foto's Sox

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

foto's Sox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 22:59

Omdat ik foto's niet geupload krijg heb ik in mijn profiel zo'n foto-album als website gezet. Er staan nog niet veel foto's op maar je krijgt in ieder geval zo een idee hoe Sox eruit ziet. Als je geïnteresseerd bent in een niet bonte tinker, take a look in mijn profiel Tong uitsteken

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:30

*Ik zet de foto s er even voor je op Soxje kwee niet of je het goed vind, maar anders hoor ik het wel* Bloos!

Afbeelding
Deze foto is met Sox en de hondjes op mijn vorige pensionstal.

Afbeelding
Deze foto is genomen toen ze nog in Ierland stond.

Afbeelding
Ze glimt je hier tegemoet. Helaas staat ze zó scheef dat ze overbouwd lijkt.

Afbeelding
Soxjes mooie hoofd (nog met korte pluk)

Afbeelding
Voor een stop bij de koffie/patattent aan het Ball

Afbeelding
De zwarte is Sox dus en de bonte Namara. Die is inmiddels verkocht helaas.


*teksten heb ik gewoon van je site overgenomen* Ben je nu niet boos????? Bloos

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:34

Hoi,

een hele knappe Tinkert! Ze is ook behoorlijk groot he, of lijkt dat alleen maar?

Groetjes!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:30

Heeey leuk, eindelijk eens foto's van Sox, ik was erg benieuwd hoe ze eruit zag!
Echt een plaatje hoor! Lovers

We moeten maar eens samen gaan buitenrijden, lijkt me erg leuk, 2 zwarte Tinkies bij elkaar. Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 15:09

Hoi, bedankt juist voor het erop zetten Joyce! Ik kreeg het echt niet voor elkaar, ben dus blij Lachen Lachen .
Sox is 1.54, ik denk dat ze door haar zwarte kleur ook nog groter toont. Gisteren kreeg ik nog de opmerking "is dat nou 'n echt boer'n peerd?" Haha! Pas geleden waren er bij ons op stal een stuk of 6 Amerikanen, die waren niet bij haar weg te slaan. Zoiets kennen ze daar zeker niet Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:11

wow, ze is mooi hey, had me dr niet zo mooi voorgesteld, ze is idd lekker breed, wat voor type is ze eigenlijk,
ze ziet er echt super uit.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 15:17

Dank dank, Sox gaat nu haar bovenlip krullen Haha! . Moet je d'r maar eens in het echt zien, na 1 1/2 jaar ben ik nog steeds helemaal gek op d'r. Zelfs de meeste kwpn-mensen vinden haar mooi. Vooral omdat ze zwart is en niet bont. Daar houden ze nu eenmaal over het algemeen niet van. Het is type tinker, haha. Ik heb echt geen idee wat voor type, ze heeft een mooie lange hals, mooi gevormd hoofd, bruine ogen, brede borst, nauwelijks schoft en dikke billen Knipoog Wie weet wat voor type Sox zou kunnen zijn??

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:00

Mooie Tinker Soxje, ik denk dat ze een Vanner is qua type Lachen

Romani Vanner:
Algemeen voorkomen: Robuust, stevig en over het algemeen compact gebouwd paard met een rustige en zelfverzekerde uitstraling.
Stokmaat: 1.56m t/m 1.70m

Ik vind de kleur erg mooi Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 16:44

Dank voor het compliment. Ze zit qua stokmaat wel onder de Vanner maat. Ik had ook nooit gehoord dat er verschillende types zijn, vroeger had je volgens mij één soort tinker en die stond voor de kar Knipoog
We kunnen met Maaike wel een showgroepje gaan oprichten, The black Gypsy Horse Show of zoiets. Moet het knollie van Maaike wel leren in de trailer te gaan, die van mij netjes in de bak te lopen zonder te bokken in galop en die van jou....?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:45

Wow, mooi paardje hoor!!! Ze lijkt idd groter dan ze is!!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:47

OEH! mooi paardje!
Ze lijkt idd heel erg groot!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 20:26

Ik moet er dan ook met een opstapje op, haha. Is gewoon luiigheid hoor, onderweg stap ik ook af en op zonder hulpmiddel. Ik zal trouwens eens nieuwe foto's gaan maken, haar manen komen nu ver tot onder haar hals. En dan trek ik ze af en toe nog. Ze heeft nu wel een grasbuik maar die is straks ook weer weg.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:59

mooi beestje !!:))
leuk koppie heeft ie ook !!
ennuh...idd errug groot Haha!:D:D:D

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 21:56

Ik denk dat ze onder het cob type valt. Ze is toch wel eleganter dan het vanner type, heeft een sierlijke hals en niet echt een klein hoofd. En ze is dus 2 cm kleiner dan het vanner type moet zijn. Ik wil haar ook wel laten keuren voordat de (achterlijke) maatregel komt dat er geen import-tinkers meer worden opgenomen in het stamboek. Ik zou er ook wel mee willen fokken maar alleen als ik een stamboekveulen zou krijgen. Dus moet ze gekeurd worden. En dan is nog de vraag waar. Ik verdom het om haar bij beide verenigingen te laten keuren, het kost een hoop geld vind ik en ik vind het ook nog eens grote onzin om voor zo'n "klein" ras twee stamboeken te hebben. Volgens mij is trouwens alleen het NST door de overheid erkend of heb ik het nu mis?