NK Hafid Jamil (Arabisch Volbloed)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

NK Hafid Jamil (Arabisch Volbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 00:33

Wie kan me wat meer vertellen over deze hengst?
(Ibn Nejdy x Helala).
Ik weet dat hij staat op Al Nakeeb Arabians, maar heb verder niets van hem gehoord. Hij spreekt mij enorm aan, dus vandaar mijn vraag....Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:39

De naam zegt mij niets, maar ben erg benieuwd naar je nieuwe potentiele kandidaat.....kan niet missen dat dat een kanjer is, gezien jouw smaak Knipoog

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 00:57


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:48

Wauw wat een super website zeg!!! echt mooi en hele mooie paarden
niet veel te zien maar toch mooi!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:32

Wow, wat een supersite, vind de hengst op zich niet zo heel geweldig, maar toch, wow

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 18:02

Youko schreef:
Je kan hem zien op http://alnakeebarabians.com/intro.htm
Ben heel benieuwd naar eventuele prestaties van deze hengst, daar kan ik op hun website niets van vinden...helaas Knipoog


Super mooie site en die hengst spreekt mij persoonlijk heel erg aan.
Zal wel wat kosten een dekking denk ik.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 17:40

Ja zeker mooie site....Ik vind die hengst ook super, ik heb gisteren de Arabian Horse Times binnengekregen, en zag wat nakomelingen van Hafid Jamil, heel mooi!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 18:58

prachtige site.... ook heel mooie hengst trouwens. mooi hoofdje!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:20

Youko schreef:
Ja zeker mooie site....Ik vind die hengst ook super, ik heb gisteren de Arabian Horse Times binnengekregen, en zag wat nakomelingen van Hafid Jamil, heel mooi!


Nou als Shaat haar eerste veulen van tariq heeft gehad dan heb ik er wel wat geld voor over om Van deze hengst zelf een veulen te willen hebben.
Ik vind hem echt prachtig.
Die kleur manen,dat hoofd de algehele kleur,en een goed lichaam.
Kortom hij is Prachtig

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:26

Pb anders Epoka eens. Hij weet geloof ik veel van bloedlijnen van de arabieren.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:37

Een woord: wow!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:32

Mijn computer trekt die website niet....vreemd maar waar. Dus ik weet nog steeds niet hoe deze hengst eruit ziet...boehoe!!!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:39

Franca schreef:
Mijn computer trekt die website niet....vreemd maar waar. Dus ik weet nog steeds niet hoe deze hengst eruit ziet...boehoe!!!


Lekkere pc,
Ik heb nog een leuk tweedehansie voor je franca.
Groetjes riccardo en Joske lekker aan de wodka.
En over een paar uur in Aachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:41

alweeeeer aan de Wodka??? Tong uitsteken Ik heb gisteren nog een van mijn patienten lazurus van de wodka van straat moeten rapen...

Mijn pc is raar, tis een laptopje, maar erg traag met internetten. Mede doordat ik gewoon nog telefoontikken heb Knipoog

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 23:48


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:56

ohja....nu zie ik hem wel...hmmm.....wel een mooie uitstraling, maar niet geheel mijn smaak (beetje kort koppie). De kleuren zijn overigens prachtig!!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 00:05

Ja, ik begin nu toch meer neigen naar de Egyptenaren. Al zou ik geen nee zeggen tegen een mooie Poolse merrie Haha!
Maar zijn nakomelingen hebben wel een heel exotisch koppie (van wat ik gezien heb)..

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 00:11

Ja Egyptenaren zijn absoluut prachtig ook! Het is zeker belangrijk om naar de nakomelingen te kijken, want dat zegt misschien wel meer over je toekomstige veulie dan de hengst zelf. Tica is in elk geval een prachtige merrie als basis!!!.

Ik ben nog steeds aan het mailen met de eigenaar van Thee Fandango (ook egyptenaar)....klinkt allemaal erg aantrekkelijk, maar moet nog wel even doorsparen Knipoog

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 00:46

Spannend! Hou me op de hoogte hè? Knipoog

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:07

Onder de naam Epoka bemoei ik me (moeder van Epoka) ook met Bokt.
Hafid Jamil is zo op de foto's inderdaad een erg mooie hengst.
Zijn vader Ibn Nejdy staat hier ongeveer 100km vandaan op stal bij prof. Nagel in Duitsland.
Bij deze fokker zie je nog al veel inteelt. Wij zijn er vorig jaar geweest met het AVS-Noord. We hebben IBN Nejdy en ook zijn vader Salaa El Dine gezien. In de stamboom van Hafid zie je deze hengst zowel van vaders zijde alsook in de moederlijn terugkomen.
Destijds heb ik een artikeltje over ons bezoek aan prof. Nagel en zijn paarden geschreven in de Nieuwsbrief.
Kortom hele mooie hoofdjes, vrij korte halsjes en de beide hengsten waren erg stijl in de achterbenen.
Niet om ze af te kraken hoor, maar je moet daar zeer zeker rekening mee houden en je merrie bekijken of ze dat kan "hebben".
Zeker een aanrader om eens bij prof. Nagel te gaan kijken. Er zitten daar trouwens nog veel meer stoeterijen.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 16:24

Bedankt! Daar kan ik wat mee! Ik ga in iedergeval naar deze hengst kijken en naar zijn nakomelingen. Ik heb zelf een Puur Poolse merrie, met een mooie hals en erg sterke achterhand, daar bedoel ik mee dat ze erg heel veel kracht van achteren heeft...

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:03

hoi,
mooie site !...
veeeel paarden gaan kijken!! ...... [valt niet mee, aantekeningen maken anders vergeet je misschien details]... veel vragen stellen aan de juiste mensen ! [valt ook niet mee ,vind ze maar eens].....en als je dan de knoop hebt doorgehakt moet je echt nog maar afwachten wat/hoe het word ....je kunt dan misschien wel een beetje zien in welke hoek je de volgende keer moet zoeken voor je merrie en welk type paard ze nodig heeft .....nu is het nog gissen wat/ hoe ze vererft..welke eigenschappen ed. Knipoog ..... succes!....[ik zou het zelf nog ff op/bij de Poolse heren houden ,maar das persoolijk natuurlijk Knipoog .....vlaggetje ook lekker!! Cool ...
gr,sas.]

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 21:16

Hoi Sas,
Het is heel moeilijk, daarom gaan we eerst kijken naar deze hengst. De enige Poolse hengst die me nu nog steeds erg aanspreekt is Monogramm, die ook in deze prijsklasse valt qua dekking, dus wie weet hoe het allemaal gaat lopen. En vragen aan de juiste mensen, die vind je helaas niet zo erg makkelijk, vooral over de Egyptenaren (die hier al niet zo popi zijn).

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:13

hoi,
nou dat valt wel mee lijkt mij ....wat dacht je van Smaroel Arabians Pling .....en er zijn er echt wel meer hoor , ga je nu meteen alleen voor de Egyptenaren Verward ???.....en er zijn echt wel erg goede Polen te vinden hoor, er zijn er zowiezo 3 te vinden in NL Cheese! en ze staan nog op de zelfde stoeterij ook Knipoog maar dat wist je al....succes ....
gr,sas.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 19:00

Nee hoor, tuurlijk niet! Kijk als er weer zo'n prachthengst net als Ararat verschijnt in Nederland, weet ik het wel. Ach ja, het is nog ver weg Haha! Ik heb nog zaaaaaat tijd Knipoog