Foto van je Andalusier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 08:36

Even smokkelen. Weliswaar geen eigen anda's maar wel mooie... Ik heb namelijk een tijdje geleden deze anda mogen trainen, toen hij nog bij ons op stal stond:
Fandango (het was mijn fotografeer-in-sepia-want-dat-is-mooi-periode):

Afbeelding

Afbeelding

En deze kanjer staat ook nog bij ons op stal, een heel fijn dier om te rijden:
Embrujo:

Afbeelding

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!



Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:02

Idra schreef:
Wauw! Wat een mooie schimmels zeg... Leg uit, leeftijd, opleidingsniveau, stokmaat, ... Tong uitsteken

Die 1ste foto komt recht van een postkaart!


Bedankt, ik vind hem ook erg mooi (hangt uitvergroot en mooi ingelijst in m'n woonkamer). Eh. De foto. Niet het paard Knipoog

Afbeelding
Fandango is een hengst van 11 jaar, en niet zo groot. Ik denk eigenlijk dat hij de 1.60 maar net haalde. Maar als je hem reed, kwam de oprichting erin.. wauw. Dan viel het echt niet op dat ik 12 cm hoger ben zijn schoft Haha!
Opleidingsniveau.. hij is nooit uitgebracht maar de trainingen leverden al snel M2 op. En een karakter he? Onverstoorbaar!

Afbeelding
Ook een foto waar ik trots op ben... Embrujo is een hengst van 4 jaar, en meet zo'n 1.72 meter! Hij is niet uitgebracht maar beheerst werkelijk waar de Z2 oefeningen. Toen hij in training kwam, pakte hij alles zo goed op zonder enige vorm van stress! Fantastisch. Zijn uitgestrekte draf is een minpuntje (ach ja...), daar wil 'ie nog wel eens taktfouten maken als je doorvraagt. Maar dat geeft niets, dat komt vanzelf wel goed.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:32

Idra schreef:
4 jaar en nu al zo groot??? Dat wordt een reus... Licor is ook al vrij ver geleerd... Pirouettes in galop, wissels om de drie, ... Ook zijn midden- en strekdraf zijn minder, maar dat kan ook aan mij liggen Haha!


Groot he? Ik had hem in een ander topic al (anoniem) aangehaald als voorbeeld dat een grote PRE niet perse zijn raskarakteristieken hoeft te verliezen. En hij heeft een brede hals!! Echt heel mooi. Ik zal eens gaan zoeken naar een andere foto waarop je dat goed kan zien.

En Licor is zooooo gaaf, ik blijf erbij. Super mooi!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:00

Lisette schreef:
Met zijn 4 jaar al de Z2 oefeningen beheersen??? En een PRE van 1.72m pfoeh. Wil wel over een paar jaar horen of het nog zo goed gaat.


Ik weet het, ik weet het. Klinkt als pennieverhaal. Maar het is echt zo dat hij geen moeite heeft met z'n wissels en appuyementen. Anders duw je dit soort oefeningen echt niet door bij zo'n jong paard!

Hij zal waarschijnlijk binnenkort verkocht worden, dus de deal dat ik je over een paar jaar vertel hoe het met hem gaat... wordt wat moeilijk helaas.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:34

Ik zal de laatste zijn die je tegenspreekt over het er aan toe zijn van jonge paarden voor dit soort oefeningen. En evenmin over het laten merken idd. In dit geval ben ik natuurlijk niet bepaald objectief te noemen Knipoog
En tot slot voor de beeldvorming: het is niet zo dat deze hengst elke dag de zwaarste oefeningen voorgeschoteld krijgt. Tuurlijk niet, je bouwt de training wel degelijk op (en af). Maar, we gaan off topic....

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 30 bezoekers