Wat doen jullie met je Shet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Wat doen jullie met je Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 23:01

Wat doen jullie zoal met jullie Shetlanders? en hoe vaak? en doe je dat zelf of heb je ook een verzorgster doe je pony zo af en toe doet?

Beautje word iig een paar keer per week gereden. Ik klim er zelf en a twee keer per week op en zijn verzorgsters rijden ook 1 a 2 keer. We rijden dan ongeveer een uurtje en alleen maar buiten.

Lange lijnen werk doe ik ook met hem ter voorbereiding op het mennen. Dat laatste hoop ik binnenkort te gaan doen aangezien mijn karretje eindelijk af is.

Loswerken a Emiel Voest doen we ook en wel 1a 2 keer per week. Hier word hij heel braaf van en dat kan mn kleine monstertje wel gebruiken. Hij wordt nu dan ook steeds leuker, braver en oplettender Lovers

Ook proberen we zo nu en dan vrijheidsdressuur. Hij kan sta, buigen, het compliment en voetjes geven als ik die met de zweep aantip.

Hoe vaak ik ( en zijn verzorgsters) dit doen varieert nogal maar hij komt iig zo`n 4 keer per week de wei uit. Meestal ook wel vaker.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:42

fietsen, longeren, af en toe wordt er op gereden en willen haar nog een keer leren voor een karretje te lopen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:19

Ik doe zelf op het moment niet zoveel met hon. Heb een verzorgster die haar 3 a 4x in de week onder het zadel rijdt

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:26

Het zijn niet mijn shetten Knipoog.Maar elke zaterdag longeer in , laat ik ze over balkjes lopen en lekker poetsen natuurlijk.En als ik een shet zou hebben zou ik wel vrijheidsdressuur (poging tot) leren en mee gaan wandelen , fietsen Haha! , ook longere en aan de longe laten springen etc.... .

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:15

Ik rijd dressuur wedstrijden met Zorro. We rijden 5x per week waarvan 1x privéles. Ik longeer hem 1x in de week en hij is ook nog een dag vrij Haha! Dan staat hij meestal in de paddock of op de wei en daarna soms nog in de stapmolen (doe ik niet zo vaak want dat vindt ie vreselijk Bloos ).

Als we dan ergens nog een gaatje hebben proberen we een beetje VD Meestal is dit 1x in de week......

Zodra ik weer wielen heb voor mijn karretje Knipoog gaan we daar ook weer mee aan de slag, dat zal wrs in de zomer worden Schijnheilig

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:47

ik rijd voor het karretje met me shet en een meisje van 3 rijd hem onder het zadele g heeel schattig!!!
verder poets ik hem enzo en wandelen
de mijne kan ook kunstjes zoals dood, Pling show dam doet hij zijn voet naar voren en knielen op commando Haha! steigeren enzoow. hij word ongeveer 5 dagen in de week gedaan en hij staan dag en nacht op het weiland met stalletje waar hij in kan als hij wil! *LOL*

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:01

Mijn bronco is nu nog maar anderhalf, dus je begrijpt wel dat rijden en longeren er nog niet bijzitten..
Het meeste wat ik nu doe is vooral voorbereidend werk, ik bedoel het is een hengst en alle streken moeten afgeleerd worden.
maar hij is wel braaf dus we fietsen wel vaak en wandelen met een singeltje om en af en toe eens een staartriempje erbij...
Tot nu toe is er geen lol aan want hij vind alles leuk.

Het is de bedoeling dat we volgend jaar een poging doen om hem voor de kar te beleren. ik verwacht eigenlijk geen problemen want je kan hem nu al alles maken.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:32

Ik rijd Dennis, longeer hem, fiets met hem doe aan VD, lange teugelen, laat er kleine kinderen op rijden en tuttel er vooral mee.

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:44

met onze verzorgpony's poetsen, knuffelen, longeren, lopen en rennen we. Karina is wel ingereden, maar we zijn allemaal te groot en ze is al wat ouder... Ester, daar kan je wel op zitten maar dan heb je 50% de kans dat ze je erafgooit Haha!

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:59

onze staat voor de kar en me nichje van 8 rijd er elke week op en zelf gaan we nog wellis lekker stappen door de polder
maar ze is al oud dus niete cht meer werken

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:07

- Hij gaat mee met de fiets.
- We gaan samen zwemmen. *als het lekker warm is*
- we gaan samen wandelen.
- ik longeren hem. *af en toe met bijzet*
- Vrij springen, of springen tijdens het longeren.
- Mijn broertje erop laten rijden *lang niet meer gedaan wegens gebroken bovenarm Ach gut *
- lekker rennen door de wei
- Vrijheidsdressuur
- Politie training *over een zeil heen lopen, en over een balk heen laten springen waar mijn jas over heen hangt. Let op: Lage balk! *
- Bezig met het beleren voor de kar.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:28

Fietsen,Longeren,Vrijheidsdressuur,Mijn broertje en zusje een rondje laten rijden,aan de hand springen,wandelen,samen grazen Haha!

Van alles!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:16

veel wandelen.poetsen.knuffelen.oefenen voor vrijheids dressuur.strakjes ook samen fietsen want ze moet nog dingetjes leren.
en later wil ik haar ook voor de kar zetten.

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:48

Ehh...Ik verzorg een mini shetje samen met een vriendin. daar kan je dus niet op rijden. Aangezien hij nogal dik is loop ik vaak met hem! Ong een uur per dag gaat ie van de wei , daarvan een half uur stappen, draven en galopperen!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:41

ik heb geen eigen shetlander, maar bij mijn vroegere verzorgwelshje stond een shetlander: Moritz. Daar ging ik wel eens mee wandelen lekker in het bos, voor een sulky, zwemmen als het lekker weer was en een poging tot vrijheidsdressuur Tong uitsteken

EMINEMGIRL

Berichten: 22
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: In t Brabantse Land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:59

zelf het ik geen schetlander maar wat ik er mee zou doen:
-mijn zusje erop laten rijden
-gezellig mee wandelen
-leuke spelletjes zoals: over een zeil lopen, met een bal spelen enz.
ik hoop dat je hier wat aan hebt!!! Verward

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:52

hier wordt vanalles gadaan: mennen, wandelen, naast de fiets, longeren (los, met passoa, of dubbel longeren), opjagen in de wei, vrij en aan de hand springen, vrijheids dressuur, aan de lange lijnen, zwemmen als het lekker weer is en af en toe rijden er wel eens kleine kinderen op.
Ze krijgt bijna elke dag wel beweging, alleen als ik (of de andere verzorgsters) weinig tijd heb(ben) heeft ze een dagje vrij ;)