Waar shetties kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Takkie

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-10-03

Waar shetties kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 10:51

Waar kan je nou een goede (volwassen) shet kopen voor niet al te belachelijk veel geld?
Ik ben al een tijdje op zoek op bijvoorbeeld Marktplaats, maar dat is allemaal zo duur!
Want als je dan kijkt in het taxeertopic van de shetlanders dan zegt iedereen dat ze veel minder waard zijn.

Volgens mij is het niet mogelijk om een volwassen, onbeleerde, grote shet te kopen voor onder de 250 euro.

Is dit echt geen reeel bedrag? Want dan spaar ik gewoon nog ff verder.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:59

Jawel echt wel hoor !Ik kan je momenteel niet verder helpen maar hier in België zijn er shetlanders (ik zeg niet allemaal) voor 50 euro voor een veulen of een gewone shet.Dan heb je wel geen papieren maar ik veronderstel dat dat niet je bedoeling is ?Zijn er geen weitjes in je buurt met shetlanders op waar je evt. kan vragen of er eentje te koop staat ?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:08

Je kunt even kijken op marktplaats, hier EA op bokt checken en van dit soort dingen.

Als je geen papier er persee bij hoeft dan kost een shet inderdaad niet zo veel. Met papier wel iets meer.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:49

Ze zijn wel te vinden hoor. Gewoon even zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:57


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:00

Je kunt inderdaad voor weinig geld een shetje zonder papieren vinden.
Maar....... denk er eens goed over na of je wilt meewerken aan het in stand houden van een overschot aan papierloze shetjes.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:08

mot je dinsdag op de zuidladermarkt kijken daar lopen ook veeel leuke shetjes rond mijn verzorgshet komt daaar ook weg en is ook aleen keer kampioen geworden vooor de kar dusssssssss een tip

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:16

De paardenmarkt in zuidlaren is idd. een optie, alleen weet je daar nooit of je een gezond dier koopt, omdat een ziek dier ook voor die ene dag -voor de verkoop- kan zijn opgepept, en zodra je dus thuis bent het dier helemaal in elkaar stort...

Veel uscc6 met het zoeken van een geschikt paardje !

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:17

maar de meeeste ponys van 1a2a3 jaar niet en hengstjes

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:42

In de krant van dit weekend stond een heel stuk over de paardenmarkt van Zuidlaren. De shet hengstjes worden meestal opgekocht voor de slacht omdat er een overschot aan hengstjes is. Dus dames, wie er nog plek en liefde heeft voor een leuk shetje, bieden maar! En hou de prijs laag hè Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:44

Als ik een mooie zwartbonte zie koop ik er misschien wel een, moet dan nu wel aan de slag voor een weide, voor shetjes moet je dan toch schapengaas of lager draad hebben.

Takkie

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 08:24

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om naar zuidlaren te gaan... Maarja iig bedankt voor de tips!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:02

Zuidlaren zou ideaal zijn idd, kun je niemand voor je heen laten gaan? Ik hoorde laatst dat jonge shetjes voor 35 euro van de hand gaan; een barbiepaard kost meer! Maar ook volwassen exemplaren vind je daar legio!

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:13

Spikkel schreef:
Jawel echt wel hoor !Ik kan je momenteel niet verder helpen maar hier in België zijn er shetlanders (ik zeg niet allemaal) voor 50 euro voor een veulen of een gewone shet.Dan heb je wel geen papieren maar ik veronderstel dat dat niet je bedoeling is ?Zijn er geen weitjes in je buurt met shetlanders op waar je evt. kan vragen of er eentje te koop staat ?


Waar is dat dan???? Heb nl wel interesse

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:01


Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:58

Sjintoo"]
[quote="Spikkel schreef:
Jawel echt wel hoor !Ik kan je momenteel niet verder helpen maar hier in België zijn er shetlanders (ik zeg niet allemaal) voor 50 euro voor een veulen of een gewone shet.Dan heb je wel geen papieren maar ik veronderstel dat dat niet je bedoeling is ?Zijn er geen weitjes in je buurt met shetlanders op waar je evt. kan vragen of er eentje te koop staat ?


Waar is dat dan???? Heb nl wel interesse
[/quote]

Geen idee maar 1 shetter bij ons is 50 euro hoor , maar die man waar ie vandaan kwam zijn shetters zijn allemaal weg.Maar die man had toen zelfs een mini shethengstje met papieren voor 250 euro !En als je hier wat rondkijkt vind je er zeker wel een.Als ik er nog is eentje weet weet ik het je te zeggen Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:58

Die van ons was 125 euro en zo staan er hier vaak te koop, zelfs goedkoper. Gevonden in één of ander dierenmagazine. Ik zal eens kijken wat er op dit moment te koop staat. Voor veel "dierenliefhebbers" is de lol er blijkbaar gauw af als het kouder wordt en moet het beestje nog voor de winter weg.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:50

Het valt mij inderdaad ook op dat de prijzen van de beleerde shetten op marktplaats gigantisch de lucht in schieten.
Je hebt zoveel verschil ertussen.......ik zat gisteren te koekeloeren op marktplaats en daar stond een beleerde shet te koop voor 750 euro Ziek en een paar regels eronder stond een beleerde shet voor 199 euro..... OK dan!
Het is inderdaad geloof ik waar dat de shetten wat duurder worden (behalven de veulentjes) maar als je goed zoekt dan vind je er vast wel 1.....
Zou dat misschien komen omdat mennen met shetten op dit moment nogal populair begint te worden .......en de grote maten shets dus weer wat in prijs stijgen!!
Misschien dat die van 199 euro er nog wel op staat.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:19

Op de Zuidlaardermarkt vandaag heb ik een paar prachtige shetten gezien, Ik hou van een grote maat en ik vind dat er wel veel minietjes zijn. Maar er was een prachtige warmbruine shet, die toen ik een rondje liep al weg was. Weet dus ook niet hoeveel er voor gevraagd werd Boos! . Ook zag ik een mooie grote zwartbonte hengst die ook ineens verdwenen was. Ach, en dan die veulentjes, ik ben er maar snel voorbij gelopen. Maar ik ben dus vergeten prijzeninfo te vragen, stom stom ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:52

Ik heb gister even in een dierenweekblad gekeken en er stonden verschillende advertenties in voor Shetjes v.a. 125 euro. Hengsten, ruinen en merries zonder papieren van verschillende leeftijd. Ik had helaas geen pen mee, anders had ik gauw de telefoonnummers kunnen opschrijven, sorry...

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:59

hhaa weet ik veel hoe moe t ik da weten Verward shies Cheese!