ijslander taxatietopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

ijslander taxatietopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:19

hoewel ik liever de speciale rassen in 1 TOPIC zie, toch maar voor ijslanders, omdat diegenen die gokten er frappant naast zaten op PP.

bij deze ari.
ARI van de immenhof - ijslander
v. Noí von Hall
ruin, 8 jaar oud, iets rond de 138 cm?, zweetvos.
correct, 100% betrouwbaar in de omgang. geen stalgebreken. geen eczeem!!!

Ari is een heel leuk paard in de omgang, dominant in de groep, maar niet tov mensen. het is een vierganger met een heel tactzuivere tölt. hij is temperamentvol maar perfect op zit terug te rijden. verkeersmak, maar bij grote tractoren wil hij nogal eens nerveus doen. maar niet dat je'm niet meer kunt houden ofzo. 4 leuke gangen met goed onderscheiden draf.

Afbeelding
2e van rechts
Afbeelding

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:18

Eurotje of 6000?
Ik weet niet precies hoe die prijzen liggen maar ik ken een ijs met 5 gangen, merrie en super braaf die was 32.000 gulden dusse, het zijn dure paardjes.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:50

HeleennAnton schreef:
Eurotje of 6000?
Ik weet niet precies hoe die prijzen liggen maar ik ken een ijs met 5 gangen, merrie en super braaf die was 32.000 gulden dusse, het zijn dure paardjes.


Gelukkig zijn de meeste ijslanders toch een stukje goedkoper dan 32.000 gulden hoor Lachen.

Een leuke recreatie ijslander kost ongeveer tussen de 3500 en 4500 euro. Afhankelijk van o.a. leeftijd, afstamming en gangen.

Voor Ari zou ik denk ik zo'n 4200/4300 euro geven.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 00:28

Ik ga redelijk mee met Tindra. Hoewel ik toch iets lager ga zitten. Vindt 4000 euro zat Knipoog

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:45

Inderdaad zo'n 4000 euro maximaal, vind het een leuk paardje, mooie kleur, mooi behang, redelijk o.k. gebouwd, perfect recreatiepaardje afgaand op de omschrijving . Gezien de afstamming verwacht ik niet dat het een echte topper is. Natuurlijk kan ik op afstand de gangen verder niet beoordelen.

En wat kost ie nu werkelijk?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 12:34

het zal inderdaad zo'n 4000 euro zijn. goed recreatiepaard, inderdaad, en een mooie tölt waar ie ook nog eens goed mee scoort op lichte wedstrijden. maar inderdaad, geen wedstrijdpaardje, nooit zo gereden iig.
ken je zijn vader dan? die heeft een WK meegereden, toen was dat nog voor nederland.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:26

Ik ken zijn vader niet van dichtbij maar ik weet diens keuringscijfers (geen topcijfers) en uit welke lijn hij stamt. Ken bovendien geen nakomelingen van Noi die opvallende wedstrijdresultaten hebben behaald. Dus vandaar dat ik denk dat Ari geen wedstrijdtopper is. Maar echt goede recreatiepaarden met een gemakkelijke tactzuivere tölt zijn ook veel gevraagd (want helaas schaarser dan zou moeten), alleen brengen die minder op dan echt talentvolle wedstrijdpaarden. Wij fokken ook (zeer kleinschalig) en ons fokdoel zit er iets tussenin: paarden met i.i.g. vier goede, stabiele gangen, gemakkelijk te rijden en met genoeg temperament gecombineerd met een superkarakter. Van die paarden die misschien te weinig echt spetteren voor sport a (hoewel een van onze merries een nakomeling heeft die nu succesvol sport a loopt, tevens de vader van het oudste veulen van de andere merrie) maar die zo stabiel en meewerkend zijn dat ze met wat extra training ook een heel eind kunnen komen in de sport.
En nu maar hopen dat we op het juiste paard (de juiste hengst) hebben gegokt natuurlijk Lachen

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:25

Askja schreef:
Ik ken zijn vader niet van dichtbij maar ik weet diens keuringscijfers (geen topcijfers) en uit welke lijn hij stamt. Ken bovendien geen nakomelingen van Noi die opvallende wedstrijdresultaten hebben behaald. Dus vandaar dat ik denk dat Ari geen wedstrijdtopper is. Maar echt goede recreatiepaarden met een gemakkelijke tactzuivere tölt zijn ook veel gevraagd (want helaas schaarser dan zou moeten), alleen brengen die minder op dan echt talentvolle wedstrijdpaarden. Wij fokken ook (zeer kleinschalig) en ons fokdoel zit er iets tussenin: paarden met i.i.g. vier goede, stabiele gangen, gemakkelijk te rijden en met genoeg temperament gecombineerd met een superkarakter. Van die paarden die misschien te weinig echt spetteren voor sport a (hoewel een van onze merries een nakomeling heeft die nu succesvol sport a loopt, tevens de vader van het oudste veulen van de andere merrie) maar die zo stabiel en meewerkend zijn dat ze met wat extra training ook een heel eind kunnen komen in de sport.
En nu maar hopen dat we op het juiste paard (de juiste hengst) hebben gegokt natuurlijk Lachen


heey ik denk dat een ijslander nog wel iets duurder is dan 4000 maar euh welke hengst hebben jullie voor jullie paarden wij hebben twee ijsjes van
Tattur van roderath (goede duitse hengst) en guiner fra aldengoor (wat minder)
maar rij jij ook wedstrijden?? en waar woon je?
en die ARI heeft die wel wedstrijdervaring? en kan die een beetje snel tolten??
groetjes icehester

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:25

even voor ponyzotje wat heb je nou eigenlijk op je plaatje staan???

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:19

Als ik zo'n paardje zie staan met die omschrijving zou ik er rond de 4000,- euro voor geven Lachen Is een mooie prijs voor zo'n paard. Als hij ook wat kan op wedstrijd gebied meer, maar dat lees ik niet uit jou verhaal...

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:49

hallo allemaal! ik moet een verslag maken over ijslanders. weet iemand waar ik veel rasseninformatie kan vinden? op welke site? stuur me maar een P.B. als je er eentje weet. bedankt! OK dan!

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:44

www.icelandic-horses.com

Op die site kan je bij de links weer een heleboel site's vinden..
Succes met het verslag,

Groetjes Marcia

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:35

Bedankt! OK dan!