lijkt jouw ras op het ras?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

lijkt jouw ras op het ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 09:18

Hoi, ik vroeg mij af of er nog meer paarden van een ras zijn die niet op het ras lijken, Ik heb een NRPS'er, en daar is het dus de bedoeling dat je duidelijk ziet dat er arabisch bloed in zit, nou kijk maar goed ik zie nixs Verward
ene kant Haha!
Afbeelding

Afbeelding
of ziet iemand iets Verward

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:18

het nrps is ook niet echt een ras te noemen, het zijn altijd mengelmoezen met tenminste 25% arabisch geloof ik... alles wat niet in een stamboek te plaatsen is komt bij het NRPS....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:30

Rachel is een nederlandse appaloosa, en ze ziet er ook wel uit als een appaloosa. Die mensenoogjes, gestreepte hoeven, gestippelde huid rond ogen, neus en geslachtsdelen. En ze heeft een typische appaloosakleur: vos snowflake. Ik moet ook altijd aan mensen hier uit de buurt uitleggen dat ze een appaloosa is, en geen roodschimmel Haha! Ja maar een appaloosa heeft toch stippen? Verward Voor kenners van het appaloosaras lijkt mijn pony op het ras en voor andere mensen is het een roodschimmel.

Dan heb ik nog een pintaloosa (geen ras) en dan zeggen mensen altijd goh dat is een appaloosa, nee dat is een appaloosa x platenbont Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:59

Sabientje is een haflinger en ze leek er echt op ja Lachen
Foto's van haar in m'n profiel Haha!

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:32

Ik heb ook een NRPS, waarvan je ook niet zou zeggen dat er iets van arabisch bloed in zit.
Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:08

Dennis is echt op en top shetlander. Alleen heeft hij (meestal, op het moment door het vele gras wel) geen dikke buik Haha! .

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:09

Ik heb een volbloed Arabier, maar veel mensen denken echt dat het een halfbloedje is, bijvoorbeeld een NRPS of Welsh K.
Hij heeft niet zo heel erg veel dish (wel wat), hij is vrij breed, heeft niet zo'n enorm recht kruis als veel arabs, hij is niet zo lang in de rug, en niet zo langbenig.

Voor foto's: zie profiel.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:27

Jaaahhh, ik heb een echte Tinker! Ze is zelfs afgelopen zaterdag in het stamboek opgenomen, dus zelfs de mensen die er verstand van hebben vinden Chub een Tinker! Haha!

Groetjes!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:45

Mijn arabje is een hele echte hoor! Zowel in uiterlijk als gedrag. Ze is heel erg leergierig, werkt graag voor je, heeft een hele mooie dish en is heel rank gebouwt.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:42

Ik heb ook een volbloed arabier die niet zo heel veel dish heeft en daardoor denken sommige mensen (die geen verstand van arabieren hebben Haha! ) dat hij geen volbloed is. Hij is ook wat steviger gebouwd (1.56 m) dan andere arabieren en heeft een stevige achterhand. Omar is meer prestatie/sportgericht gefokt van vaders kant. Qua uitstraling is hij wel heel erg arabisch en hij draagt zijn staart ook erg hoog en heeft mooie droge ranke benen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:29

Ik denk dat mijn arabische merrie Cheyenne wel het type en uiterlijk van een arabier heeft ja. Ze heeft een mooie bouw en een aardige dish en ze heeft ook wel een arabisch karakter. Maar geen arabier is hetzelfde en tsja...smaken en meningen verschillen....ook binnen de arabierenwereld. Ik wacht dus gewoon rustig af wat ze op de keuring over haar te zeggen hebben Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:10

Guus 100% Haflinger en ziet er ook op zn 100% Haflingers uit Haha!

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:42

ik heb een fries, en raar maar waar: hij ziet er ook uit als een fries Haha!
hij is zelfs goedgekeurd geweest dus het stamboek vond hem er ook uitzien als een fries

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:10

Jamy ziet eruit als een Connemara (als het goed is iig wel, oordeel zelf maar Knipoog ) en gedraagd zich als een Connemara Lachen

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:13

Dolly is Quarter, maar ik moet minimaal 1x per maand uitleggen dat het geen arabier is... en dat zijn niet alleen onervaren mensen die dat vragen hoor... qua karakter lijkt ze wel meer op een quarter, heel relaxt enzo Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:24

Tinker, definitily *LOL*

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:50

Mijn shetlander is nog maar 1 jaar en ik moet mensen vaak vertellen dat het echt geen falabella is. Zijn echte shetland uiterlijk komt nog wel.

Mijn half arabier lijkt ook echt op een half arabier. ze heeft het koppie van een arabier maar is verder wat breder gebouwd.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:51

Mijn shetlander is nog maar 1 jaar en ik moet mensen vaak vertellen dat het echt geen falabella is. Zijn echte shetland uiterlijk komt nog wel.

Mijn half arabier lijkt ook echt op een half arabier. ze heeft het koppie van een arabier maar is verder wat breder gebouwd.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:52

Mijn shetlander is nog maar 1 jaar en ik moet mensen vaak vertellen dat het echt geen falabella is. Zijn echte shetland uiterlijk komt nog wel.

Mijn half arabier lijkt ook echt op een half arabier. ze heeft het koppie van een arabier maar is verder wat breder gebouwd.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:31

ik heb ook een volbloed arabier, en ja daar lijkt ie ook op.

Afbeelding

Afbeelding

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:44

Tiqueté is een KWPN-er en lijkt daar in mijn ogen ook op, maar als we met een buitenrit iemand tegenkomen of als ik iemand (wel met enige paardenkennis) een foto laat zijn, blijkt dat toch niet zo te zijn. Misschien denken de meeste mensen niet zo snel aan het KWPN als ze een platenbont schimmel zien Verward De meeste mensen denken dat ze een Paint is.
Afbeelding

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:47

Yessy schreef:
Dolly is Quarter, maar ik moet minimaal 1x per maand uitleggen dat het geen arabier is... en dat zijn niet alleen onervaren mensen die dat vragen hoor... qua karakter lijkt ze wel meer op een quarter, heel relaxt enzo Lachen


Ha dat is grappig. Basciz Nirvana is een volbloed arabier en ik moet meestal 1 x per maand uitleggen dat het geen quarter is. Dit omdat ze zo erg rustig en cool is en flink gebouwd.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:11

Ik heb een Arabier, die alleen op een arabier lijkt als ie zich heel erg opfokt. Hij is Russisch gefokt, daarom is hij wat groter (1.60m) en steviger. Z'n hoofd zit wel een beetje arabieren uitstraling in. Ik heb z'n manen ook gewoon kort en z'n sokjes en baard bijgeknipt (hoort eigelijk niet)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:15

MissSol schreef:
het nrps is ook niet echt een ras te noemen, het zijn altijd mengelmoezen met tenminste 25% arabisch geloof ik...


Voor paarden (grote maat) minimaal 12.5% (Anglo-)Arabisch bloed en voor pony's minimaal 12.5% Arabisch bloed. Bij de paarden komt het voor dat er maar heel weinig Arabisch bloed in zit (minder dan 5%) maar des te meer Engels Volbloed. En het NRPS is idd geen ras, maar een stamboek met verschillende registers.

Citaat:
alles wat niet in een stamboek te plaatsen is komt bij het NRPS....


Dat klinkt vrij negatief, ik hoop dat het niet zo bedoeld is. En het is niet zo dat 'alles' bij het NRPS terecht komt: paarden en pony's moeten dus wel aan bovenstaande eis voldoen.

On topic: aan onze NRPS-er is wel te zien dat hij Arabisch bloed voert. Eigenlijk is het een soort veredelde draver. Je haalt er duidelijker uit dat er draversbloed in zit, maar met een Arabisch sausje zeg maar. Zie mijn profiel voor foto's.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:31

Mijn pony is een new forest, en stiekem vindt ik new foresters echt standaard pony's, en tja qua uiterlijk is t ook een standaard pony, dus dat klopt wel.
Maar hij heeft ook wel dingen van een fjord: aalstreep; als je goed kijtk beetje zebrastrepen, aanleg om dik te worden, leeft voor eten en is eigenwijs.