de Tinker is een kruising van....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:33

Clydesdale, Shire (>>> Fries, Belgen, etc), Fell, Dales, Welsh (cob), Connemara, Ierse Hunter, Dravers, Volbloeds, and what ever!


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:28

Pellie schreef:
Maar waarom dan zoveel bont?


de zigeuners zijn erg gericht op kleur, verschillende mythes en weet ik t wat voor geloven zijn er rondom kleuren bij de zigeneurs (driekleur brengt geluk, etc)

Bovendien is al dat wit erg handig 's nachts als de Roma's of Travellers met de wagens over de straten reizen, ze blijven verkeersdeelnemers en al dat wit is beter te zien in het donker Lachen


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:29

Suleika schreef:
maar ik denk dan wel dat er voornamelijk met dikke knollen Tong uitsteken gedekt werd, die had je natuurlijk veel in die tijd toch? Maar er zal ook idd wel connemare enz enz. tussen hebben gezeten anders waren ze veel groter geweest.


Er zijn vier verschillende Tinkers, de luxere types, onder andere de scudder voor de races komen voort uit de volbloeds en dravers!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:46

Pellie schreef:
en hoe komt met aan overwegend bonte tinkers?


Vaak waren de bonte paarden uitschot bij de Engelsen en Ieren, dit werden dus goedkope of zelfs gratis paarden voor de zigeuners en dit vonden zij helemaal niet erg. Ze konden dus makkelijk aan paarden komen en konden zo kruisen, kruisen en kruisen.. zo ontstond een beetje ene bepaald type paard en dat beviel ze wel, men ging doorfokken op dat bont, de sokken, etc

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:07

ik vind niet dat t bontgen erg sterk staat op dit moment.... Maar Bont is dominant he dus vergis je niet...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:42

sonjabelgium schreef:
Het is wel zo dat sokken diverse generaties moeten erin gefokt worden om dominant aanwezig te zijn. Zet éénmalig een hengst zonder sok op een merrie en het resultaat zal je meteen zien dat die z'n behang verliest. Als je met het veulen later fokt zullen er diverse generaties moeten gefokt worden met sokpaarden om terug het volle behang te krijgen ...



Hmmz interessant.. waar haal je deze informatie vandaan?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:27

Erg interessant! heb het net helemaal doorgelezen, moet zeggen dat het me bekend voorkwam, maar is lange tijd terug alweer Haha!

Over de gradaties en hoe ze erover dachten wist ik al, dat van het fokken met sokken (he dat rijmt) was ik ff kwijt Lachen Wel erg mooie foto's met flink veel kwijlgehalte zitten er tussen altijd...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:18

Pitalo is Cob, Pablo Vanner, Glen King Hill Grai, Boris is Grai, The Offspring is Vanner, King Rocky is Vanner, etc etc etc Lachen

Snow is overigens Grai

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:22

Heb papieren nog niet binnen...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:47

Supertje schreef:
Ik denk dat Jordy ook een grai is, cob zal hij waarschijnlijk te licht gebouwd voor zijn. Hoewel er ook mensen vinden dat Jordy te weinig weg heeft van een Tinker, en zelfs voor een grai te licht is. Maar als ik dan naar bijvoorbeeld Fayette van flettie kijk, om er maar 1 te noemen, is hij toch ook weer niet zo licht. Ik denk dat hij een beetje dezelfde soort bouw heeft als Snowdon, met iets minder behang.


Jordy is denk ik smaller als Snowdon, maar Snowdon is denk ik weer aan de forse kant voor een mooie Grai Knipoog Ik denk dus aan een goede Grai bij Jordy!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:48

Chubby schreef:
De Scudder is een nauwelijks voorkomend type in NL/ BE...

Ow die zijn er echt wel Haha! Gaan alleen nog niet bepaald massaal naar de keuringen... Ikzelf heb er in elk geval al meerderen gezien en zelfs twijfelend bij een Scudderhengst staan kwijlen, voordat ik snowdon zag!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:18

Flanna is niet echt duidelijk een Vanner, maar ze is veel te grof voor een Grai... lijkt mij dat ze zou worden ondergedeeld als Vanner, maar ze mist enkele kenmerken...

De tinker van Ann is duidelijk een Cob!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:26

Spix: Vanner?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 18 bezoekers