wel goedkoper kan krijgen.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:36

Ze zijn in(word heus wel minder).....ik vind het belachelijke prijzen.
En "goede papieren" bij een Tinker...dat is nog zo pril dat zegt mij heel erg weinig.
Goed zoeken dus want er zijn echt wel leuke Tinks voor heeeeel veel minder.

maykey
Berichten: 23
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:40

nou ik weet nie hoeveel maar ik weet wel dat ze duur zijn:P

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:42

Ik vind de prijzen ook belachelijk hoog, wij hebben voor mijn (toen) jaarling veel minder betaald dan dat er nu voor gevraagd wordt, ik geloof niet dat ik meer als 2500/3000 aan een 3/4-jarige Tinker uit zou geven.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:18

Ik zou niet meer dan 1500 euro voor een tinker over hebben.
Maar ik houd dan ook niet van dat soort paarden.
Overigens, 4000 voor een leuk groter paardje vindt ik meer dan genoeg.
Maar de prijzen zijn tegenwoordig erg hoog.

En Tinker zijn nogal populair...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:22

de prijzen zijn idd heel hoog op het moment,

maar een tinker is heel veelzijdig,
ze kunnen goed in de dressuur mee tot een bepaald niveau, in de western ook, springen kunnen sommige ook goed en voor de kar al helemaal,
mits ze de goede training hebben dan, en het zijn vaak wel kinderpony's, als ze goed zijn afgericht idd, want anders zijn ze levensgevaarlijk, maar dat geld voor elk dier,
en ze zijn dus populair, mensen willen er ook veel geld voor geven,
we maken de prijzen zelf zo hoog door die bedragen er gewoon voor te betalen...

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:57

Friezen zijn toch ook schoftig duur terwijl je daar ook niet echt mee kan scoren toch?

Wat de prijs van Tinkers ook opdrijft is het feit dat ze in Amerika dikke prijzen betalen (jaja nog meer dan hier, je moet dan denken aan zo`n 20.000 dollar) en dat drijft de prijzen in Ierland ook omhoog. De handelaren hier moeten dus meer betalen, dus ook meer vragen..

En echt mooi zware, met dikke sok en lekkere maat (150 - 160 en nog hoger) zijn er gewoon weinig dus duur...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:07

ja ik mag voor Gam met zijn €2500,- nog in mijn handen knijpen als ik het zo om mij heen zie gebeuren. Wellicht ook vraagtekens kunnen zetten bij handelaren als Mollema en Gadedijk die de prijzen giga opschroeven met hun handel. De volgende tinker die ik koop zal een eigen import moeten zijn wil ik het kunnen betalen!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 00:40

dit was van mollema.
Er zaten er 2 tussen zijn lijstje die goedkoper waren. 2000 en 2500, en dat betrof een ruin en een jonge hengst (dacht ik) De rest was allemaal 3500

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 04:56

Voor dat geld zijn er recreatiedieren te vinden waarmee je ook nog meer mee kunt als alleen buitenrijden.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 06:12

Lekker duur dan!! Ik zou gaan voor wat anders! Ik vind persoonlijk tinkers helemaal niet zo leuk trouwens.. Maar ja, als je er fan van bent.. Nee ik zou echt voor wat beters gaan dan Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:00

Ik vind het belachelijk duur!
en tja ze hebben tot nu nog niet veel gepresteerd, in de sport vind ik zelf, misschien hier en daar een individu... verder zijn het met de meeste maten gewoon pony's!
Ik zou er zo een bedrag echt nooit voor over hebben!
Kijk als ze zich nog hoog bewijzen in de sport, (niet een enkeling) dan zou de prijs wat hoger liggen, maar in mijn ogen is het een leuk recreatie paard, waar je best verschillende leuke dingen mee kunt doen, maar niet bijzonder.'
Dus ik vind de prijs echt te hoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:37

Superroos, Tinker zijn veelzijdig? Als ik jou argumenten lees dan gaan die net zo op voor Hafjes en Fjorden en niet te vergeten een eenvoudige KWPN-er.
Ik denk dat vooral de vlekjes de prijs bepalen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:46

SuperRoos schreef:
de prijzen zijn idd heel hoog op het moment,

maar een tinker is heel veelzijdig,
ze kunnen goed in de dressuur mee tot een bepaald niveau, in de western ook, springen kunnen sommige ook goed en voor de kar al helemaal,
mits ze de goede training hebben dan, en het zijn vaak wel kinderpony's, als ze goed zijn afgericht idd, want anders zijn ze levensgevaarlijk, maar dat geld voor elk dier,
en ze zijn dus populair, mensen willen er ook veel geld voor geven,
we maken de prijzen zelf zo hoog door die bedragen er gewoon voor te betalen...

en dat geldt allemaal ook voor een KWPN-er. Overigens worden daarvoor in de VS ook kapitale bedragen betaald, dus dergelijke argumenten gaan niet op.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 08:47

Ja ik vindt ook dat er meer veelzijdige ponyrassen zijn. Misschien bepaald het feit er nog niet zoveel "goede" tinkers zijn de prijs?

Heb er ook genoeg mee gemaakt waar wat mee is en die echt niet superbraaf zijn.

Het is natuurlijk wel een marktwerking.
Zo zijn de driekleuren weer duurder, en dan betaal je inderdaad de kleur!

Ik denk ook dat veel mensen ze kopen vanwege hun braafheid.