Zangersheide

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Zangersheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 11:01

Er is niet veel op bokt over zangersheide te vinden.
Mable heeft het in haar bloed Ilmeo x G.Ramiro Z.
Wie heeft er nog meer zangersheide paardjes???

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:06

ik verzorg er een paar.

namelijk:

chellano Zx dior......hengst 2001
canabis Z x dior .....hengst 2002
chellanoZ x libero H....hengst 2003
Zandro Z x dior...merrie 2000

leuke paardjes allemaal. (vooral de Chellano x liberoH)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 15:37

Oke dat is een hele mooie lijst Lachen
Werk jij op stal zangersheide???
Heb je foto´s?

Ann

Berichten: 13251
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:41

Volgens mij heeft Cinzano ook een Zangersheide Verward

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:46

Wat ik me afvraag, sinds wanneer is Zangersheide nu een ras/type geworden. In feite vallen deze paarden toch ook onder Kwpn. mogen Zangersheide hengsten ook voor het kwpn dekken of moeten ze dan eerst nog goedgekeurd worden?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 10:21

Volgens mij mogen ze niet voor het kwpn dekken. Mij is verteld dat als ik Mable ik bij zangersheide aanmeld ik dan pas kan kiezen uit die hengsten.
Maar zeker weten doe ik het niet misschien iemand anders enig idee?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:06

zangersheide is vln samengesteld uit kwpn, bwp, en holsteiner ja. maar buiten de holsteiner zijn het geen rassen.
verder weet ik niet zoveel van het systeem. op de site vind je vast meer
www.zangersheide.com

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:14

In Zangersheide niet gewoon de naam van de stal? De paarden zullen wel uit verschillende rassen gefokt zijn zoals Holsteiner, Hannoveraan e.d. Als ze een hengst voor het kwpn stamboek goedgekeurd willen hebben moeten ze ook aan eisen voldoen net als iedere andere dekhengst in Nederland. Maar ik zal ook eens op hun site kijken. Ze hebben in ieder geval wel regelmatig goede paarden.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:23

Zangersheide is geen Nederlandse stal bedenk ik me nu. Wij hebben hier het kwpn en ik weet niet of het hier ook voorkomt dat springstallen e.d. hun eigen "studboek" hebben. Ik denk het niet. Ik weet ook niet wat het voor zin heeft om je paard opnieuw te laten keuren bij Zangersheide als het al bij een stamboek ingeschreven moet staan, dat begrijp ik tenminste uit het reglement.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:02

Als je paard ingeschreven staat bij het NRPS of KWPN dan hoeft ie niet gekeurd te worden. Als je een paard wilt laten dekken door een van hun hengsten dan krijg je automatisch een inschrijving in het studbook voor je paard.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 10:06

Zangersheide is ook een stamboek niet alleen een stal.

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:30


Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:42

Zangersheide is idd geen Nederlandse stal maar een Belgische Lachen

En zelf profileren ze zich als een studbook. Als ik me niet vergis geregistreerd in het Groothertogdom Luxemburg?

Wie een springpaard wil fokken, kan zijn merrie laten dekken door een hengst van Zangersheide. Als het veulen dan later door een keuring komt, krijgt het een Z-brandmerk (geloof ik toch).

Ik denk dat hun goedgekeurde hengsten vooral BWP (Belgische Warmbloedpaarden) en Holsteiners zijn, en ook wel een aantal KWPN.

Kijk anders 's op hun website, want ik ben niet helemaal zeker van wat ik hier allemaal vertel Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:35

Ik denk dat eilandje heel erg veel gelijk heeft... Zangersheide is op en top BELGISCH, de beste springruiters van België rijden er. En voor ozver ik weet, is het idd ook een apart stamboek, of dat willen ze toch...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:02

eilandje, klopt helemaal. ze hebben veel holsteiner.
ze zijn idd volledig belgisch, centrum in limburg. (belgisch limburg). het is een apart stamboek, maar geen ras.
het is een springpaardenstamboek. idd de beste ruiters rijden in het team te denken aan jos lansink, marc van dijck, van greembergen wil erbij, phillipaerts niet te vergeten.

en toppie hengsten, oh man, prachthengsten denk aan ak high valley Z, clinton Z, caridor Z, john Z, zandor Z.... allemaal tophengsten.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:47

Ik heb het even aan mijn buurman gevraagd die fokt al jaren met paarden van Zangersheide. Hij laat zijn merrie elk jaar dekken door een hengst van Zangersheide. Vraag me niet welke Haha! Als een hengst bij Zangerheide gekeurd is is hij niet automatich gekeurd voor het BWP en andersom ook niet. Dit is zijn site. Ze hebben trouwens nog een veulen van dit jaar te koop. Met dezelfde afstamming als de veulens die er al opstaan.
http://home.tiscali.be/wilfried.lenaerts/
Maar zo heeft hij het me dus uitgelegd.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:18

Maar toch is Zangersheide van oorsprong Nederlands.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 16:37

Zangersheide is opgericht door Leon Melchior, een onroerend goed magnaat uit Nederland (ik geloof 1vd 5 rijkste Nederlanders). Hij heeft geprobeerd samen te werken met het KWPN maar die wilde er niets van weten. Uiteindelijk is hij in Lanaken gevestigd wat dus in Belgie is. Jos Lansink heeft daarom ook zijn Nederlandse nationaliteit ingeruild voor de Belgische.
Toen ik mijn paard inschreef bij Zangersheide (NRPS) hoefde ze daarvoor niet gekeurd te worden !

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:25

Ik heb een Zangersheide paard met een schitterend brandmerk. Ik ben best trots op dat brandmerk

Zijn stamboom staat helemaal in mijn profiel.