[arabier] Aken 27-28 september , Wie !!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 21:52

Uiteraard ben ik het hele weekend van de partij, en ik neem Sas (Dakhilah) met me mee.
Gewoon het hele weekend komen jongens, dit is een show (en een breedersevening zaterdagavond/nacht) die je niet mag missen !!!
Daarbij heeft mijn kleine man Ghajariy supporters nodig zaterdagochtend !

Zaterdag of zondag..... we zien jullie daar ! (Joske, neem je France ook mee ?)



Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:08

Nou, in dat geval....doe je vrouwtje de groeten van me ! En misschien leer ik Riccardo nou ook eens kennen ?

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:00

Zadelmak maken kun je toch het hele jaar doen ? (niet dat het mij wat uitmaakt of je wel of niet naar Aken komt, maar ik dacht te hebben gelezen dat je zou komen met een doos tissues ?) Yen kan best een weekendje wachten hoor, terwijl jij een kijkje neemt bij de mooiste arabieren ter wereld...., toch ?

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:17

riccardo schreef:
We komen op zeker,wil deze mooie show op zeker niet missen.
Het is de enige die ik nog niet hebt gezien hier in de buurt.
Parijs dit jaar maar niet,mischien volgend jaar weer.


Was je ook in Borgloon dan ?
Parijs is lang zo spectaculair niet als Aken, maar toch ook wel leuk om eens mee te maken natuurlijk. (alhoewel het wel altijd een erg duur weekendje is.......)

Ik heb nog steeds geen idee wie je bent, maar jij schijnt mij wel te kennen, dus kom in Aken maar even hallo zeggen als je zin hebt ?!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:16

Wel jammer dat je nou je lolly misloopt Franca, dan moet ik m zelf maar opeten..... Lachen

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:22

Hey, ik heb geen snoepwinkel ! Op is op !
(trouwens, ik zou niet weten wanneer die andere keer zou moeten zijn...)

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:41

Ja maar of die lolly volgend jaar september nog net zo lekker is als nu.....?
Verder zullen we niet vaak op dezelfde keuring te vinden zijn denk ik, dus helaas...... je hebt pech.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:53

Ja ook daar zal ik weer van de partij zijn, maar het haalt het echt niet bij Aken ! Niet zozeer qua paarden (alhoewel, dat ook), maar qua sfeer en spectakel staat Aken met kop en schouders bovenaan de showlijst.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:09

Het "probleem" met Parijs is nou juist dat er naast het WK voor arabieren, zoveel andere dingen te "beleven" zijn. Natuurlijk is dat allemaal wel leuk om te zien, maar ik bedoel eigenlijk, dat het resultaat is, dat er heel veel mensen uit Parijs en omstreken zijn, die ook een kijkje komen nemen bij de arabs, en eigenlijk geen idee hebben waar ze naar kijken, waardoor de sfeer gewoon heel anders is in de showhal. Verder vind ik het erg jammer dat het in Parijs maar "halve dagen" zijn en er geen breedersevening is (al is het in het hotel wel altijd heel gezellig savonds). Verder is Parijs stervensduur, zowel de stad zelf, als het entreegeld, als het "kopje koffie". Al met al staat voor mij persoonlijk Aken gewoon ver bovenaan !
In Aken bestaat het publiek voor bijna 100 % uit doorgewinterde arabierenliefhebbers, die weten wat ze zien en waardoor er in de hal een geweldige sfeer ontstaat. Weer of geen weer, dat heeft er niks mee te maken.
Uiteraard is dit gewoon weer mijn persoonlijke mening, en niemand hoeft die te delen. Ik heb gewoon in de afgelopen 8 jaar gemerkt dat ik het persoonlijk in Aken vele malen leuker en spectaculairder vind dan in Parijs. Eigenlijk ga ik steeds weer naar Parijs omdat het de laatste show van het jaar is, en de laatste kans om iedereen nog even te zien voordat de winterstop begint, en niet zozeer voor de show zelf of de paarden. Aken wil ik voor geen goud missen, Parijs zal me verder eigenlijk een zorg zijn... (ik zeg ook steeds na het WK "volgend jaar ga ik niet", maar uiteindelijk kom ik er toch meestal wel weer terecht. Maar zo niet, dan lig ik er niet wakker van, als ik Aken zou moeten missen zou ik echt balen als een stier !)

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:29

Ja dat is ook zo fijn.... als je niet voor dag en dauw op je plek gaat zitten, kun je de hele zondag wel op je buik schrijven, dan zie je er niks van. Er zijn dan zoveel mensen, dat je de tribune niet eens op komt. (en dat mede dankzij die parijzenaren die nog nooit een arab gezien hebben maar hier opeens perse bij willen zitten). Ook vooral niet tussendoor naar het toilet gaan, want je komt nooit meer terug de tribune op. Wat een feest....
Ik zorg er altijd voor dat ik met 7 anderen een viptafel deel, 1 vipstoel is zowieso goedkoper dan drie dagen entree en je kan in elk geval alles zien en gewoon komen en weglopen wanneer je wilt.
Nee, doe mij Aken maar !

Btw, de hengstendag is zaterdag, de kampioenschappen op zondag. Maar dat terzijde.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:24

Paduc schreef:
Josje, je kan er wel negatief over doen, maar je maakt mij niet wijs, dat je de eerste keer, toen je naar Parijs ging, niet je ogen uit keek. Maar goed, ik heb geen aandelen in Parijs en je mag van mij Aken aanprijzen, daar zijn de hotels niet duurder dan in Parijs


Nou, eerlijk gezegd viel dat wel mee hoor, ik ben nooit erg onder de indruk geweest van de show in Parijs, en al helemaal niet van de sfeer. De hotels zijn in Aken inderdaad niet duurder dan in Parijs, sterker nog, Parijs is verschrikkelijk duur en Aken niet. Alles in Parijs is duur, en buiten dat, je kunt er niet fatsoenlijk parkeren (ik heb eens een hele zondag rondgereden en vastgestaan in het verkeer in Parijs, en kwam op de show binnen toen net de kampioen gekroond was, terwijl ik sochtends om half negen al Parijs kwam binnen rijden !!!!!!!!), en de tribunes zijn ook niet gewoon toegankelijk als je er niet voor dag en dauw bent. Dus "klachten" genoeg. De enige manier (in mijn ogen dan) om de gehele show te zien, is donderdag savonds aankomen, je auto bij het hotel zetten en nooit meer weghalen, en zorgen dat je een plek hebt aan een viptafel.

Hoe dan ook..... morgen vertrek ik richting Aken, en Parijs is nog even ver van mn bed, daar ga ik nog een paar nachtjes over slapen....

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:12

jazz-fan schreef:
congratulations Midnight Light Arabians, Sweden and European Training center, Belgukm with your colt


Uhh...... en ik nou ?? Ik heb hem in zijn moeder gestopt en hem er weer uitgehaald hoor.....!!

Vader en zoon beide kampioen in Aken, kan het nog mooier ??!!!

Paris, here we come ! OK dan!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:22

Hahaha, dat zeg ik !!!!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:29

Bedankt voor de foto's ! Heb je die even snel van je video afgehaald ? Ik wil dat bandje wel van je hebben hoor !
Bedankt voor de steun vanmiddag, voor je vreugde en je tranen ! Op naar Parijs !

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:07

riccardo schreef:
wat een knappe jongen zeg.
Nog 1 keer super super en gefeliciteerd


Wat een lekker ding he, dat kind van me !!
Bedankt voor alle steun en aanmoedigingen (het dak ging er bijna af....), ik ben supertrots op mn kleine ventje, en alhoewel het nog altijd niet helemaal tot me doordringt, kijk ik al uit naar Parijs !

Riccardo, leuk je eindelijk te hebben ontmoet, al was het dan maar heel kort, maar dat doen we nog wel eens over.
En Mathieu...(waar was je ?!?!?!) sorry... maar mijn kleine mannetje is toch echt nog steeds niet in topconditie... Hij is niet fit en nog veel te iel, omdat ze hem niet erg fanatiek hebben kunnen (durven) trainen in verband met de kwetsuur aan zijn been.
En als hij straks wat meer ervaring en bespiering heeft en wat dapperder is, en dan ook nog eens gaat laten zien hoe geweldig hij kan draven, dan is de sky the limit !


Jippieeeeeeeeeee !!! Ik heb een AKENKAMPIOEN gefokt !!!!!!!!!! Hahahahahahahahahahaha ! *LOL*
GO GHAJARIY GO !!!!!!!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:09

Hahahahahahaha ! Mijn dak is hoog genoeg, zo hoog kan ik niet springen hoor. Even nagenieten, dat mag toch wel ?! Je fokt niet elke dag een Aken-kampioen......

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:56

[quote="riccardo"]Kan het me heel goed voorstellen in zo'n kampioenschap winnen is echt keihard uit je dak gaan.
En eerlijk is eerlijk je had zeker gelijk over de sfeer.
Jammer alleen dat wij Nederlanders weer lekker op onszelf waren en niet een pact.[/quote]

Ik kan je echt niet vertellen hoe het voelt om dit mee te maken, eerlijk waar niet. Dit is een droom die uitkomt, en ook al is dit de laatste overwinning ooit, dit pakken ze me nooit meer af ! En eerlijk gezegd trek ik wel een beetje een lange neus naar het AVS-bestuur, dat me jarenlang heeft geboycot en voor gek heeft verklaard omdat ik mn eigen plan trok, niet luisterde naar de rest en mn eigen ding deed. Dat "ding" was dus bovenal niet meelopen met de rest van NL en afgaan op mijn eigen visie, hopende een keer flink te scoren. BIJ DEZE DAN ! OK dan!

Wat de NL-ers betreft..... dat bedoel ik dus. In NL is het ieder voor zich en God voor ons allen. Zal wel nooit veranderen denk ik.


[quote="riccardo"]Lijkt me trouwens al een hele eer om in Aken mee te mogen doen hoor Sabiy(voor mij dan)[/quote]

En dat is het ook ! Alhoewel het qualificeren voor Aken niet zo heel erg moeilijk is, het is wel heel erg moeilijk om een paard te fokken dat AKEN-WAARDIG is. En dan ook nog de titel pakken........ tja.... ik ben nog steeds sprakeloos.....

[quote="hazzebaz"]Josje, van harte gefeliciteerd met de overwinning van je mannetje, die nog even mooi is en ook in Parijs wat harten ( en hopelijk een titel) zal behalen. Als het hier lukt, moet Parijs zeker niet onhaalbaar zijn. [quote/]

Ik denk dat het in theorie moeilijker is om Aken te winnen dan Parijs, en eerlijk gezegd hecht ik ook meer waarde aan de Akentitel dan aan de WK-titel, maar wat er ook gebeurd, Ghajariy is een kanjer, hij was de publiekslieveling en de terechte kampioen. In Parijs zal hij er nog beter opstaan qua conditie en hopelijk wat meer lef hebben. Scoren gaat hij daar in ieder geval, of hij het gaat winnen blijft afwachten natuurlijk, niks is onmogelijk, maar kat in het bakkie is het uiteraard niet !

[quote="hazzebaz"]Maar nu mijn andere vraag...Ik hoorde dat er heel veel veranderd is dit jaar. Andere puntentelling, extra aanjagers etc. Kan iemand mij vertellen hoe die veranderingen bevallen zijn, en is er enige duidelijkheid of dit doorgevoerd zal worden??? (internationaal, bedoel ik...)
[quote/]

De puntentelling is inderdaad veranderd, er werden nu ook halve punten gegeven, waar het meeschrijvend publiek misschien minder blij mee was, maar de jury des te meer. Ik vind het een prima systeem !
Er waren geen aanjagers meer langs de kant, geen rammelende bakjes, ratels, plastic zakken enz, slechts 1 "hulptrainer" in de ring met een door de organisatie geleverde zweep met wat sliertjes eraan.
Ik vind ook dit een heel goed systeem, het werkte prima, het is een stuk rustiger voor de paarden (en de mensen), en het publiek mag uiteraard gewoon laten horen wat ze mooi vonden, en dat deden ze dan ook. Af en toe dacht ik dat het dak eraf zou komen.....
Of het nieuwe systeem overal navolging zal krijgen blijft nog even afwachten, maar ik heb goede hoop !

Ook het nieuwe Top 5 systeem vind ik erg geslaagd. Dat is een combinatie van het gewone kampioenschapssysteem en het Parijssysteem. Heel prima wat mij betreft. Alleen mocht van mij het juniormerriekampioenschap wat sneller gaan, want tegen die tijd stond ik bijna te hyperventileren, hahahaha ! Hyper!

Ik ga nog een tijdje nagenieten !!!!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:48

Sjesus Huug..... Je weet wel hoe je me aan het huilen krijgt he.... Bedankt lieverd, je blijft een kanjer hoor !

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:54

epoka schreef:
Ben benieuwd of er nog iets in de Nieuwsbrief komt over Ghajariy....


Ik ook, maar ik moet er wel bijzeggen, dat ze bij het avs-bestuur wel moeten uitkijken wat ze schrijven... Ze hebben me jarenlang geboycot en voor gek verklaard, en de enige reden dat dit mannetje een avs-papier heeft gekregen, is dat ik zijn moeder nooit heb overgeschreven naar belgie omdat ik van plan was haar te verkopen.

Voor alle duidelijkheid, ik heb 4 jaar geleden mn handen volledig van het avs afgetrokken, en alhoewel ik uiteraard nog steeds in NL woon, ben ik een Belgische fokker en staan al mijn paarden daar geregistreerd. De eer van Ghajariy's overwinning is die van Ghajariy, die van mij, en die van zijn nieuwe eigenaren, en NIET van het AVS.

Ik bedoel hier helemaal niks onaardigs mee, maar na zoveel jaren te zijn voorgelogen, bedrogen en afgezeken door het AVS, wil ik alleen even duidelijk maken dat ik het niet kan waarderen dat bepaalde "AVS-mensen" nu opeens bij me komen slijmen (sorry, too little, too late), en uiteraard mogen ze het in de Nieuwsbrief zetten, als ze het maar laten om de eer naar zich toe te trekken.

Josje

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:58

Nog even voor alle duidelijkheid ; ik weet heel goed het verschil tussen mensen die me oprecht feliciteren en die het me echt gunnen, en degenen die stiekum balen als een stekker en nu opeens mn k**t gaan kussen.
Aan alle mensen die ECHT blij voor me zijn : bedankt voor de felicitaties en de steun, en voor alle anderen : eat your heart out !

Wie het laatst lacht, lacht het best.... *LOL*

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:08

En jij en ik zijn de enige niet. Er lopen steeds meer leden weg bij het AVS.... hoe zou dat nou toch komen ?
Wat mij betreft zijn Jopie Smarius en Adriaan Kuyf (oke, en een handjevol leden) de kanjers van het AVS, en de rest.... ach... Ik geniet aan alle kanten, in alle opzichten !

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:44

Franca schreef:
Josje, wat was voor jou bijvoorbeeld de voornaamste reden? Wat is volgens jullie het 'geijkte' pad waar het AVS zo naar streeft? En ik las iets over dat Ghajariy misschien op de NK van het AVS misschien niet eens kampioen zou zijn geworden, waarom denken jullie dat?


Zoals ik al eens aangegeven heb, zijn mijn ervaringen bij het avs alleen maar slecht. Ze hebben me voorgelogen, me een loer gedraaid, me op de spreekwoordelijke brandstapel gezet en voor gek verklaard. Heeft allemaal niet mogen baten trouwens, want het zal me een zorg zijn wat anderen, en dan vooral het avs, van mij of mijn visie denken. Ik kan er boeken over volschrijven maar dat ga ik niet doen, hier niet, en ergens anders ook niet. De moeite niet waard en erg zonde van mijn tijd en energie.

Wat dat geijkte pad betreft, het AVS hangt al jaren dezelfde ideeen aan, weigeren hun ogen open te doen en om zich heen te kijken, en blijven hangen in het verleden. Allemaal niet erg, maar als je internationaal mee wilt blijven doen, zul je een andere weg moeten inslaan. Verder zouden ze eens moeten ophouden met mensen, die dan eindelijk het licht zien en nieuw bloed het land in trekken, te boycotten.

Wat betreft Ghajariy, die zou, en dat weet ik zeker, absoluut geen NL kampioen worden, aangezien je daarvoor een grote rus met een rechte kop moet hebben (bij wijze van spreken dan), en niet een sierlijk, chique, en zeer typisch paardje als Ghajariy (veel te typisch naar jouw smaak trouwens Franka, maar dat terzijde). En voor deze keer is dit niet alleen maar mijn mening, dit is een bewezen feit. Een paard dat Aken wint, eindigt op de NL shows achteraan de reeks.

In Aken kwam iemand (een AVS-ser) me vertellen dat ik een stommeling was, om, "nu "WE" bij het avs eindelijk iets goeds hadden", ik het verkocht heb. En dat het vreselijk zonde was dat ik hem niet in NL geshowd had. Deze persoon wist zeker dat hij NL kampioen had kunnen worden.
Mijn antwoord hierop was, dat "we" bij het avs helemaal NIKS hebben, (en al helemaal Ghajariy niet !), en dat ook al had ik hem niet verkocht, ik hem NOOIT in NL geshowd zou hebben. Toen deze persoon me vroeg waarom niet (aangezien hij dus zeker wist dat hij gewonnen zou hebben op de NK), antwoordde ik ; a) omdat ik zeker weet dat hij ergens achteraan zou bungelen, en b) ik liever een Aken-titel heb dan een NK-titel.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !

Nog 1 keer voor alle duidelijkheid (en voor de eventueel hier aanwezige avs-bestuursleden) ; Ghajariy is NIET van het avs, en is dat ook NOOIT geweest (oke, op papier, maar dat is een zeer onbelangrijk detail). De eer is aan Ghajariy, aan mij, aan zijn eigenaren en zijn trainers. En niemand anders. En zeker niet aan het AVS.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:47

Youko schreef:
Sabiy, wanneer verschijnt Khidaarah weer op een show?


Khidaarah (halfzus van Ghajariy) blijft voorlopig lekker thuis. Aankomend voorjaar zal zij gedekt worden door Om El Shahmaan. De eerstkomende jaren gaat ze haar plaats innemen in mijn fokprogramma, en als ze een jaar of 5 / 6 is, zal ze wel weer eens terugkeren in de showring....

Maar als je haar mist, mag je natuurlijk altijd even met haar komen knuffelen hoor, daar is ze dol op ! *LOL*

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:11

Niet Go Josje, Go Ghajariy !!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:20

Franca schreef:
Heb je hem eigenlijk zelf voorgebracht?



Hahahahahaha natuurlijk niet ! Nee, dat mag Johanna Ullstrom (ETC) voor me doen hoor !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers