haflinger taxatietopic.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:26

Ik heb nog geen goede foto's...

Naam: Speedy
Ras: Haflinger
Geslacht: ruin
Leeftijd: 6 (3-6-1997)
Geen papieren

Hij is dressuurmatig bereden, kan goed aan de teugel en wijken. Springen vind hij ook heel leuk, kan hij ook wel goed. Hij kan aan de teugel in stap, draf en galop. Hij is ook verkeersmak, ingereden met behulp van een ZZruiter. Buiten is hij beetje zenuwachtig, met een ander paard erbij niets aan de hand.

Afbeelding

Afbeelding



(Sorry hoor vage foto's maar tegenwoordig gaat het veel beter maar heb ik geen foto's van...)

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:13

Nou dan zal ik Mirei en Lent ook maar even opgeven Schijnheilig

Mireille, 8 jaar oud, stokmaat 1.40, merrie (voor de duidelijkheid Haha!)
V Maestro van de Bosrand Hf.K.138, V Magister
M Leonie Hf.H.150 (V/M onbekend)

Behaalde vorig jaar een 1B premie op de keuring en dit jaar een 2A premie Lachen

Ik rij geen wedstrijden met haar Lachen
Afbeelding

(Let niet op het flemen, ik kon geen "echte" standfoto van haar vinden.... Bloos!)
Afbeelding

Lente, 8 jaar oud, stokmaat 1.46, ook een merrie.... Haha!
V Maestro van de Bosrand Hf.K.138, V Magister
M Jolanda van Gasteren Hf.K.4295, V Status Hf.K.69

Behaalde dit jaar een 1B premie op de keuring Pling

Ik rij de laatste tijd vooral dressuurmatig met haar, geen wedstrijden.
Afbeelding
Afbeelding

Kijk voor meer foto's in mn profiel Knipoog

Nou ik ben benieuwd Tong uitsteken Ik zal nu even de andere Haffies gaan bekijken en een poging doen om ze te taxeren Haha!

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:46

Okay hier mijn poging, ik weet hier dus echt helemaal niets van... gok eigenlijk maar wat Tong uitsteken


Ohja ik denk nog in guldens Tong uitsteken (kep de europrijzen even globaal uitgerekend Schijnheilig )
Palermo - Mooie merrie, heeft t goed gedaan op de keuring OK dan! , kleine maat
3200 gulden - 1400 euro

Veerle - Groen, ze is (/wordt) wel groot toch?
2800 gulden - 1200 euro

Dario - Leuk paardje, mooie maat, goed bereden
3000 gulden - 1300 euro

Ewalda - Kan kennelijk lekker dressuren Knipoog maar ook voor de kar
3400 gulden - 1500 euro

Heidi - Kan ook lekker dressuren Tong uitsteken en ook voor de kar, 2e premie op de keuring
3500 gulden - 1600 euro

Steffen - Is braaf, verkeersmak (en gewoon een superpaardje Cool )
800 euro

Stupa - pas onder het zadel, wel een superlief koppie
3000 gulden - 1300 euro

Marko - Kan lekker lopen, ook aangespannen, geen wedstrijdervaring
3200 gulden - 1400 euro

Sheril - heeft t goed gedaan op keuringen, geen wedstrijdervaring, niet aangespannen
3300 gulden - 1500 euro

Marit - nog groen, zo te lezen wel braaf
2800 gulden - 1200 euro

Anton - kan onder t zadel en voor de kar
3200 gulden - 1400 euro

Speedy - heeft helaas geen papieren, zit wel een heel leuk koppie op, kan zo te lezen ook fijn lopen
3000 gulden - 1300 euro

Ik hoop dat er nu geen mensen boos op me zijn Schijnheilig

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 18:41

Nobleman durf ik eigenlijk weinig van te zeggen, weet niet wat een goede dekhengst opbrengt Haha!
Zou wel graag zijn dekprijs willen weten Haha!
Kleine gok om de hysterie compleet te maken......€3500.

Mireille en Lente zet ik alletwee op €1500. alhoewel Mireille mij persoonlijk meer trekt.
Ik vindt haar net iets mooier van kleur en bouw.

Speedy ziet er leuk uit maar heeft nog weinig "gedaan" als ik het zo lees, plus daarbij dat die een ruin is, zo te zien wel erg lief voor kinders Haha!
€1300.

Anton heeft al wat meer ervaring, is natuurlijk ook alweer wat ouder.
Schat hem op ongeveer €1400.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:21

Als noblemann nog tot april dekt, zoals ze zegt is hij al een stuk minder waard. Het is dan nog slechts een haflinger, hengst, van ik geloof, 10 jaar? Wat ermee gedaan is weet ik niet uit mijn hoofd, maar dan is hij wel fokkerij-af. Dus ik denk niet dat hij dan nog 3500 euro waard is. Tenzij hij goedgekeurd blijft.
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 07-10-03 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:26

Zwaar gebouwde en massale hengst met fors beenwerk, goede gangen en een wat zware hals, minder aantrekkelijk van type en kleur.

Noblemann heeft op de wereldtentoonstelling in oostenrijk 2 keer een eerste premie gehaald. En in Amerika werd hij in 1996 Kampioen.

Op de keuring hier in Nederland van dit jaar, stond hij op de 6e plek in zijn cattegorie (9 jaar en ouder), en zal dus gewoon weer gekeurd moeten worden in 2004 om dekhengst te mogen blijven.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:21

Zat met 6 jaar in mijn hoofd voor Nobleman Verward
Heb denk dus heel raar lopen lezen.
Ben zoals je ziet niet zo geweldig met hengsten Haha!

Maar als die nou weer goedgekeurt wordt in 2004, is €3500 dan wel realistisch?
Neem aan dat die stopt met dekken als die niet goedgekeurt wordt, of gewoon als standaard leeftijd?

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:40

Denk dat Nobleman wel meer waard is, op en neer vliegen naar Amerika kost al meer dan 3500 euro (behoorlijk meer zelfs) dus dat moet de moeite waard zijn.

Overigens valt het me op dat voor paarden die wedstrijden hebben gelopen gelijk meer geld wordt getaxeerd. Als ik in advertenties kijk, heb ik die indruk niet zo, daarin wordt voor goede merries met amper ervaring vaak nog wel meer gevraagd dan een minder mooie merrie of een ruinv die wel gereden is. Ook zegt dat niets over de potentie, neem Sheril, ik ben zelf geen denderende ruiter en zal nu op de goede dagen een B-proefje netjes uit kunnen rijden. Als ze de 2 jaar die ik haar nu heb door een goede ruiter was gereden had ze makkelijk Z kunnen zijn, die potentie heeft ze zeker en ik ben niet de enige die dat vind. Ze kan heel makkelijk bewegen, is werkwillig als de ruiter maar consequent genoeg is (wat ik dus niet altijd ben) en leert snel. Dat lijkt mij meer de moeite waard dan iemand die er jaren over doet om in de L2 te komen met elke week een wedstrijd en dan niet verder komt, alleen het is niet af te zien aan een advertentie. L2 kan ieder paard met een redelijk goede ruiter, maar Z zullen niet alle Haflingers halen.

Verder ben ik 2 jaar geleden bij een fokker geweest voor wiens 2 jarige merrie (die dus nog niets kon) toen 20.000 gulden geboden was. Die merrie is nu een van de bekendste keuringstoppers.

Nog een leuke:
http://members.tirol.com/fohlenhof.ebbs ... /index.htm , en dan onder Fohlenhof de verkooppaarden. Laurenta heb ik gereden vorig jaar, vind Sheril (ook objectief) een stuk mooier en beter lopen...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:51

Is allemaal Duits en zo geweldig ben ik niet in het leesgebeuren van Duits...dus....fohlenhof heb ik gevonde, welke moet ik dan aanklikken en wat is de bedoeling?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:02

Miranda, Ik denk dat dat komt door dat er, als je een paard voor de fokkerij/keuring wilt, anders wordt gekeken dan wanneer je er gewoon 1 voor jezelf koopt. Fokkers kijken toch meer en anders naar het exterieur en de gangen als iemand die er eentje zoekt om op te rijden. En over het algemeen is het doel toch om mee te rijden, en niet fokken/keuring. Nou ja, voor de mensen hier dan. Verder denk ik ook dat je een paard pas kan beoordelen voor de fokkerij/keuringen als je het paard echt ziet. Voor het rijden kan het zo ook nog wel, als de resultaten erbij staan.

Op een keuring is de jury zo veranderlijk als een blad aan een boom, in een zware storm. De ene keer heb je 1a, de volgende misschien wel 1b of 2b. Dat ligt helemaal aan de andere paarden die mee doen. Met rijden heb je dat niet. Dat ligt helemaal aan jezelf en het paard.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:34

Mystica schreef:

Haflingers hebben ook geen makkelijk karakter, maar ze hechten zich aan iemand, en dan doen ze er alles voor. Als je er maar eenmaal een band mee hebt.
Ewalda is wel eens voor me gaan staan toen Armando als een dolle stier bokkend op me af kwam rennen omdat hij blij was dat hij van stal was. Zij maar dreigen, en Armando maar snel omgedraaid. Haha!

Ze zijn eenkennig, maar niet in de zin van bang zijn voor vreemden en er niks mee te maken willen hebben, maar dat ze bij iemand anders geen ene flikker uitvoeren. Dus als je die band hebt, zul je vrijwel geen problemen hebben. Bij het inrijden niet, maar ook gewoon met het rijden niet. Tenzij ze geen zin hebben natuurlijk. Daar doe je niks aan.

Ik heb gezegd Haha!


Oke ff mijn reactie:
Ik ben het volledig met je eens!
Ik heb vaak genoeg gezien dat een paard met een super bouw en alles er op en er aan, wat dat betreft heel hoog zou kunnen komen, maar het karakter is er niet. Ze willen gewoon niet.
Maar een haflinger(en ook kwpners hoor!) zit vaak goed tussen zijn oren. Als je er een band mee hebt gaan ze voor je door het vuur! En dat vind ik net zo belangrijk, hetzij belangrijker dan dat de bouw goed zit.
Neem Bonfire, is tog niet moedersmooiste?!

Op mijn vorige stal werd ik raar aangeken dat ik met mijn haflinger wedstrijden ging rijden. Ze vonden het in B en in de L nog wel leuk, maar met een haflinger kan je geen M rijden Clown
Tot ik op een gegeven moment wel leuk zijnkinders voorbij reed, en 1e werd, terwijl zijn dochter met een o zo super pony tog mooi 1 na laatste werd ( ik vergeet zijn gezicht nooit Haha! , hij vond tijdens de prijsuitreiking toen ze bij de 2e prijs waren en ik nog niet genoemd was dat ik met spek en bonen mee deed *LOL* )

Maar goed ooit ( en ik hoop het snel te halen) laat ik hem zien dat een haf best M kan lopen... ( en ik hooop nog verder te komen Haha! )

Hij vond trouwens dat Mariska krowinkel, super goed kon rijden en bla bla bla hij had er veel waardering voor.

Over het rijden zelf, Heidi is super makkelijk nageefelijk te rijden, door mij dan, maar een ander heeft er weer moeite mee, en daarmee wil ik niks over mijzelf zeggen, maar meer over de haflinger, dat ze eenkennig zijn en door het vuur gaan voor de eigenaar....

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:11

Oke nog ff verder taxeren:

Stupa, ruin, kan nog niet zo veel, met papier. 1000 euro

Marko, ruin, kan erg leuk lopen, jammer dat je nog geen wedstrijden rijd!
1400 euro

Sheril, goede merrie voor de fokkerij, geen makkelijk karakter zoals je zelf zegt( wat ik wel erg belangrijk vind bij de koop van een paardje), en ook nog niet verder doorgereden, 1500 euro.

Anton, ruin, met papier, bereden 1300 euro

Speedy, ruin zonder papieren, bereden, maar buiten niet de makkelijkste, wat jammer is voor recreatie. 1150 euro

Mireille
Leuke, goed gebouwde merrie, jammer dat ze vrij klein is. Goed karakter.
1500 euro

Lente,
Beetje hetzelfde als mirei, alleen een tikkie eigenwijser Koe maar kan wel leuk dressuur lopen. 1500 euro


Dat waren ze geloof ik allemaal.
Maar goed ik heb er weinig verstand van, dus er zal wel nietal te veel van kloppen, dus niet boos worden Knipoog

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:18

Ik blijf het zowiezo moeilijk vinden prijzen in te schatten, ook bij andere paarden. Voor paarden die ik helemaal niet zo super vind worden megabedragen betaald, terwijl leuke paarden soms voor een schijntje weggaan.

Sily (is dat je echte naam?), je muis op het tabblad Fohlenhof houden, dan Verkaufspferde aanklikken. Je krijgt dan een tabelletje met paarden die daar te koop staan. De Fohlenhof (voor het geval je het niet weet) is de staatsstoeterij van Oostenrijk, waar alle belangrijke keuringen gehouden worden en de bekendste hengsten ter dekking staan. Als je de site even in de gaten houdt, er komt vast wel een Engelse site.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:27

Sily schreef:

Speedy ziet er leuk uit maar heeft nog weinig "gedaan" als ik het zo lees, plus daarbij dat die een ruin is, zo te zien wel erg lief voor kinders Haha!
€1300.



Nou valt wel mee, hij probeert ze uit en luistert niet, in de omgang ook wat te sterk (ook wel voor mij in de omgang, met rijden niet)

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:30

Even van het andere topic gekopieerd:
Naam: Starsky
9 jaar
Ruin
vader: Star
Stokmaat: 1.48
Mander wordt veelzijdig gereden. Momenteel rijden we dressuur (B), maar Starsky beheerst oefeningen tot M niveau. Springen doet ie graag en goed. Buitenritjes zijn ook aan hem besteedt.

Afbeelding

Afbeelding

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:28

Starsky:
Mooie maat, leuke afstamming (I love Star Lovers), nette leeftijd, B dressuur, oefingen van het M.
Ik denk rond de 1750 euro...

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:30

Voor Mirei heb ik wel €1000000 over... En dat is ze echt wel waard hoor!

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:38

Hoi, Hoi

Hier dan mijn pony ben benieuwd
Naam : Obelix
Geen papieren
Ruin
M2 dressuur met wp (officieel)
B springdiploma gehaald nooit wedstrijden gesprongen
En hij is ook zeer geschikt voor een lekker buitenritje

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/obe(1).jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes
franny

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:33

astridastrid schreef:
Voor Mirei heb ik wel €1000000 over... En dat is ze echt wel waard hoor!


Verkocht! Haha!



Nee hoor voor geen goud Knipoog




Ik zal ook meteen de nieuwkomers nog ffies taxeren (niet boos worden hoor mensen Knipoog ik ben nogal gierig geloof ik Schijnheilig )
Starsky - lekker veelzijdig beessie, vrij groot ook, ruin
1400 euro

Obelix - Hoog in de dressuur ( OK dan! ) Wat is zn stokmaat? Nouja hij toont wel groot Knipoog
1500 euro

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:14

Obelix, rond de 1500 idd.
Jammer dat ie geen papieren heeft...

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:59

Obelix is 1.46m

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:05

Ik zit al niet meer zo tussen de gangbare prijzen, blijkbaar loop ik hopeloos achter, dus geen taxaties van mijn kant. Wel ben ik benieuwd wat jullie voor mijn pony bieden.

Amanda van de Meerdijk.
vader Actueel --> opa Angelo --> oma Anja
moeder Laura van de Meerdijk--> vader Moritz --> moeder Lira

Haar vader en grootouders zijn wel goed meen ik, moederskant komt uit Oostenrijk als ik t goed heb.

Amanda is nu 6 jaar. Meet 1.37 Is beleerd onder de man, voor de wagen. Vnl recreatieve buitenritten. Karakter, rustig en koelbloedig. Wel slim, en zal proberen onder het werk uit te komen. Bij kleine kinderen echter zeer betrouwbaar. Verder doen we aan voetbal, zijn we bezig met wat geintjes die op VD lijken, maar er niet echt tot behoren.
Ik heb eigenlijk geen rijfoto's bemerkte ik. Maar hier een paar foto's van haar bouw, en tijdens het mennen.
Standfoto
Zie profiel... Ik krijg ze hier niet gelinkt Verward

Mennen
Afbeelding

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was mijn haffie.. ruin, stokmaat 1.48m, 8 jaar (17-05-1995), met papieren (vader = Agent). is verkeersmak, niet echt geschikt voor beginners. Hij is dekhengst geweest tot zijn 3e of 4e, weet alleen niet waarom hij geruind is, heeft wel een aantal mooie nakomelingen. ben benieuwd of ik teveel of te weinig voor hem gevraagd heb..

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:29

Nou dan kan ik ook niet op mij laten wachten.

Dit is Andor van de Crueningenhof
Hij is 10 jaar oud en heeft papieren.
Heeft als vader Altjo van de Kenterstreek en de vader van de moeder is Status.
Stokmaat is 1.46m.
Hij heeft voor de kar gelopen in enkelspan, tweespan en vierspan.
Wordt op dit moment bereden op de engelse manier en er wordt af en toe een onderlinge wedstrijd mee gereden.
Hij heeft op de ruinen keuring in Dordrecht een 1e premie behaald.
Springen kan hij ook. Heeft ooit een keer een spring voorstelling gegeven.
Hij is verkeersmak, maar heeft af en toe de neiging om een geparkeerde auto in elkaar te schoppen.
Verder is hij braaf als het hem uitkomt.
Hier de Foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder ben ik niet goed in het schatten van bedragen voor andere pony's maar ik wil wel even zeggen dat ik ze allemaal heel leuk vind!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:01

Ik vind het heel moeilijk om zo vanaf een foto te zeggen wat ze waard zijn, Mireille van dagami heb ik IRL gezien en ik denk dat die zo rond de 1500 euro waard is.

Bij deze wil ik Donja ook opgeven.

Naam: Mandonna
Geslacht: Merrie
Geboren: 05-05-2000
Vader: Nimmerdor
Moedersvader: Maestro van de Bosrand
Keuringen: als Jaarling 1b, als 2jarige 1d en als 3-jarige opgenomen in het stamboek met een goed.

Ze is nu ongeveer 6 maanden onder het zadel en is western beleerd.
Het is een leergierig paardje dat graag voor je wil werken.

Foto's staan in mijn profiel:
http://www.bokt.nl/forums/profile.php?m ... ile&u=2769