Taxatietopic Friezen/Tinkers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:19

Bouke fân de Vries
Geboren 16-04-2000
2de premie als veulen
Ids x Tamme x Ewoud
Alleen zijn oma, ( moeders moeder dus), aan moederskant geen ster, de rest wel.
Sinds feb. dit jaar ruin
Is 1.60, galoppeerd zeer makkelijk en kan leuk draven, is nu een paar keer gelongeerd, dus ik ben net begonnen met beleren.
Heeft een super karakter, echt een scheetje!
Heeft alleen 1 minpunt, hij heeft aan 1 oog maanblindheid en heeft dus aan 1 kant minder zicht, oog is al iets troebel en volgends de DA moet je het voorstellen alsof hij door een matglazen raam kijkt.
Heeft nu 2 keer een aanval gehad, valt dus erg mee en staat eigenlijk altijd met vliegenmasker op om nog een ontsteking te voorkomen.
(Voor diegene die het niet weten, elke keer als Bouke een ontstoken oog krijgt krijgt hij dus een aanval van maanblindheid, en kan hij zijn pupil niet vernauwen of verwijden en dan moeten er zo snel mogelijk atropine druppels in, want elke keer bij zo´n aanval word hij iets blinder, en voelt zich dan ook even goed beroerd. Sind hij een kap opheeft heeft hij geen aanval meer gehad, en dat is inmiddels bij een jaar terug.)

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Meavey op 11-10-03 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:21

Jel schreef:
Hij is niet naar de keuring geweest omdat moeder niet op de trailer kan (blind). Hij is er heen geweest voor de chip met de zus van de moeder.

Ik vind het niet erg dat moeder geen ster is ofzo want anders had ik hem nooit kunnen kopen denk ik!

Ik dacht dat elk fries veulen gekeurd moet zijn, toch?
Dan komen ze gewoon thuis keuren, dus weet je zeker dat hij geen premie heeft gehad het is namelijk verplicht. Verward

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:45

Hidde: 3000
Romy: Nou een stermerrie kost idd al gauw 15000, dus vanaf? Lachen
Tjalko: 5000/6000 Mooi paard op de foto zeg!
Oeds: Tja wie wil er nou niet een ex-dekhengst al paard? Poeh moelijk hoor maar ik denk dat hij al gauw 7500/10000 kost.
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie er voor betaald hebben. Schijnheilig

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:25

Marijn4045"]
[quote="Meavey schreef:
Hidde: 3000
Romy: Nou een stermerrie kost idd al gauw 15000, dus vanaf? Lachen
Tjalko: 5000/6000 Mooi paard op de foto zeg!
Oeds: Tja wie wil er nou niet een ex-dekhengst al paard? Poeh moelijk hoor maar ik denk dat hij al gauw 7500/10000 kost.
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie er voor betaald hebben. Schijnheilig

Ehhhh, dit zijn geen friezenprijzen hoor, die jij noemt... Ik denk dat je de meeste prijzen bijna mag verdubbelen, alleen voor Tjalko geldt dat niet helemaal (maar 9000 euro voor hem is wel reëel).
[/quote]

Nou sinds de euro zijn ze al aardig verdubbeld hoor, maar wat klopt er niet aan?
Voor een jaarling als Hidde is 3000 vrij normaal zeker zonder premie, Tjalko is een prachtig paard maar hij loppt nog geen z hoor en ook hij heeft maar een derde premie tot nu toe Knipoog , in de stermerries ben ik niet zo thuis maar er staat ook vanaf 15000 hoor.
Oeds is prachtig maar inmiddels ook niet de jongste meer en ook hij heeft 1 blind oog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers