speciale rassen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:44

wij hadden op manege 2 konikpony's op vakantie. heel wild, maar heel coole pony's.

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:43

naja mooi. ze waren wel grof gebouwd... dat muisgrijs vond ik wel schattig. en klein maar sterk waren ze zeker. het was een tweeling als ik me niet vergis. de namen? heeel diep denken... denk leo en buddy

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:09

gaia schreef:
Misschien een domme vraag (maar ik ben er wel nieuwsgierig naar), maar wat is nou precies het verschil tussen een knabstrubber en een appaloosa?
Ik vind het een erg mooi paaard trouwens, Donja!


tis een heel ander ras! wat een appa is weet je zelf ook wel. een knabstrupper staat dicht bij de frederiksborger als ik me niet vergis. het is altijd een wit paard met zwarte of vosse stippen. het ras is bijna uitgestorven, er zijn er letterlijk nog maar een paar van over. (in denemarken/duitsland)

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:15

appaloosa wordt vaak als een type beschreven. maar je vindt er ook rasbeschrijvingen van.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:28

maar dan heb je toch wel een soort van ras zoals de kwpn (dus geen ras maar...), want uit twee effen paarden haal je zelden een few spot oid, dus op den duur wordt dat toch een ras. met invloeden, maar door die KLEUR-eis, zal het minder beïnvloed zijn dan het kwpn

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:51

peruaanse paso's zijn vaak schítterend idd, imo Lachen
vooral die donkere zweetvossen, die zie je meest, met die ruiters die uiterst rustig in het zadel rijden op een hengst die half aan het steigeren is... ik vind het echt machtige paardjes Haha!

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:56

een vierde van de paarden stamt af van de tarpan, als ik het me goed herinner Lachen
in duitsland lopen er veel koniks.
ik weet niet of het klopt hoor dat alle halfwilde pony's koniks zijn, het is wel degelijk een ras! vnl in duitsland zitten ze, dacht ik.

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers