de Tinker is een kruising van....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:42

Hey,

als basis zullen ze de genoemde rassen hebben gebruikt. Maar als ze een ander -rasloos?- paard tegenkwamen wat ze aansprak en waarvan ze een goede invloed verwachtten (snelheid, souplesse, uithoudingsvermogen, uiterlijke kenmerken), dan zullen ze die misschien ook wel eens gebruikt hebben. De vraag is natuurlijk of je zo'n enkele dekking met een ander ras of rasloos paard kunt zien als belangrijke "invloed" op de totale raskenmerken van de Tinkers.

Als je de diversiteit ziet binnen het ras Tinker, dan denk ik dat je dit ras niet kunt terugbrengen op de 4 genoemde rassen, er spelen imo. meer invloeden mee...

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:22

Het bont-gen is dominant (toch?), dus bont fokken is niet zo moeilijk... Maar dat behang idd.... Als je een Tinker kruist met een niet-Tinker blijft er heel wat minder sok over.
"Ze" zullen dus niet te vaak (meerdere generaties na elkaar) uitgekruist zijn, lijkt mij... Door steedsmaximaal 1x uit te kruisen en dan meteen weer "binnen het ras" te blijven kun je heel wat rassen inbrengen zonder de typische kenmerken te verliezen...

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:46

Hey,

Chubby is een Grai... Iets te groot, maar ach (ze is toch de liehiefste!! )

Ik zie het altijd maar zo: de Vanner en de Cob zijn de wagenpaardjes (Vanner groot, Cob kleiner). De Grai is het lichtere rijtype. De Scudder is een nauwelijks voorkomend type in NL/ BE...

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers