Tinkerhengst op Zuidlaardermarkt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Tinkerhengst op Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:08

Was uiteraard vandaag op de paardenmarkt hier. Er waren 2500 paarden aangevoerd. Het aantal tinkers viel wat tegen. Tenminste ik heb er niet meer gezien dan 10 of zo. Gemiddeld van kwaliteit behalve 1 hengst. Pfff, echt een mooie met prachtige dikke manen en zware voorpluk, zwartbont. En prachtige dikke sokken, ik denk rond de 1.52. Hij was al verkocht zei de nieuwe eigenaar gelijk. Het paard was 8 jaar en kwam uit Engeland. Ik zag dat hij wel vierkant beslagen was. De man gaat er mee mennen, het paard zal al wel voor de wagen gelopen hebben denk ik. Volgens mij zei hij dat hij in Ter Apel woonde, in ieder geval in Groningen. Hopelijk laat hij hem keuren, hij wist al iets over Houten. Echt een rustige mooie hengst die ik wel als dekhengst voor Sox zou willen. Maar die moet ik ook nog steeds laten keuren Cool


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 17:42

Niet ver van de kermis maar een rode tent kan ik me niet herinneren. Hij was verkocht iig. Er had al eerder iemand met een tinkermerrie naar een dekking gevraagd vertelde de nieuwe eigenaar.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 15:42

Haha, op de markt zie je niet veel van de gangen hoor. Daar is het snel beslissen nadat ie even op en neer gedraafd heeft. Zelf vond ik het een mooie hengst qua uitstraling, en hij was relaxed en had een frisse oogopslag. Verder kun je er natuurlijk niet veel over zeggen, een markt is geen keuring.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 22:10

Yep, dat hebbie met tinkers huh Lachen Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 17:47

En ik hou weer niet van korte dikke nekken. Of een te iele tinker, zo netjes bij een van de stamboeken Irish Sporthorse of geheten ? Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 21:01

Veel tinkers hebben die korte brede nekken, ik geloof dat een lange hals ook weer niet gewenst is bij het ras. Ik denk dat ik volgend jaar lid word van het NST en Sox daar laat keuren. Nu ik mijn eigen landje heb zou ik haar wel willen laten dekken. Jammer dat die tijgerhengst (Noriker) weer terug is naar Oostenrijk. Nou ja, als ik een kruising zou willen hoef ik Sox eigenlijk ook weer niet te laten keuren Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 01:03

Ik heb wel een merrie maar die vreet mijn poen op dus helaas.... Ik vind het wel een prachtig apart paard. Zou straks mooi op mijn nieuwe landje in het natuurgebied kunnen staan.... Maar een hengst vliegt natuurlijk over de draad als er merries langs komen paraderen. Alhoewel, als een Noriker net zo'n rustig temperament heeft als de doorsnee tinker valt dat misschien nog wel mee. Maar nu in ieder geval een lege bankrekening Boos!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 20:47

Als de tijgerhengst hier zou staan zou ik best een experiment willen proberen, Sox is toch nog niet gekeurd. Lijkt me onwijs gaaf zo'n Pippi Langkous-paard Lachen Hij heeft ook Sox haar bouw zo van de foto te zien, ik vind dit echt een superpaard!
Smurf: hoe is tie van karakter? Beetje Moritz-achtig, hum?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 20:22

Smurf kent de hengst, hij is terug naar Oostenrijk waar hij binnenkort geruind wordt, snik. Als we nou met zijn allen iets in "de kas" storten kunnen we hem met een soort maatschap kopen. Smurf zegt dat hij al blij mag zijn dat hij niet in de salami terecht komt. Dat wordt daar nogal snel gedaan geloof ik Boos!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 01:29

Bij voorbaat al een lieverd, salami-onwaardig iig. Maar als ruin krijgt hij waarschijnlijk wel een langer leven daar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker