tinkervraagjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:17

Ik wil er ook nog even iets aan toevoegen,
Met paarden gaat het niet om krachtmetingen, wat voor paard je ook aanschaft, een paard zal altijd sterker dan een mens zijn!
Door ervaring leer je dat ook wel, je moet het nooit laten komen tot een krachtmeting, want dat wint je paard altijd.
Mijn zusje is bijvoorbeeld 1.65, net iets groter dan jou, maar ze heeft een paard van 1.80! En die's niet zo makkelijk ook. Maar ze gaat er verder wel goed mee om. (Je hebt m vast wel gezien bij ons op stal toen je bij Lindy en Rinkja ging kijken) En lindy dr kleine zusjes gaan ook met Rinkja om (een fjord) en rinkja kan zonder moeite die kleine meisjes omver lopen of meetrekken, maar dat doet ze niet omdat ze goed is opgevoed en daar draait het allemaal om. Het hangt er helemaal vanaf hoe je een paard opvoed of hoe die opgevoed is. Als ik met een kleine shet zou moeten omgaan die totaal niet is opgevoed, dan is die ook veel te sterk voor mij.
Maar die ervaring krijg je straks wel en dan zul je ook wel zien dat je best een tinker zou kunnen hebben. Maar misschien zeg je straks wel, als je wat meer ervaring met verschillende paarden hebt, dat je veel liever een kwpner hebt ofzo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers