ijslanders wie>??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:04

en of ik er fan van ben!!!! super paarden!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:26

Ik heb er iedergeval geen video van.....maar ze staat nog vers in mijn geheugen..;:

Alvast bedank Ransie Lachen....of ik kom weet ik nog niet...dit weekend krijg ik een logee.....Ook hij is ijslanderfanaat, dus wie weet komen we eventjes kijken

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:31

Les_Fjal schreef:
Alvast bedank Ransie Lachen....of ik kom weet ik nog niet...dit weekend krijg ik een logee.....Ook hij is ijslanderfanaat, dus wie weet komen we eventjes kijken


Sanne start het weekend, dus ik ga de zaterdag kijken.

Eens kijken hoe het op een ijslanderwedstrijd er aan toe gaat. Ik ben heel benieuwd. Cool

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:36

Zaterdag zal vrij moeilijk worden.....Lang leve een baan in een de horeca..
Wens haar iedergeval heel veel succes, maar dat zal ze wel niet nodig hebben met die super paarden van der. Glaesa rijdt ze iedergeval, tenminste, een gok Knipoog....Gjarfar en die andere Kvita ook of...?

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:53

Ik zal haar zeker suc-6- wensen.

Gleasa rijd ze zeker (die doet het op het moment echt geod) en gjarfar ook, alleen kvita heeft een veulen, die gaat binnen kort weer in training.

Het andere paard wat ze heeft (stilla) is verkocht (en ik ben de gelukkige eigenaar Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:20


Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:57

Op zoek naar een paardje ben ik niet (heb zelfs helaas een droompaard af moeten "wijzen" :-/ )

Maar jullie hebben zeker leuke paarden staan !

Mocht ik de loterij winnen, zien jullie me zeker weten langs komen..Knipoog

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 00:12

Mijn ouders zijn op zoek naar een braaf, goed töltend paardje... niet pittig, maar die wel wil lopen... een echt beginnerspaardje dus!
*Als iemand iets weet, hihi* Haha!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 00:14

Annefloor en Saar hebben een leuke ruin in de verkoop staan die wel aardig aan je omschrijving voldoet denk ik zo...Maar dat kunnen ze je beter zelf vertellen..Knipoog
Ze staan onder de links op icelandic-horses.com en het gaat om Jon....een leuk dier ! Heb hem toen ik op bezoek was gereden. En anders kunnen ze je altijd wel "doorverwijzen"...

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:35

Heyhey,
Thnx voor de tip! Ik ga meteen ff kijken op icelandic-horses!

DinkeyToy
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:28

wat een geweldige profielen hebben jullie allemaal!!!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:05

Hey DinkeyToy! Thnx Knipoog Welkom op bokt trouwens! Ik ben ook wel benieuwd naar jou profiel (als die nog komt Knipoog)...
Sorry, ben lkkr offtopic bezig Tong uitsteken

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 04:35

Ik heb gewoon de knapste.... Haha!

Er is niet 1 van de honderden andere die ik gereden heb
die in ook maar 1 opzicht aan hem kan tippen.
Hij is dus ook het ergste varken. Tong uitsteken

En m'n liefste vriendje.
.

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:54

Les_Fjal schreef:
Annefloor en Saar hebben een leuke ruin in de verkoop staan die wel aardig aan je omschrijving voldoet denk ik zo...Maar dat kunnen ze je beter zelf vertellen..Knipoog
Ze staan onder de links op icelandic-horses.com en het gaat om Jon....een leuk dier ! Heb hem toen ik op bezoek was gereden. En anders kunnen ze je altijd wel "doorverwijzen"...


Annefloor en Saar hebben een hoop leuke ijslanders staan op het ogenblik. Zeker een aanrader om eens te gaan kijken Haha!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:51

Jon is cool. We hebben pas een hele tocht gemaakt bij Annefloor (Saar was op vakantie): Sjoerd op Jon, ik op Perla (merrie van AF), AF zelf op Natttrun (staat ook te koop, leuk merrietje). Sjoerd kon lekker skeuren met Jon, istie ook wel gewend met zijn eigen superscheurijzer Thokki (volle broer van Glaesa, van Sanne die hierboven genoemd wordt, en een halfbroer van Perla). Het is zeker de moeite waard een keer te gaan kijken bij Saar en Annefloor, niet alleen hebben ze leuke paarden staan, maar die worden ook nog eens top getraind. Leuk Ransie dat je die merrie van Sanne misschien gaat kopen! Is toch een dochter van Askur? Die geeft hele leuke paarden. Wij hebben zelf over een tijdje trouwens ook twee heeeele leuke merries te koop, staan nu met veulen en er moet straks wat vet afgetraind worden Haha! . Les, hoe is het trouwens met Fjallie? Still going strong (and fast)? Groetjes!!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:08

Heej Mariekje..Haha! en uiteraard Sjoerdje..Lachen

Over welke paardjes heb je het eigenlijk .....die te koop komen te staan....we hebben het toch niet over Askamien ?!

Met Fjal gaat alles toppie, hij is totaal op zijn gemak hier. Ik weet niet wat het is, hij is nog wel Fjallie...maar zo relaxd geworden. Hij is helemaal tot rust gekomen. Ik ben nu super veel op mijn stem aan het rijden. Heb hem nu zover dat ik zonder handen (lees armen langs lichaam en teugels los), hem vanuit draf in stap krijg. We zijn echt maatjes....

Ik heb trouwens nog een leuke foto van jullie nieuwe merrie...ben ff haar naam kwijt.....Glefsa ofzoiets ? Zal hem proberen in te scannen binnenkort.

Heb op het moment 1 trainingspoonie staan, of hij gaat naar iemand hier in de buurt. De eigenaresse van Eining, Chantal, die ken je wel toch..?
En heeel misschien dat hij naar annefloor gaat, maar dat is nog super onzeker en onbesproken.

Ik ben stiekum nog heel hard aan het nadenken over Faxi...........

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:52

Askja schreef:
. Leuk Ransie dat je die merrie van Sanne misschien gaat kopen! Is toch een dochter van Askur? Die geeft hele leuke paarden.


Het is een dochteter van Gummur http://194.109.87.156/ijs/v2/db/povz.php?lang=NL&volg=15479

Ze tölt er makkelijk mooie ruime draf, en als het goed is zit er ook aanleg in voor telgang.
Ik ben pas begonnen op ijslanders, dus ik moet eerst maar een takzuivere tölt onder de knie krijgen Haha!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:11

Hier nog een ijslanderfreak, al tien jaar besmet met het virus Haha! . Pas nog twee weekjes kamp geleid op de Besmanninck Hoeve.

Helaas nog geen centjes genoeg voor een eigen ijsco maar die zal er zeker wel komen in de (hopelijk niet al te verre) toekomst.

En Lesley je moest de hartelijke groeten terug hebben van Gerrit, Froukje en Jan-Sander.

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:24

sorry sorry sorry erg offtopic maar ransie pb je me ooit nog eens terug want ik moet nogal nodig een antwoord hebben Stoom uit je oren

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:36

Mutzje schreef:
sorry sorry sorry erg offtopic maar ransie pb je me ooit nog eens terug want ik moet nogal nodig een antwoord hebben Stoom uit je oren


Is gebeurd.

Heb net mijn KWPN merrie verkocht Huilen , en de ijslander terug gekocht Lachen , dus had even wat anders aan mijn hoofd.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:06

Hee Ransie, Gammur (fra Gerdum) bedoel je neem ik aan .. die grote zwarte van Heidar. Staat vlakbij ons. Da's ook een leuke hengst, dus het zal ook wel een leuk merrietje zijn. Ben jij misschien een van die meiden die met Sanne mee was naar Exloo?
Hee Les, het gaat idd om Askja en Netla. Met drie rijpaarden (Thokki, Hlynur, Veltir), twee merries, twee veulens en een jaarling (Bjarni, wordt een evenbeeld van zijn pa TinkiewinkieVingull) en straks ook Glefsa krijgen we gewoon te veel paarden. Ik zal ze wel gaan missen, zeker Saskiaatje. Gelukkig lijkt haar veulen Thoka (v. Höttur) qua karakter heel erg veel op haar.
Wat Faxi betreft, er was sprake van dat AF iemand voor hem had gevonden, maar of dat rond is, weet ik niet. Heb hem nog gereden bij AF, evenals Sjoerd, en ik vond hem helemaal geweldig, hij danst echt onder je! Leuk om te horen dat het zo goed gaat met Fjalli trouwens. Ik zie hem nog dagelijks een klein beetje, want zijn zoon Fagur staat bij ons in pension, en die lijkt toch best veel op hem (ook in de zin van errug voorwaarts). Groetjes!

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:55

Askja schreef:
Hee Ransie, Gammur (fra Gerdum) bedoel je neem ik aan .. die grote zwarte van Heidar. Staat vlakbij ons. Da's ook een leuke hengst, dus het zal ook wel een leuk merrietje zijn. Ben jij misschien een van die meiden die met Sanne mee was naar Exloo?


Ja die bedoel ik, inderdaad de hengst van Heidar. Hij schijnt inderdaad erg groot te zijn voor een ijslander.
Kun jij mij iets meer over het karakter vertellen van Gummur? Ik ben benieuwd of Stilla op haar vader lijkt qwa karakter

Ik heb zaterdag Heidar ook gezien. Sanne heeft hem aangewezen.

Ik was zaterdag op de westrijd zuid, inderdaad met Sanne. Was jij er ook? Ik had een blauw/paarse rijbroek aan.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:17

Hoi Ransie, wij waren niet op Wedstrijden Zuid, geen tijd jammer genoeg. Gammur heeft geloof ik wel een goed karakter, ook is hij erg temperamentvol. Hij heeft trouwens een super telgang. Hij is iets van 1.46 m. groot. Heidar doet momenteel niet zo veel met hem (geen tijd, bovendien moest Gammur de afgelopen maanden merries dekken); Heidar is trouwens ook maar voor de helft eigenaar van Gammur, dus Gammur staat niet altijd bij hem. Doe Sanne maar de groetjes van ons (Sjoerd en Marieke); we komen haar deze herfst nog wel een keer opzoeken in Culemborg!

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:41

Hier nog een ijslander gek Lachen
Heb twee ijslander, waarvan ik er eentje ga verkopen.
Als iemand nog een leuke 3 jarige bonte merrie zoekt laat maar weten...

Heb mijn ijslandse ruin rodi alweer 7 jaar en ben er nog steeds helemaal happy mee Lachen

Leuk dat er weer eens over ijslander gepraat wordt op bokt.

Groetjes Marcia

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:39

SRML schreef:
.
Als iemand nog een leuke 3 jarige bonte merrie zoekt laat maar weten...


Dat is jammer dat je de bonte verkoop. Ik moet zeggen dat ik zelf gek ben op bonte paarden (vandaar mijn eigen bonte ysco)

Ik hoop dat je een goed baasje voor haar vind OK dan!